امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

دستور اخراج اسب های جزیره و از بین بردن ۶ سال پاکی و سلامت اسب های نجیب کیش، به بهانه ایجاد قرنطینه در آینده ی مبهم، نقطه سر خط.

ورزشی تاریخ انتشار: 98/06/21 بدون نظر   368 بازدید

اندازه فونت    

پیشانی اسب ها تا روز رستاخیز مایه خیر و برکت است. (پیامبر اکرم ص) لطفا اسب های کیش را نیازارید و به عشق و علاقه ۱۵۰ نفر فعال مجموعه سوارکاری کیش احترام بگذارید.

نزدیک به بیست سال پیش طی قراردادی بلند بالا و خبر ساز بحث ایجاد واردات و قرنطینه اسب  با حضور سرمایه گذار خارجی  در جزیره کیش توسط مدیران وقت  سازمان منطقه آزاد کیش و مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش با شرکت پی ام آی آر انعقاد و امضا و مجموعه ۶۰ هکتاری سوارکاری کیش تحویل آقای اعرابی نماینده آن شرکت گردید ، متاسفانه طی ۱۶ سال مدیریت آن شرکت در مجموعه سوارکاری علیرغم حمایت های مدیران وقت سازمان از آن مجموعه  ایشان بغیر از برپایی چند دوره کورس اسبدوانی و پرش طی مدت یاد شده هیچ اقدامی موثر و مثبتی جهت رونق بخشی به این مجموعه و همچنین اجرای مفاد قرارداد بابت کسب مجوز مرکز قرنطینه اسب در کیش صورت نداد و نتوانست به سرانجام برساند  و نهایتا در پی عدم انجام تعهدات و پایان قرارداد پس از سالها دعوای حقوقی در محاکم قضایی مجبور به ترک و تحویل مجموعه ارزشمند سوارکاری کیش به سازمان منطقه آزاد گردید . این مجموعه پس از یک سال اندی رکود و‌ تعطیلی با تغییر مدیر عامل سازمان در سال ۹۶ مجددا مورد عنایت قرار گرفت و با خرید و ورود تعدادی اسب مناسب و جوان جهت آموزش و استفاده علاقمندان ،  بارقه ای از امید در دل علاقمندان این رشته مهیج روشن نمود ، تا جایی که برگزاری مسابقات پرش در این مجموعه را پس از سال ها تعطیلی و رکود در بهمن ماه ۹۷ شاهد بودیم . متاسفانه باخبر شدیم طی تفاهم و قراردادی نامشخص و در سکوت کامل خبری کل این مجموعه در اختیار آقای حسین ثابت و ظاهرا با هدف ایجاد قرنطینه و سالن های سرپوشیده جهت شو است قرار گرفت است .! 

سوالی مطرح است مبنی بر اینکه آیا راهی که پیموده میشود و تفاهمی که مفاد آن در برخی موارد چون دریافت مجوز مرکز قرنطینه اسب  اصلی ترین مورد مناقشه این مجموعه می‌باشد و در هاله ای از ابهام قراردارد ، همان راهی نیست که مستاجر و تیم مدیریتی قبلی ۱۶ سال در پی آن بودند و با تمام توان نتوانستند آن را دریافت و کسب نمایند و نهایتا آن را به پروژه ای زخمی بر پیکره کیش زیبا تبدیل نمودند و پس از سالها دعوای حقوقی و قضایی مجموعه بدون بهره وری لازم و ضرر و زیان های بی شمار به جای بیست سال قبل خود بازگرداندند.!؟ 

خبر کیش

 سوال مهمتر اینحاست برنامه های سرمایه گذار جدید چیست و از چه قرار است .؟

اساسا سرمایه گذار در این بخش باید و حتما دارای تخصص علمی و عملی و تجربی در این صنعت بزرگ و پیچیده باشد !؟

 مهم است بدانیم اگر اراده ملی و حکومتی در بحث ایجاد  قرنطینه اسب در کیش مکتوب و ضمانت نشود و به مهر و امضای مسئولین  نرسد تمام بافته ها از هم اکنون پنبه ای بیش نخواهد بود . 

آنچه مسلم است توسعه ورزش  سوارکاری و پرورش و نگهداری و برگزاری  مسابقات در این صنعت بزرگ تنها به داشتن علاقه و عشق حاصل نخواهد شد مگر تخصص و اراده و حمایت های ویژه ملی و منطقه ای با حضور بازیگران حرفه ای و مجرب این حوزه چه در ابعاد مدیریتی و چه مربیان و سوارکاران و کارشناسان .

آنچه امروز بیش از همه دغدغه و گلایه ها را فراهم ساخته دستور خروج کلیه اسب های موجود در این مجموعه می‌باشد بحث مهمی که شاهد حضور تعدادی اسب بخش خصوصی در آن هستیم که با پرداخت هزینه نگهداری ، اسب های خود را در آنجا نگهداری و بهربرداری  ورزشی و تفریحی و آموزشی میکنند ، مسئله مهم تر دیگر که با تعطیلی آن مرکز تفریحی و آموزشی حاصل خواهد شد ، گرفتن امکان ورزش و آموزش  و ایجاد یاس و ناامیدی برای تفریح و ورزش بیش از ۱۵۰ نفر علاقمند به این ورزش مهیج  که عضو این مجموعه هستند می‌باشد ،  اقدامی که با تخریب مجموعه عشق و تفریح و سرگرمی پاک و سالم و تاکید شده در دین مبین اسلام را از این تعداد علاقمند پس گرفته و دریغ می کنند . 

لازم است متذکر شویم  اگر مدیران سازمان و دامپزشکی کیش اقدامی مناسب در جهت ممانعت از خروج این اسب های نجیب انجام ندهند ممکن است کیش با مشکلات و فاجعه غیر قابل جبران مواجه شود تبعاتی چون آلوده شدن اسب های کیش به هنگام انتقال که میتواند  ۶ سال پاکی قرنطینه کیش را زیرسوال ببرد و یا تلف شدن اسب های نجیب و بی زبان این مجموعه در این نقل و انتقال که دوستان باید پاسخگوی اذهان عمومی و فعالیین و علاقمندان حوزه ورزش اسبدوانی باشند . 

خبر کیش

نوربخش رئیس هیت سوارکاری کیش در این مورد در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۹۷ به خبرگزاری فارس میگوید : جزیره کیش موقعیت ویژه‌ای در بحث سوارکاری دارد، با توجه به اینکه جزیره کیش پنج سال پیاپی به‌عنوان جزیره پاک اعلام شده، تنها جای کشور است که شرایط آن فراهم است تا قرنطینه بین‌المللی در اینجا اجرا شود و اسب وارد شود و به خارج از کشور برود.  

وی گفت: مقدمات این کار صورت گرفته و به احتمال فراوان طی چند ماه آینده نمایندگان فدارسیون جهانی برای نمونه‌گیری از این محل به جزیره کیش سفر کنند. 

رئیس هیئت سوارکاری کیش عنوان کرد: این اتفاق در کشور فقط در کیش و در همین ایام می‌تواند رخ دهد که نیازمند مساعدت بیشتر مسؤولان است، این مسئله ساده‌ای نیست که بشود پنج سال پیاپی یک نقطه را منطقه پاک اعلام کرد و برای تحقق این امر نباید فرصت را از دست داد.

حال چرا و به چه قیمتی میخواهند این امتیاز مهم را از کیش بگیرند در عجبیم که سرمایه گذار قصد ایجاد مرکز قرنطینه اسب در کیش را دارد ولی اسرار بر خروج اسب های موجود دارد.!

عقل و منطق سلیم میگوید ۶ سال پاکی برای منطقه و مجموعه ای که قصد دریافت مجوز و لیسانس قرنطینه دارد امتیاز و جایگاه مهمی است و برگشتن به نقطه صفر سوال برانگیز و ابهام آور است.

امروز  آنچه از مدیرعامل سازمان و سایر دست اندرکاران توقع و انتظار میرود  تجدید نظر در مورد اجرای این تفاهم می‌باشد ،

در نظر گرفتن موارد چون دریافت تضامین کافی برای اجرا و پیاده سازی مفاد تفاهم نامه و قرارداد  که صد البته مشروط بر این که بحث تعطیلی کامل مجموعه و انتقال اسب های مردم و مجموعه منتفی گردید در ضمن بصورت شفاف اهداف و برنامه های این پروژه در اختیار رسانه ها و مردم قرار گیرد . امیدواریم این بار از چاله ای که ۱۶ سال  کیش گرفتار آن بود به چاهی عمیق تبدیل نشود  که خسران خواهد بود برای این آب و خاک و مردمان این دیار.

بهمن عبدالهی خبرنگار  مهر 

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه