امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

راه اندازی سمپاد مهارتی نخبگان در جزیره کیش

آموزشی , علمی تاریخ انتشار: 98/09/05 بدون نظر   680 بازدید

اندازه فونت    

دکتر فاطمه مهاجرانی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، پیشنهاد راه اندازی سمپاد مهارتی استعدادهای درخشان را با هدف تکمیل اکوسیستم آموزشی جزیره کیش مطرح کرد.

به گزارش دولتخانه کیش، این دیدار با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون فرهنگی اجتماعی این سازمان، دکتر فاطمه مهاجرانی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش کشور، دکتر محمد مهدی مومنی رئیس اداره پرورش استعداد های درخشان خراسان رضوی سه شنبه پنجم آذر انجام  شد.

مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با بیان اینکه قابلیت های مدیریتی، امکانات و فرصت های مغتنمی در کشور وجود دارد گفت: باید از فرصتهای موجود در کشور به ویژه در جزیره کیش که ظرفیت های نهفته خوبی دارد به بهترین شکل استفاده شود.

وی افزود با شرایط خاص و ویژه کیش و امکاناتی که در آن فراهم شده  می توانیم علاوه بر کسب تجربه در بسیاری از اتفاقات و رویداد های بزرگ، به صورت پایلوت عمل کنیم و آن را به سرزمین اصلی تعمیم دهیم و در این میان نقش حلقه اتصال با خارج از کشور در سطوح بین المللی را ایفا کنیم.

دکتر مظفری با اشاره به حضور دانشگاه های تراز اول کشور در منطقه آزاد کیش گفت: توسعه پایدار آموزشی در گرو تعاملات، همکاری و ارتباطات نزدیک آموزش و پرورش و دانشگاه ها است که در این صورت نیروی با کیفیت وارد چرخه اقتصادی جامعه شده و به رونق اقتصادی کمک خواهد کرد.

 وی در ادامه اظهار داشت: همکاری با دانشگاه ها در کیش موجب شکل گیری مرکز نوآوری شد که به طور قطع پس از راه اندازی آن، مرکزی در شان جزیره و نخبگان کیش خواهد بود که دانش آموزان این جزیره، سهم قابل توجهی از این مرکز را به خود اختصاص خواهند داد .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام آمادگی برای راه اندازی مرکز استعداد یابی دانش­آموزان نخبه در جزیره با هدف ارتقا کیفیت آموزش و پرورش این منطقه گفت: در حوزه استعدادهای درخشان کارگروهی در نظر خواهیم گرفت و همه ظرفیت ها را با ایجاد تیم مطالعاتی برای اجرایی شدن پیشنهادات مطرح شده در این جلسه به کار می گیریم.

دکتر غلامحسین مظفری در پایان افزود: با ایجاد بخش دانش آموزی مرکز نوآوری و پیاده سازی سیستم آموزشی  و پرورشی استعدادهای درخشان، امکان برگزاری همایش هایی در سطح  ملی و بین المللی برای انجام کارهای بزرگ در کیش فراهم می شود و این جزیره می تواند یک پایگاه آموزشی برای کل کشور باشد.

همچنین در این نشست، دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش پیشنهاد ایجاد فضایی به عنوان نمایشگاه یا موزه دائمی آثار جشنواره خوارزمی را عنوان کرد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش کشور و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ( سمپاد ) در این دیدار گفت: برای رشته های خاصی که در جزیره کیش کاربردی تر باشد و آموزش و پرورش جزیره و سازمان منطقه آزاد کیش نیاز به وجود این رشته را حس کند و همچنین آن رشته کمکی به تکمیل اکوسیستم آموزشی باشد سمپاد مهارتی را در این منطقه راه اندازی می کنیم.

وی افزود:در جزیره کیش که جمعیت دانش آموزی اجازه ایجاد یک مدرسه مجزا برای جداسازی آنها را نمی دهد ، باید دانش آموزان تیز هوش را شناسایی و به عنوان عضو پیوسته سمپاد معرفی کنیم و کتاب های تکمیلی، امور پژوهشی و فرهنگی ویژه را برای آنان نیز در نظر گرفته و در اختیارشان بگذاریم.

دکتر مهاجرانی همچنین پیشنهاد اعلام خواهرخواندگی یا برادر خواندگی بین استان خراسان رضوی و جزیره کیش را مطرح کرد و گفت: از این طریق مدارس استعدادهای درخشان خراسان رضوی، خدمات آموزشی به  دانش آموزان مدارس جزیره کیش ارائه می دهند و می توانیم گام بزرگی در تحول آموزش و پرورش کیش برداریم.

وی در ادامه برگزاری المپیاد ادبی جهانی را برای نخستین بار در جزیره کیش و برپایی دائمی جشنواره خوارزمی را با هدف ایجاد بستری مناسب برای حل مشکلات مناطق در حوزه های مختلف پیشنهاد داد.

دکتر سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با بیان اینکه جلسه هفته آینده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با موضوع آموزش فنی و حرفه ای است؛ گفت: در راستای اجرای سیاست های افزایش آموزش های مهارتی در کیش، جلساتی نیز با دکتر سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور داشتیم که قول ایجاد یک مدرسه مهارتی با امکان آموزش ۱۰ مهارت اولویت دار در جزیره کیش را دادند.

دکتر پور علی گفت: بخش سمپاد های مهارتی و ترکیبی، از فضاهای آموزشی شروع می شود که می تواند موجب توسعه مهارتهای آموزشی باشد که در توسعه مهارت های دانشگاه ها هم تاثیر خواهد داشت.

 وی افزود: کمبود مهارت ها در جزیره موجب افت خدمات و به نوبه آن، کاهش رونق گردشگری می شود از اینرو ما باید به صورت جدی در بخش مهارتی سرمایه گذاری کنیم تا موجبات توسعه را فراهم کنیم .

دکتر محمد مهدی مومنی رئیس اداره پرورش استعداد های درخشان استان خراسان رضوی نیز در دیدار با دکتر مظفری گفت: آموزش و پروش جعبه سیاه فرهنگی و توسعه ای هر منطقه است و ما با ارتقا این مجموعه در جزیره می توانیم در عرصه جهانی به کیش هویت بخشی کنیم.

رئیس اداره پرورش استعداد های درخشان استان خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه کیش یک منطقه نمونه گردشگری است هر اتفاق خوبی برای توسعه پایدار در این جزیره امکان پذیر است و با نگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش،رونق گردشگری آموزشی می تواند در تحول این منطقه بسیار تاثیر گذار باشد به این دلیل که دیپلماسی آموزشی بسیار قوی تر از دیپلماسی سیاسی است و بین توسعه کیش، نظام اقتصادی و اجتماعی این منطقه و توسعه سیستم آموزش و پرورش آن؛ رابطه ای معنا دار و مستقیم وجود دارد و توسعه یافتگی اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی در کنار سیستم آموزشی قدرتمند امکان پذیر است.

دکتر مومنی در ادامه گفت: ما آمادگی این را داریم که در حد بضاعت درهای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی را به سمت کیش بگشاییم و این امر را به سرعت عملیاتی و اجرایی کنیم و حتی مدرسه مجازی تاسیس کنیم تا دانش آموزان به صورت آنلاین از بهترین اساتید و معلمان ما و همچنین ظرفیت های خوب آموزشی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه تاثیر استاندارد سازی در سیستم آموزش و پرورش کیش به خوبی قابل مشاهده است گفت: باید از ظرفیت های بکر، استعداد ها و نخبگان هم استفاده کنیم و با ورود سمپاد آموزشی به کیش دانایی ها را به دارایی تبدیل کنیم.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان استان خراسان رضوی همچنین از برنامه ریزی ها برای سفر مدیران مدارس به مشهد برای برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای افزایش تعاملات بین کیش و خراسان خبر داد.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (131) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (29) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (90) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (46) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (102) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (43) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (87) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه