امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

لزوم تغییر در شیوه شرکت داری حمل و نقل عمومی کیش


مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش از جابجایی رکورد ثبت سفر تاکسی اینترنتی کشور در کیش خبر داد و گفت: سازمان قصد جدی برای حضور شرکت‌های اینترنتی در جزیره کیش دارد.

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرنگار اقتصاد ملی از جزیره کیش، ابوالفضل طیبی در برنامه تلویزیونی بازتاب سیمای کیش گفت: در شرایط کنونی ضعف ناوگان حمل و نقل باعث عدم ارائه خدمات مطلوب به ساکنان و گردشگران جزیره کیش شده است.
وی گفت:مطالبه عمومی برای ساماندهی حمل و نقل را در سامانه‌های انتقادی و پیشنهادی شرکت عمران آب و خدمات کیش مطرح شده است.
طیبی با اشاره به اینکه هر روز این مطالبه مردمی را از زبان مردم شنیده ایم، گفت: تعداد تاکسی، ارائه خدمات در مناطق مسکونی مانند نوبنیاد و سفین و برخی دیگر از نقاط شهر ضعف اساسی در ارائه خدمات داشتیم.
طیبی ضمن عذرخواهی از مردم گفت: این نقد بر این مدیریت وارد است و در جهت ساماندهی این مشکل گام برداشته می‌شود و از سال ۹۶ تاکنون موضوعات درحال بررسی است.

جابجایی رکورد ثبت سفر در تاکسی اینترنتی کیش در کشور

وی گفت: براساس رقابت کیش با نزدیک به ۴۳ هزار نفر با دیگر شهر‌های دارای این چنین خدمت تاکسی اینترنتی توانست رکورد ثبت سفر را در روز اول بیش از هزار و پانصد درخواست سفر با تاکسی اینترنتی به ثبت رسیده است.
وی گفت: این نشان دهنده این است که این طرح موفقی است و مردم این درخواست را مطالبه دارند.
سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش گفت: یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه شود ارائه یک خدمت جدید است.
ما در کیش سیستم حمل و نقل به سیستم حمل و نقل تاکسی دربستی یا بیسیم و تاکسی خطی و مینی بوس تقسیم بندی شده بود.
وی گفت: تاکسی اینترنتی متناسب با تغییراتی که در حوزه حمل و نقل رخ داده است یک خدمت متفاوتی است نسبت به تاکسی‌های قبلی و ساختار و مدیریت و هزینه و نحوه سفر همه در یک تاکسی اینترنتی متفاوت است.

اضافه شدن مزیت های بیشتر در سیستم تاکسی اینترنتی

پورعلی گفت: نکته برجسته قضیه این است که این مزیت جدید را هم در مزیت‌های بیسیم اضافه شود و ناوگان موجود هم می‌تواند در تاکسی بیسیم و هم در تاکسی اینترنتی با منطق فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی حرکت کند.
وی گفت: در کیش با توافقی که با شرکت تاکسی اینترنتی انجام شد قرار شد فراخوان در تاکسی‌های اینترنتی تا ۹۰ ثانیه فقط برای تاکسی‌های جزیره باشد.
پورعلی افزود: یکی دیگر از امتیازات پیش بینی شد مبلغ کمیسیون بود که از ۲۰ درصد به ۱۰ درصد تغییر کرد.
وی گفت: مزیت دیگری که پیش بینی شده بود برخی از مکان‌های خاص جزیره مانند فرودگاه و بندرگاه در دایره خدمات تاکسی‌های بی سیم باشد چرا که تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند ثبت سفر را متناسب با مناطق تقسیم بندی کنند.

عدم استقبال تاکسی داران از تاکسی اینترنتی

پورعلی گفت: متاسفانه با استقبال تاکسی داران روبرو نشد و این خدمت یک خدمت متفاوتی است با تاکسی بیسیم است.
وی گفت: نرخ متفاوت سفر با تاکسی بیسیم در تاکسی اینترنتی دیده شده است و تعداد سفر‌ها را هدفمند می‌کند.
معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش گفت: این خدمت جدید در کنار افزایش جمعیت جزیره کیش هم معنای دیگری پیدا می‌کند.
وی گفت: ما بیش از ۷ سال است که سیستم حمل و نقل با همین آمار موجود فعالیت می‌کند درحالی که جمعیت سال ۹۰ کیش ۲۴ هزار نفر، جمعیت سال ۹۵ جزیره کیش ۳۹ هزار و ۸۵۳ نفر و جمعیت فعلی نزدیک به ۴۳ هزار نفر و طبیعتا ۲۰ درصد هم به این جمعیت که گردشگران هستند اضافه شود که منطقه آماده ارائه خدمت به این آمار هم باشد.
پورعلی با اشاره به اینکه قطعا نیازمند افزایش ناوگان حمل و نقل داریم، گفت: آژانس‌ها و نمایندگان جامعه حمل و نقل تاکسی‌ها اعلام کردند ما روزانه زیر ۵۰ سفر انجام می‌دهند.
وی گفت: اگر این رقم را بپذیریم که مطالعات سناریو‌های دیگری هم دارد ۴۵۶ تاکسی کمبود احساس می‌شود و این یعنی اینکه خیلی‌ها به ساختار فعلی حمل و نقل مراجعه می‌کنند و زنگ می‌زنند به آژانس‌های موجود و آژانس‌های فعلی نمی‌توانند درخواست‌ها را پاسخ دهند.
طیبی با اشاره به انجام طرح مهر کیش گفت: تمام اقدامات انجام شده با برنامه ریزی بوده است و اگر مردم مشاهده می‌کنند که خیلی از همکاران شرکت عمران آب و خدمات کیش در این طرح شرکت می‌کنند این طرح سازماندهی شده است.
وی گفت: اقدامات اینچنینی که قدری چالشی باشد و سخت باشد بدون برنامه ریزی و بدون هماهنگی امکان پذیر نیست.
سعید پورعلی گفت: اگر انتظار داشته باشیم که تاکسی اینترنتی همان هزینه‌های که تاکسی‌های بی سیم به مردم تحمیل بکند چیزی را تغییر نداده ایم.

تغییر در شیوه شرکت داری حمل و نقل

وی گفت: اگر انتظار داریم که شیوه شرکت داری تغییر کند و بهره وری افزایش پیدا کند باید در برخی از ارکان شاهد تغییر باشیم.
معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش گفت: ما اگر بخواهیم در مقابل شیوه‌های جدید خدمت همان هزینه‌های شیوه‌های مرسوم خدمت را مطالبه کنیم از نظر مردم و کسب و کار پذیرفته نیست و این تاکسی اینترنتی وارد شده است تا رقابت ایجاد کند.
وی گفت: ما مزیت‌های که برای شیوه جدید شرکت داری ایجاد شد انتظار می‌رود که تغییر و تحولاتی در این شیوه ارائه خدمات حمل و نقل اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به تلاش‌های بخش فناوری اطلاعات منطقه آزاد کیش برای بهره برداری از اپلیکیشن تاکیش گفت: این نرم افزار امروز امکان دارد که خدمات را ارائه کند، اما فراموش نکنیم با اضافه شدن یک نرم افزار ما وارد حوزه تاکسی‌های اینترنتی نمی‌شویم مگر ساختار‌های دیگر به قوت خود باقی بماند.
انتظارات مردم متفاوت می‌شود و نرخ گذاری در سیستم تاکسی اینترنتی یک نرخ گذاری متفاوتی از شورای ترافیک است و در طول روز هم متفاوت خواهد بود.
پورعلی با اشاره به شیوه پذیرش سفر در تاکسی اینترنتی گفت:این شیوه آمده که چانه زنی‌های سنتی را نداشته باشیم.
وی گفت: ورود تاکسی‌های اینترنتی برای ایجاد رقابت در حوزه خدمات رسانی بود.

چرخش هدفمند تاکسی در سیستم اینترنتی

طیبی گفت: ما درسیستم تاکسی اینترنتی تعداد سفر را افزایش می‌دهیم و تاکسی بی هدف در شهر نمی‌چرخد.
وی با اشاره به اینکه ما نمیتوانیم ارائه خدمت را متوقف کنیم، گفت:وقتی شرکت تاکسی اینترنتی تفاهم نامه خود را امضا کرد اولویت ما تاکسی‌های جزیره بود و باتوجه به اینکه در کشور ۲ درصد عوارض برای شهرداری قرار می‌دهند، اما با هماهنگی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش این مبلغ نیز تخفیف دادیم و ۸ درصد هم شرکت تاکسی اینترنتی را مجاب به کسر کردیم.
وی گفت: سازمان قصد جدی برای حضور شرکت‌های اینترنتی در جزیره کیش دارد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه