امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

بررسی محتوا و رویکردهای نمایشگاه صنایع دریایی۲۰۱۹ کیش

فرودگاه و بندرگاه تاریخ انتشار: 98/07/22 بدون نظر   451 بازدید

اندازه فونت    

این نمایشگاه رویکردی نو و با حمایت ارکان حاکمیتی و دولتی و مشارکت گسترده بخش های دولتی و خصوصی مرتبط با این صنعت عظیم در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی برپا خواهد شد.

به گزارش دولتخانه کیش ، در نشست ویژه هم افزایی و ارزیابی چگونگی برگزاری یازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی کیش که با حضور ، تعدادی مسئولین مرکز توسعه بندرگاه منطقه آزاد کیش، برخی فعال حوزه های دریایی و خبرنگاران خبرگزاریها و اصحاب رسانه مستقر در کیش برگزار شد .

آریا حمیدیان مدیر عامل شرکت بهاران تدبیر و مجری این نمایشگاه با بیان اینکه یازدهمین نمایشگاه دریایی و دریانوردی ایران  با عنوان  Iran IMEX 2019  دوم تا پنجم دی ماه در جزیره کیش برگزار می شود افزود: امسال با رویکردی نو و با حمایت ارکان حاکمیتی و دولتی و مشارکت گسترده بخش های دولتی و خصوصی مرتبط با این صنعت عظیم میزبان فعالان داخلی وخارجی در حوزه های دریایی و دریانوردی هستیم .

حمیدیان گفت، یازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کیش  با مشارکت گسترده وزارتخانه ها، سازمان ها، دستگاههای اجرایی وفعالان بخش خصوصی و دولتی، انجمن ها و تشکل های وابسته، برپا خواهد شد و تاکنون ۷۵ شرکت و سازمان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند. 

 وی همچنین از برگزاری ۳۲ نشست تخصصی در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و افزود:  این رویداد، فرصتی برای معرفی ظرفیت ها و توانمندیهای جزیره کیش و بهره گیری از قابلیتهای اجرایی و مشارکت فکری شرکت ها و افراد فعال در حوزه های دریایی است و توجه به توسعه گردشگری دریایی و اقتصاد دریا محور از رویکردهای اصلی در برگزاری  این نمایشگاه است. 

  آریا حمیدیان، مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی، ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده در این نشست؛ محتوا محوری، اطلاع رسانی موثر و فراگیر در مراحل مختلف؛ قبل از رویداد، حین و پایان آن را  از جمله برنامه های این نمایشگاه ذکر کرد و نقش رسانه ها را در این زمینه موثر و مهم ارزیابی کرد.

وی افزود: باتوجه به سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه، نقش اقتصاد دریامحور در تحقق اقتصاد مقاومتی از جایگاهی مهم برخوردار است و در این راستا لزوم توجه به مقوله دریا و نقش ملی مناطق ساحلی و جزایر به منظور افزایش تولید و ثروت ملی در سیاستهای کلی نظام و دولت مورد تاکید قرار گرفته است. 

 وی برگزاری نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی را گامی مهم در تحقق این اهداف راهبردی دانست و افزود: جزیره کیش با برخورداری از ظرفیت ها و موقعیتهای بی بدیل در این زمینه گام برمی دارد. 

وی تصریح کرد: توجه به توسعه صنایع دریا محور، تقویت زیرساخت ها و رشد توانمندی های صنایع دریایی و تولیدات و خدمات مرتبط از اهداف برگزاری نمایشگاه امسال است.

مجری برگزاری این رویداد گفت: در زمینه صنعت دریایی و دریانوردی بیش از ۴۰ نهاد و سازمان تصمیم ساز و فعال وجود دارد که مذاکره با تمامی این ارکان ازجمله وزارتخانه ها، سازمانها، شرکت‌های بزرگ، و انجمن ها در دو بخش دولتی و خصوصی درحال انجام است. همچنین همکاری شورای عالی صنایع دریایی کشور از نقاط قوت نمایشگاه امسال جزیره کیش است.

به گفته حمیدیان تمامی مجموعه های تخصصی و علاقمند در عرصه صنایع دریایی و دریانوردی می‌توانند در تمامی حوزه های مرتبط به ‌ویژه در زمینه محتوایی از طریق برپایی نشست‌های تخصصی درجهت بررسی  چالش‌ها، مشکلات ، نیازمندی‌ها و توانمندی ها با شرکت دراین رویداد بزرگ دریایی کشور به طرح موضوعات مورد نظر خود بپردازند.

وی با بیان اینکه تاکنون استقبال خوبی از سوی شرکت کنندگان برای حضور دراین نمایشگاه انجام شده افزود: صنایع دانش بنیان، صنایع نظامی در حوزه دریا، فعالان حوزه های تفریحات دریایی، گردشگری دریایی، مراکز تحقیقاتی دریا محور، فعالان محیط زیست دریایی، صنایع شیلات و آبزیان و …. بخش های مختلفی هستند که می توانند دستاوردها و توانمندیهای خود را در نمایشگاه کیش عرضه کنند.

حمیدیان درپایان این نشست تصریح کرد : درحاشیه برپایی نمایشگاه، برگزاری نشست های تخصصی نیز فرصت بسیار مناسبی برای تبادل دانش و برقراری تعاملات تخصصی واقتصادی است که زمینه ساز تفاهمات وتوافقات خوبی برای کشور درسطح ملی و بین المللی است.

گفتنی است در این نشست خبرنگاران ، به طرح نظرات و سوالات خود متعدد پرداختند و درخواست برنامه ریزی مناسب جهت ایجاد رابط خبری در دبیرخانه نمایشگاه جهت اطلاع رسانی و انعکاس به موقع خروجی اقدامات و تفاهمات انجام شده طی برگزاری نمایشگاه را داشتند.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (105) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه