امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

بودجه ۲۴ میلیارد تومانی سازمان جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش کیش

آموزشی تاریخ انتشار: 98/06/30 بدون نظر   394 بازدید

اندازه فونت    

 سید جواد قوامی نژاد رئیس آموزش و پرورش کیش

هدف گذاری آموزش و پرورش جزیره کیش جهت تبدیل به یکی از پنج آموزش و پرورش برتر کشور

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش ، همزمان با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید سید جواد قوامی نژاد، رئیس آموزش و پرورش کیش درنشستی  با اصحاب رسانه کیش.

 گفت: با اجرایی شدن طرح مشارکت جویی و مشارکت پذیری و با کمک و همیاری همه نهادهای مستقر در جزیره، آموزش و پرورش کیش می تواند یکی از پنج آموزش و پرورش برتر کشور شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش با بیان این که در آموزش پرورش باید مراحلی از حیات طیبه تحقق پذیرد گفت: تحقق این موضوع در مدارس صالح شکل می گیرد که دارای هفت ویژگی ساده سازی، پالایش، متناسب سازی، انعطاف پذری، تعادل، حاکمیت انسان و عدالت، مشارکت و تعاون است که مدیران آموزش پروش به این سمت و سو حرکت خواهند کرد.

وی افزود: مهارت آموزی، مشارکت جویی و کیفیت بخشی، سیاست اداره آموزش و پرورش کیش است و این مهم برای معلمان در روش های تدریس و مدیریت، برنامه ریزی شده و برای دانش آموزان نیز جهت فرا گرفتن مهارت های آموزشی و حرفه و فن با هماهنگی با نهاد های ذیربط، طرح های مهارت پذیری کار دانش اجرایی می شود و این امر باعث ارتقا سطح علمی، فرهنگی و تربیتی دانش آموزان خواهد شد.

قوامی نژاد با اشاره به تکمیل امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای بازگشایی مدارس کیش و افزایش کلاس های درس و بیان این که بیش از ۲میلیارد تومان در سال جاری برای تعمیر و تجهیز مدارس هزینه شده است افزود: نیاز ها و درخواست های اداره آموزش و پرورش برای آماده سازی مدارس، در قالب یک گزارش به سازمان منطقه آزاد کیش اعلام شد و با پیگیری های لازم، مدارس کیش برای  روز اول مهر آماده پذیرش دانش آموزان است.

وی با قدردانی از توجه سازمان منطقه آزاد کیش به مقوله آموزش و پرورش و واگذاری ساختمان پرفسور حسابی و سایر مساعدت های این سازمان به اداره آموزش و پرورش گفت: نوع نگاه سازمان منطقه آزاد کیش به دانش آموزان و مقوله آموزش و پرورش، نشان می دهد که توجه و کیفیت بخشی به این مقوله، بهترین مسیر توسعه جزیره کیش از نظر مسئولان این سازمان است.   

قوامی نژاد تاکید کرد: تکریم آموزش و پرورش یعنی تکریم شهروندان جزیره است که این مهم از سوی سازمان منطقه آزاد کیش اتفاق افتاده است.

وی در رابطه با برنامه های سال تحصیلی ۹۸/۹۹ گفت، زنگ مهر در آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس بعثت و حضرت فاطمه راس ساعت ۷/۳۰ صبح با حضور مسئولین به صدا درخواهد آمد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در ادامه گفت:۹۰ درصد توزیع کتاب های درسی انجام شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و لباس فرم دانش آموزان مدارس نیز  به آنان تحویل شده  و هیچ مشکل و چالشی در این زمینه نداریم.

وی افزود امسال اقدام به افزایش تعداد ۲۶ کلاس درس در مدارس مختلف نمودایم که ۱۵ کلاس در مدریت قبلی برای سال تحصیلی جدید پیش بینی شده بود و امسال با بررسی و اقدامات انجام شده توانستیم مشکل کمبود فضای آموزشی را به حداقل برسانیم.

وی تراکم دانش آموزش در کلاس های کیش را مناسب ندانستند و جهت کیفیت بخشی به آموزش نیاز است تراکم دانش آموزان را به استاندارد مناسب برسانیم.

وی درباره تامین نیروی انسانی در اولین روز بازگشایی مدارس اظهار داشت: ساماندهی و جذب نیروی کیفی را مستلزم تامین شرایط و امکانات مناسب معیشتی و مسکن و هزینه های موجود در منطقه دانست و گفت ضمن اینکه با جذب ۴۳ نفر نیروی آموزشی موافقت شده تامین نیروی انسانی از طریق انتقال از سایر شهرها و یا از طریق حق تدریس نیروی های بازنشسته و یا از طریق خرید خدمات، تامین خواهد شد و در این زمینه نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در خصوص سنجش دانش آموزان گفت: از اول تیر سنجش ۷۶۰ نفر از دانش آموزان اول دبستان در دو مرحله انجام شد و  تنها ۱۰۰ نفر نتوانسته اند در این مرحله شرکت داشته باشند که  این افراد فرصت دارند هر هفته پنجشنبه  ها تا آبان سال جاری به مرکز سنجش مراجعه کنند.

وی با بیان این که حدود دو هزار و ۶۰۰ نفر از دانش آموزان مدارس کیش درخواست سرویس داشتند که در قالب ۹۰ سرویس برای مدارس دولتی و ۲۰ سرویس برای مدارس غیر دولتی در نظر گرفته شده است افزود: مدیران مدارس حق انعقاد قرار داد با شرکت های خصوصی بابت حمل و نقل دانش آموزان را ندارند و قصد داریم پس از تعیین قیمت سرویس توسط مدیریت حمل و نقل و اعلام آن به شورای شهر و نوبه آن تایید سازمان منطقه آزاد کیش، قرارداد سرویس مدارس را در اداره آموزش و پروش با شرکت های حمل و نقل به امضاء برسانیم

وی افزود برای سال آینده مبلغ ۲۴ میلیارد تومان سازمان منطقه آزاد کیش جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش کیش در تمام ابعاد ساختاری و فیزیکی و نیروی انسانی منظور نموده است.

قوامی نژاد از جزیره کیش به عنوان الگوی مناسب در زمینه رفتار ترافیکی در سطح کشور یاد کرد و افزود: می توانیم مدیریت سرویس مدارس در کیش را به عنوان یک الگو به سرزمین اصلی معرفی کنیم.  

وی در مورد بازسازی و بهسازی مدارس گفت ، با تحویل محل قبلی اداره آموزش و پرورش کیش به مدرسه هاجر که در دانشگاه شریف مستقر بود یکی از اقدامات مثبت در این حوزه صورت پذیرفت و خبر خوب اینکه اقدامات لازم جهت نوسازی مدرسه قدیمی هاجر صورت گرفته و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

قوامی نژاد از کسب مجوز تاسیس اولین مدرسه بین المللی توسط دانشگاه شریف کیش خبرداد و گفت ابن خبر مهم برای حوزه آموزش و پرورش کیش میتواند نقطه عطفی باشد که در سطح کشور کمتر جایی را سراغ داریم که از چنین امتیاز بهره مند باشند.

وی قرار گرفتن آموزش و پرورش کیش تحت پوشش اداره استان هرمزگان را مزیت و ظرفیتی مناسب دانست و عنوان کرد از حمایت های دکتر دادی زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به طور مستمر از حمایت ها و هدایتگری و همراهی ایشان کمال استفاده می بریم. امیدواریم با کیفیت بخشی و عبور از چالش ها جهشی قابل توجه در آموزش و پرورش کیش در تمام ابعاد را شاهد باشیم.

وی افزود مدارس را به سازمان یادگیری تبدیل خواهیم کرد و با ظرفیت های موجود سازمان منطقه آزاد کیش و اداره آموزش و پرورش کیش و اداره کل استان و حمایت های مردمی مشکلات و کمبودها را پشت سر گذاشته و سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش کیش را در کشور نمونه ای بارز و برتر ارتقاء خواهیم داد

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه