امروز: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

شعار ما در جزیره کیش ارتقاء استاندارد در تمامی بخش ها و همه زمینه ها

آموزشی , اجتماعی , استاندارد , اقتصادی تاریخ انتشار: 98/07/23 بدون نظر   1058 بازدید

اندازه فونت    



حمایت و واگذاری امکانات و تسهیلات ویژه توسط سازمان منطقه آزاد کیش برای شرکتهای که اقدام به تاسیس آزمایشگاه کنترل کیفیت مصالح ساختمانی در کیش نمایند .

به گزارش خبرنگار مهر ،گرامی داشت هفته استاندارد در جزیره کیش  باحضور دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل­ سازمان منطقه آزاد­کیش،  دکتر علی رضا خاکی ­فیروز رئیس ­مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران، عیسی باقرزاده همایی مدیرکل استاندارد هرمزگان، دکتر ناصرآخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و دکتر مصطفی خانزادی معاون عمرانی و امور زیربنایی این سازمان،  مسئولین پرسنل اداره استاندارد و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار و در خصوص مسائل مهم پیرامون عملکرد اداره استاندارد کیش و استاندارد سازی حوزه های مختلف فنی مهندسی و تجاری و بهداشتی و اجتماعی کیش گفتگو شد.

 در این نشست دکتر مظفری با ابراز خرسندی از اقداماتی که در حوزه استاندار تاکنون در کیش انجام شده گفت:  استاندارد یعنی ارتقائ سطح زندگی فرصتی که در کیش داریم یک فرصت استثنایی است برای پیاده کردن قوانین استاندارد وی افزود مراحل­ اولیه تفاهم نامه ای که با سازمان استاندارد سال گذشته امضا شد، بخشی از باورها و اعتقادات ما است و امیدوارم بتوانیم این نکات خوب را عملیاتی کنیم؛ چرا که اعتقاد داریم رفتار های ما هم باید استاندارد سازی شود.

وی با بیان اینکه همواره شعارها و مطالب خوب و لذت بخشی بیان میشود ولی باید در عمل به اجرای آن گفته ها  بپردازیم مظفری گفت فعالیت های انجام شده درحوزه استاندارد، عامل ارتقاء کیفیت زندگی درجزیره کیش است واستاندارد باید در تمامی حوزه ها و خدمات جزیره کیش تدوین شود تا شاهد رویداد ها و تجربه های خوب باشیم.

دکترمظفری با تاکید بر اینکه ارتقاء استاندارد در تمامی بخش ها و همه زمینه ها شعار ما در جزیره کیش است گفت: مسائلی که مورد نیاز جامعه است از اخلاق و رفتار ها، تا کالا و خدمات و همچنین کارهای بزرگ عمرانی از فضای سبز تا نورپردازی و ساخت و سازها و نیز پیاده رو ها، با توجه به وضعیت اقلیمی کیش  باید استاندارد سازی شود.

وی در ادامه گفت: کارهای خوبی در کیش انجام شده ولی در دنیا هم کارهای بهتری در حال انجام است که باید در کیش بعنوان پایلوت اجرا و به سرزمین اصلی انتقال داده شود. وی فرهنگ سازی در جزیره کیش ضرورتی است که این امر را از مهدکودک ها تا دانشگاه ها آغاز کردیم و قصد داریم با توجه به حضور و فعالیت شعب و پردیس های معتبر دانشگاهی در کیش، با همکاری یکدیگر آن را به صورت مستمر انجام داده و پیگیری کنیم.

دکترمظفری در پایان افزود: خواسته من از تمامی بخش های زیر مجموعه سازمان و شرکت های تابعه این است که در زمینه فرهنگ سازی تلاش بیشتری کنندکه با توجه به توقعات کشور از کیش، این موضوع ضرورتی جدی برای ما محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در مباحث علمی نیز برای استاندارد سازی کارهای بزرگی در دست اقدام و اجرا داریم که نمونه آن آغاز به کار مرکز نو آوری کیش است که نمایندگان همه دانشگاه های طراز اول کشور در آن حضور دارند و شورای راهبری آن متشکل از روسای دانشگاه های بزرگ کشور، معاون وزارت علوم و رئیس جهاد دانشگاهی می باشد.

دکتر مظفری با بیان اینکه مرکز نوآوری تا یک ماه آینده فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد نمود و امکانات و فضای مرکز نوآوری آماده است و انتظار میرود اداره استاندارد هم ورود پیدا بکند وی افزود: به منظور استاندارد سازی و اجرای کارهای بزرگ، علاوه بر این مرکز، بخش های دیگری را در زمینه استاندارد باید ایجاد کنیم  تا  الگویی برای اجرا در کشور باشیم و سازمان استاندارد ملی می­تواند از این فرصت بهره برده و اگر استارتاپ هایی در این حوزه برای اجرا در مرکز نوآوری دارد به کار بگیرد و سازمان منطقه آزاد کیش هم این امکان را برای آنها فراهم می کند.

دکترمظفری اظهارداشت:خوشبختانه نسلی در صدرکارها قرارگرفته اند که درحوزه علم و فن آوری و تولید پیشتاز هستند و به زودی مرزهای دانش را گسترش می دهند و اتفاقات بزرگ را درکیش رقم خواهند زد از اینرو تولید کننده ها برای موفقیت بیشتر باید ارتباطات خود را با این گروه حفظ کنند.

وی استانداردسازی در حوزه های مرتبط با جذب گردشگر و تکریم ارباب رجوع را امری بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در این دو حوزه نیاز به بسترسازی و انجام کارهای بیشتر و بزرگتر داریم.
مظفری گفت از پیشنهادات و ایده و تجربیات همه استفاده میکنیم حساسیت مردم و رسانه ها و خبرنگاران به موضوعات مختلف محیط زیست و استاندارد بسیار بالاست از مدیریت استاندارد کیش و سایر مدیران سازمان و نهادهای مردمی درخواست میشود با ایجاد و راه اندازی تشکل ها و کمپین های فرهنگی و اجتماعی درحوزه استاندارد و حفاظت از محیط زیست، برای حذف کیسه پلاستیک در کیش همت نمایند تا همین اقدام را پایلوتی قرار دهیم برای معرفی به سرزمین اصلی، وی افزود توقعات از کیش به درستی بالاست انتظار میرود بیش از پیش پتانسیل ها و داشته های بی نظیر کیش به داخل کشور و حتی سایر کشورهای مختلف دنیا معرفی گردد.
در ادامه دکتر آخوندی معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت استاندارد ارتباط مستقیم با جان و مال و ایمنی مردم سرکار دارد ،استاندارد از اهمیت ویژه در جوامع توسعه یافته و در حال توسعه برخوردار است وی ضمن اعلام تاریخچه و چگونگی تاسیس سازمان استاندارد در جهان و ایران گفت استاندارد یکی از ارکان علم و فن آوری است در جهت توسعه صنعت و حفظ سلامت و ایمنی جامعه از اهمیت بالای برخوردار است، وی برای استاندارد دو دیدگاه را تعریف نمودند یک دیدگاه اجتماعی برپایه قرارداد و سنت و قانون که مورد قبول همه است و استاندارد فنی با وضع قوانین و مقرارات که برای تعیین کیفیت و قابلیت تعریف و اجرا میشود. وی افزود یکی از اولویت های ما تقویت اداره استاندارد کیش بوده و امکانات و تجهیزات فراهم شده در کیش جزو بهترین ها در کشور است ولی باز تصور ما این است که امکانات کافی نیست و باید ارتقا داده شود وی گفت جهت استاندارد سازی و تامین کیفیت مصالح ساختمانی با یک شرکت مشاور خارجی تفاهم و قرارداد بسته شده و قرار است بر کیفیت مصالح ساختمانی وارده در جزیره نظارت و کنترل داشته باشد، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت از کلیه شرکتهای که در حوزه آزمایشگاهی فعال هستند دعوت به همکاری میشود و بنا داریم تسهیلات و امکانات مناسب در اختیار شرکتهای که تمایل به احداث آزمایشگاه کنترل کیفیت مصالح ساختمان دارند قرار دهیم .
وی گفت خط قرمز سازمان و اداره استاندارد کیش تامین سلامت و ایمنی مردم در کیش است پروندهای مختلف در جهت پلمپ و معدوم سازی اقام غیر استاندارد داشته ایم و با تمام توان بر ارتقائ  استاندارد ها و کیفیت بخشی و کنترل های دقیق اسرار داشته و آموزش و فرهنگ سازی در این راستا را مهم و اثر بخش میدانیم.
عیسی باقرزاده همایی مدیرکل استاندارد هرمزگان ، ضمن تقدیر از اداره استاندارد و آموزش و پرورش کیش گفت همت بلند و قابل توجهی را در کیش شاهد هستیم،وی گفت در راستای ترویج فرهنگ استاندارد، سازمان ملی به این نتیجه و درک رسیده که باید فرهنگ سازی و آموزش جزو اولویت ها باشد. وی ابراز امیدواری کرد عنایت به تفاهم بسیار خوبی که بین ریاست سازمان استاندارد و سازمان منطقه آزاد شده در جهت رعایت و کنترل استاندارد و استاندارد سازی از ظرفیت های مختلف جزیره کیش در جهت معرفی و پایلوت قراردادن استاندارد های زندگی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی و حتی زیست محیطی قدم بردارید.

وی افزود فرهنگ خوب رانندگی و اخلاق مداری مردم و رعایت بهداشت و پاکیزه گی شهری توسط شهروندان خود نمونه بارز از رعایت استانداردهای اجتماعی است.
دکتر علی رضا خاکی ­فیروز رئیس­ مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران در ادامه نشست گفت نظم و انضباط اولین تعریف برای استاندارد است، و باید با رعایت نظم و انضباط اطمینان بخشی را به جامعه اهدا و تزریق بکنیم،  وی گفت استاندارد مدار دکترین انسانیت و اخلاقمداری است و روح یک تفکر متعالی است  وی افزود هر جایی که ما آرامش و آسایش را از دست بدهیم باید بدانیم که در جایی استاندارد و نظم و انضباط رعایت نشده است و برای تامین آرامش و ایمنی مردم باید نظم و انظباط را سرلوحه کار قراردهیم و عدول از قوانین استاندارد . بازی با جان و مال مردم نابخشیدنی است  وی گفت ظرفیت های کیش در تمام زمینه ها بسیار بالاست و از این پتانسیل ها باید به نحوه شایسته استفاده شود.

رئیس­ مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران گفت  از کلیه شرکتهای که در زمینه کنترل کیفت و تاسیس آزمایشگاه در جزیره کیش پیشقدم باشند به جهت تعامل و همراهی با سازمان و سرمایه گذاران در کوتاه ترین زمان ممکن تایید صلاحیت ها و مجوزها صادر خواهد شد.
سعید صومعه رئیس اداره استاندارد کیش گفت، استاندارد کیفیت سبک زندگی را فراهم میسازد اداره استاندارد کیش در سال ۱۳۹۳ با هدف ارایه خدمات به واردکننده و صادرکنندگان و تولید کنندگان تاسیس شد وی یکی از اهداف این اداره را بحث نظارت دانست و گفت باید استاندارد سازی جهت تامین کیفیت و ایمنی جامعه نهادینه شود چنان که آموزش و فرهنگ سازی قوانین و مقررات استاندارد و استاندارد سازی را از آموزش و پرورش و مدارس آغاز نمودیم  و به موفقیت های قابل توجه در زمینه آموزش و فرهنگ سازی دست یافتیم وی افزود یکی از اقدامات خوب در منطقه ادغام اداره استاندارد و اداره نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی بود که با ادغام این دو اداره بسیاری از موازی کاریها از بین رفت وی اقدام دیگر در مورد کنترل کیفیت و ایمنی آسانسورهای مراکز اقامتی بود که با همکاری مدیریت نظارت بر مراکز تفریحی و خدمات گردشگری فراهم گردید وی اقدام دیگر اداره استاندارد کیش را در جهت ایمن سازی و کنترل و استانداردسازی کپسول ها و مخازن گاز مایه رستورانها عنوان کرد و خبر از بازدید و کنترل و استاندارد سازی دو مرکز تامین کننده گاز مایع مصرفی کیش و دریافت ۲ مجوز استاندارد در حوزه نساجی داد و گفت ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفیت مصالح ساختمانی جزو اقدامات مهم اداره استاندارد کیش طی سال جاری بود وی افزود آزمایشگاه کنترل کیفیت لازم بهداشتی و آرایشی کیش  جزو بهترین های مجهزترین آزمایشگاه های منطقه و دنیا است  که گواهی این آزمایشگاه در ۶۰ کشور دارای اعتبار مباشد.
 صومعه گفت نظارت و کنترل کیفیت و ایمنی پارک های بازی و مهدکودک ها از دیگر اقدامات اداره استاندارد کیش بود که به دقت و حساسیت دنبال شده و استاندارد سازی گردیده است وی عملکرد یک ساله اداره استاندارد کیش را به شرح ذیل عنوان کرد ، صدور مجوز ترخیص به داخل جزیره ۲۹۵ مورد، صدور مجوز ارزیابی انطباق به سرزمین اصلی  ۱۴۰ مورد، بازدید از مراکز تولیدی و خدماتی ۳۳۴ مورد و نمونه برداری از واحدهای تولیدی ۱۸۰ مورد ،  نمونه برداری از سطح عرضه کالا ۳۰۲ مورد، صدور گواهی ایمنی و عملکرد اولیه ۱۰۸ مورد ،  بازرسی ادواری  آسانسورهتل ها ۴۰ مورد دوره آموزش فرهنگ و استاندارد  مهدکودک ها ۴۵۱ نفر ساعت و برای مقاطع مختلف ۲۲۷۶ حدود ۱۷۰۰ نفر دانش آموزش و ۷۹۷ ساعت آموزش و کارگاه .یژه پرسنل اداره استاندارد بوده است.
در پایان مراسم از ۴ دانش آموزش برتر در حوزه فرهنگ و آموزش قوانین استاندارد و تعدادی از واردکنندگان و تولیدکنندگان و فعالین حوزه استاندارد تقدیر شد.            

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه