امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

مدرسه مهر زندگی دیپلمات کیش،افتتاح شد

آموزشی , علمی تاریخ انتشار: 98/08/14 بدون نظر   564 بازدید

اندازه فونت    

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خواستار مشارکت و انجام سرمایه گذاری در زمینه آموزش، هم پا و همگام با سرمایه گذاری های عمرانی در کیش شد.

به گزارش دولتخانه کیش، دکترغلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم آغاز به کار “مدرسه زندگی دیپلمات کیش” که یک موسسه مردم نهاد، خیریه و غیرانتفاعی برای کمک به دانش آموزان نیازمند است؛ ضمن قدردانی از مسببان خیر در این امر خدا پسندانه گفت: افرادی که بخشندگی و مهربانی را سرلوحه کار خود قرار می دهند؛ نیک اندیش و خیر اندیش هستند و با راه اندازی این مجموعه منشا برکات بسیاری شده اند.

وی اظهار داشت: رشد و توسعه همه جانبه کیش اولویت سازمان منطقه آزاد کیش است و جا دارد سرمایه گذاری های حوزه آموزش هم پا و همگام با سرمایه گذاری عمرانی گام بردارد.

دکتر مظفری افزود: ما نیازمند چنین تحولات بزرگی در حوزه آموزش هستیم و با کمک سازمان های مردم نهاد در سطح کشور می توانیم نیاز جدی آموزش و پرورش که سطح کیفی آموزش می باشد؛ ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد تاثیر بسیار زیادی بر این حوزه در کنار سازمان آموزش و پرورش کشور خواهند داشت افزود: اگر فرصت خدمتی به جامعه داشته باشیم باید از آن به خوبی استفاده کنیم تا بستر مناسب برای نسل آینده ساز کشور فراهم شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه موسسه خیریه جامعه یاوری فرهنگی، در سطح کشور گام های مثبت بسیاری در حوزه آموزش و پرورش برداشته است گفت: این گروه در محروم ترین مناطق کشور مایه خیر و برکات زیادی شده اند و انتظار ما این است که جزیره کیش در اتفاقات بسیار زیبا از این قبیل، پیشتاز و پیشقدم باشد چراکه این رویکرد، آغاز یک حرکت و تحول خوب در سیستم آموزش و پرورش برای کیفی سازی فعالیت های این حوزه از پایه است و باید به بهترین درجه خود برسد.

وی با بیان این که مرکز نوآوری کیش در ۲۷ آبان با حضور مقامات ارشد علمی و دولتی کشور گشایش می یابد و شرکت های دانش بنیان در تمامی حوزه ها به زودی در این مرکز مستقر می شوند افزود: دانش آموزان کیش در آینده ای نه چندان دور، منشا تحول و اتفاقات بزرگ در مرکز نوآوری خواهند شد.

دکتر غلامحسین مظفری با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در جزیره کیش در حال انجام است که رقم آن بیش از یک سوم بودجه عمرانی کشور است و تا سال ۱۴۰۰ محقق می شود؛ گفت: به این پیشرفت ها و اتفاقات مثبت در شرایط تحریم افتخار می کنیم و از تمامی فرصت ها در جهت ارتقا سطح کیفی در تمامی حوزه ها بهره می گیریم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران تاسیس مدرسه خیریه زندگی دیپلمات کیش گفت: امید دارم که آثار خیر و برکت این مجموعه را در تمام کشور شاهد باشیم؛به طور قطع چنین مجموعه هایی در بلند مدت انسانهایی پرورش می دهد که استعداد های آنها مغفول مانده بود و در این امر ما هم از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم تا موجب تحول اساسی و توسعه در کشور شویم.

مهندس مجید موسوی مطلق مدیرعامل شرکت دیپلمات کیش نیز هدف از گشایش این مدرسه خیریه را عمل به تعهد ملی، اجتماعی و انسانی خود برشمرد و گفت: تصمیم گرفتیم که کاری شایسته و درخور جزیره کیش و کشور انجام دهیم و اولویت ما دانش آموزان بی بضاعت کیش وسپس هرمزگان و بعد از آن همه فرزندان ایران است؛ تا بالاترین مهارت ها رادر سطح کیفیت جهانی بیاموزند که این مهم با همراهی و همدلی همه ما امکان پذیر است.

وی افزود: این مدرسه خیریه به منظور افزایش کیفیت علمی و مهارت های دانش آموزان بی بضاعت در چارچوب نظام آموزش و پرورش و همچنین در قالب یک سازمان مردم نهاد را ه اندازی می شود تا فرزندان این مرز و بوم پرورش یابند و به شکوفایی برسند و در کنار آن نیز سهم کوچکی در کارآفرینی و سازندگی کیش داشته باشیم.

موسوی ضمن قدردانی از دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای نگاه ویژه و مثبت به این موضوع و به عنوان مشوق این امر مهم گفت: از تمامی معاونان و مسئولان سازمان که با مهرورزی ما را برای برداشتن گام اول یاری کردند سپاسگزارم و امیدوارم همگی در کنار هم و با کمک خداوند متعال اثری ماندگار در جزیره کیش به ثبت برسانیم.

همچنین محمد قویدل معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هرمزگان در این آیین گفت: باید علم آموزی و دانش را در جامعه گسترش و در این میان  کیفیت دانش و پژوهش را نیز در تمامی مناطق کشور ارتقا دهیم تا این امر به تولید ثروت و شکوفاییانسانها های توانمند در جامعه منجر شود.

وی افزود: یکی از راه هایی که می توانیم آموزش و پرورش پویا و تاثیر گذار در کشور داشته باشیم؛ بهره مندی  از مشارکت عمومی، ظرفیت خیرین، موسسات و بخش هایی که در این زمینه فعالیت می کنند.

محمد قویدل با اشاره به اهمیت ظرفیت سازی برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: باید آموزش و پرورش  با برگزاری کارگاه های آموزشی که ارتباط مستقیم با ساعت زیبا شناسی، علم و فناوری و سلامت تربیت جسمی دارد، بتواند در شش ساعت تعلیم و تربیت، دانش آموزان توانمندی را به جامعه تحویل دهد. 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هرمزگان یکی از سیاست های اصلی حاکمیت و آموزش و پرورش را افزایش پوشش تحصیلی دانست و افزود: آموزش و پرورش شرایطی را فراهم کرده است که دانش آموزان در سن تعلیم و تربیت جذب مدارس شوند و نتایج تلاش های انجام شده در جزیره کیش میزان رتبه های قبولی در دانشگاه ههای کشور است که صد در صد افزایش یافته است

وی خاطر نشان کرد که یکی از برنامه های انقلاب و نظام در ابتدا بحث عدالت در حوزه آموزش و پرورش بود که با  برنامه ریزی و حضور عزیزان نیک اندیش و سایر خیرین نمونه های عینی آن را شاهد هستیم.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش: ارتقاء فضای آموزشی از چهار و نیم مترمربع به ازای هر دانش آموز به سطح استانداردهای قابل قبول، نیازمند مشارکت پذیری مردمی است.

سید جواد قوامی نژاد رییس اداره آموزش و پرورش جزیره کیش در آیین آغاز به کار موسسه خیریه، مردم نهاد و غیرانتفاعی به نام “مدرسه زندگی دیپلمات کیش” که شامگاه دوشنبه سیزدهم آبان در سالن اجتماعات مجتمع مسکونی دیپلمات برگزار شد؛ گفت: اگر نگاه ما به حوزه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش یک نگاه اقتصادی باشد در واقع به حق مشارکت ظلم کرده ایم و ذات انسان  به گونه ای خلق شده که با مشارکت، تربیت محقق می شود.

قوامی نژاد با بیان اینکه آموزش و پرورش جزیره کیش در حوزه تعلیم و  تربیت نیازمند افکار بلند و متعالی است افزود: کسانی ­که حس مشارکت جویی و مشارکت پذیری را در حوزه تربیت دارند می توانند در موفقیت دانش آموزان امروز نقش بسزایی ایفا کنند  و لذت مدرسه رفتن، کتاب خواندن را در دانش آموزان تقویت کنند و این مهم با مشارکت و تعاون محقق خواهد شد.

وی اظهار داشت: تعلیم و تربیت خدمتی است که با مشارکت گروه های مختلف جامعه در آموزش و پرورش جزیره کیش محقق می شود.

رییس اداره آموزش و پرورش جزیره کیش مدارس را به عنوان یک جعبه سیاه یاد کرد و اظهار داشت: آنچه را که دیروز در مدارس بوده امروز در جامعه مشاهده می کنیم  و آنچه را که امروز در مدارس ما است در آینده جامعه نمایان خواهد شد پس بنابراین توجه ویژه ای را باید به مدارس داشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده بر اساس سرانه دانش آموزی، معلمان جزیره کیش بیش از ۲۵ درصد میانگین استان هرمزگان انرژی تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند که این موضوع بر کیفیت آموزشی نیز تاثیر گذار است.

قوامی نژاد، فضای آموزشی­ آموزش و پرورش کیش را با چهار و نیم مترمربع به ازای هر دانش آموز، یکی از پایین­ ترین­ فضاهای آموزشی در کشور­ معرفی کرد و افزود: در استان­­ یزد به ازای هر دانش ­آموز،  هشت و سه دهم مترمربع فضای آموزشی وجود دارد و ­در استان­ هرمزگان پنج و هفت دهم مترمربع است

رییس اداره آموزش و پرورش جزیره کیش تاکید کرد: تراکم دانش آموز در استان هرمزگان حدود ۲۴ نفر و در جزیره کیش حدود ۳۲ نفر است و این نشان دهنده این است که هر کدام از معلمان جزیره کیش ۲۵ درصد بیشتر از میانگین استان، زحمت اداره تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند.

وی افزود : با توجه به سرانه دانش ­آموزی کیش، باید بیش از ۹ مدرسه نوساز در سال جاری­ در این جزیره ساخته شود تا در راستای افزایش کیفیت آموزش گام برداریم

در این مراسم سرکار خانم دکتر فرزانه شهرتاش و خانم مهندس نکورو از رویاها و آرزوهای خود بابت تاسیس این مدرسه خیریه و آموزشی غیرانتفاعی به ایراد سخنرانی پرداختند.

خانم دکتر فرزانه شهرتاش نویسنده و مولف ده کتاب آموزش حوزه کودکان و نوجوان گفت ، رویای ۲۰ ساله من در جهت پایه گذاری آموزش درک مطلب و سواد خواندن در این موسسه محقق خواهد شد.

امروز در نظام آموزشی دنیا، تفکر و مهارت کودکان و پرورش افراد خلاق در راس هرم آموزش و تربیت قرار دارد. وی از وجود نکته کوری در نظام آموزشی کشور خبر داد گفت متاسفانه در راستای آموزش کودکان و در ابتدای راه به آموزش درک مطالب و سواد خواندن در مقطع پیش دبستانی توجه نمی شود ، عدم آموزش درک مطلب و مفاهیم قبل از ورود به دبستان کودکان ما را در میان یادگیری سواد خواندن و درک مطلب گیر انداخته است و این نکته کور حوزه آموزش ما را در رتبه بندی درک مطلب میان کشورهای دنیا در رتبه ۴۵ قرار داده که اصلا جایگاه مناسبی نیست.

این کارشناس حوزه کودک و نوجوان افزود پس از تحقیق بسیار به این نتیجه رسیدیم که بار تمام این آموزش و یادگیری ها به دوش معلم کلاس اول ابتدایی در ۶ ماهه اول آموزش کودکان نهاده میشود که در کشور پهناور ما وجود مردمان مختلف با ۲ گویش مزید بر علت میشود و آموزش و یادگیری درک مطالب و سواد خواندن در همان کودکی مورد کم توجهی واقع شده است و متاسفانه به همان علت از نظر عدالت آموزشی کودکان کشورمان از امتیاز یکسانی در آموزش و یادگیری برخوردار نیستند .

وی گفت بچه های ما باید از کودکی واژه ها و الف بای مطلب را بشناسند و مفاهیم خواندن را یاد بگیرند دیگر نباید بجه های ما به رو خوانی اکتفا بکنند و از درک مطالب عاجز بمانند ، دکتر شهرتاش در پایان گفت امروز گم شده ام را در موسسه مهر زندگی دیپلمات کیش پس از ۲۰ سال تلاش و تجربه و کار و تالیف کتوب مختلف پیدا کردام ، رویای من تقسیم و انتقال بار سنگین آموزش از کلاس اول دبستانی به سال های پیش از دبستان است که با کمک و همراهی موسسه مهر زندگی و جامعه یاوری این رویا تحقق خواهد یافت.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (131) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (29) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (90) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (46) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (102) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (43) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (87) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه