امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

الزام دریافت صلاحیت حرفه‌ای شغلی در کیش، میکامال ترسیم چهره‌ای مدرن از ایران در منطقه

آموزشی , اجتماعی , استاندارد , اقتصادی , تجاری , دانشگاه علمی و کاربردی , دانشگاهی , علمی , فناوری تاریخ انتشار: 99/09/13 بدون نظر   4800 بازدید

اندازه فونت    

در حاشیه امضاء تفاهمنامه رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکز کیش و مدیرعامل پروژه میکا مال مطرح شد. الزام دریافت صلاحیت حرفه‌ای شغلی در کیش، میکامال ترسیم چهره‌ای مدرن از ایران در منطقه خواهد بود

در نشستی با حضور اصحاب رسانه، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی در حوزه‌ی کسب و کار و گردشگری، بین شرکت پارس‌میکاکیش و دانشگاه جامع علمی و کاربردی کیش، امضا و منعقد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کیش ضمن
انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک بین دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز کیش و شرکت پارس‌میکا‌کیش، برای برگزاری رویدادهای آموزشی و پژوهشی شغلی، از لزوم دارا بودن گواهینامه‌ی آن در آینده خبر داد.

مهدی فلاحتی، دانشگاه جامع علمی و کاربردی را متولی آموزش عالی مهارتی در کشور عنوان، و اظهار کرد: با توجه به‌ نیاز کشور به دارا بودن نیروهای کارآمد، ماهر و متخصص، رسالت سنگینی بر عهده‌ی این دانشگاه می‌باشد.
وی چشم‌انداز مجموعه میکا را، ترسیم چهره‌ای مدرن از ایران در منطقه دانست و ادامه داد: این تفاهم‌نامه نقش کوچکی در تحقق این چشم‌انداز خواهد داشت، چرا که رشته‌های شغل‌محور دانشگاه جامع، ظرفیت بسیار خوبی برای مهارت پروری مشاغل مختلفی که مجموعه‌ی بزرگی مانند میکا ارائه خواهد داد، دارد.
فلاحتی “صلاحیت حرفه‌ای شغلی” افراد را در حوزه‌های کاری خود در تمام دنیا حائز اهمیت خواند و گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در قالب این تفاهم‌نامه می‌تواند رقم بخورد “سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای مشاغل” می‌باشد تا هر کس در هر حرفه‌ای بتواند در چنین آزمونی شرکت کند و درصورت کسب صلاحیت، وارد آن حرفه شود، و در غیر این‌صورت با شرکت در دوره‌های آموزشی، مجوز فعالیت در آن شغل را دریافت کند.
وی چنین طرحی را ملی عنوان، و تصریح کرد: این اتفاق در سال‌های آتی در کل کشور اجرا خواهد شد و دانشگاه جامع علمی و کاربردی با حدود ۵۰۰مرکز تخصصی علمی و کاربردی در کشور، متولی اصلی آن خواهد بود.
دکتر فلاحتی در پایان از کلنگ “دانشگاه بین‌المللی مهارتی” با عنوان “دانشگاه جامع علمی و کاربردی ایران و آلمان” خبر داد.

میکامال ظرفیت استانداردسازی جهانی برای مشاغل جدید کشور را فراهم کرده است

مدیرعامل شرکت پارس‌میکا‌کیش، شرکت طرف قرارداد این تفاهم‌نامه، با اشاره به نیاز مجموعه میکامال به آموزش تخصصی و مهارتی مشاغلی که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: کمبود مهارت‌های شغلی باعث عدم خدمات‌دهی مناسب به گردشگران می‌شود و اتفاق‌های ساده‌ی اینچنین می‌توان تمام تلاش‌های جزیره را در مسیر ایجاد برندینگ کیش، زیر سوال ببرد
نادر کشت‌کار با اشاره به شناسایی تمام مشاغلی که میکا ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: با توجه به‌ اینکه مجموعه‌ی میکا با مصرف برق حدود ۱۰درصد مصرف کل جزیره و با نگاه به نیروی انسانی و اشتغالزایی برای حدود ۴هزار نفر در کیش که بیش از ۱۰درصد کل جمعیت آن را شامل می‌شوند، اگر این افراد صلاحیت‌ها و مهارت‌های فردی مطلوب را دارا نباشند، کل زحمات مجموعه و متعاقبا جزیره را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
وی با بیان این مطلب که همان‌طور که هر شغلی نیاز به گواهی بهداشت دارد، نیازمند مجوزهای مهارتی و شغلی است، ادامه داد: در برخی حوزه‌ها نیازمند استانداردسازی جهانی شغلی هستیم، چرا که با مشاغلی روبه‌رو هستیم که پیش‌تر در کشور وجود نداشته‌اند و به خلق اثری جاویدان در کشور خواهیم رسید.
کشت‌کار در پایان تاکید کرد: این مجموعه برای تمام شهر و فعالین در آن، از همین شهر هستند و باید با دریافت گواهینامه‌های مهارتی و تخصصی لازم به اهداف مجموعه نزدیک شوند.

کشت‌کار در پایان با تاکید بر کوتاه نیامدن مجموعه میکامال در هیچ‌یک از حوزه‌های استانداردسازی و لزوم‌ اکتساب بعضی رشته‌ها از مراکز علمی خارجی تصریح کرد: تنها کسانی در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد که از فیلترهای آموزشی گذشته و دوره‌های آموزشی را گذرانده باشند، و مجموعه میکامال هزینه‌های تحصیل حداقل ۲۰ نفر را در دانشگاه‌های مطرح خارج از کشور تامین می‌کند تا به ارائه‌ی خدمت در کشور عزیزمان ایران بپردازند.


وی با اشاره به اینکه تله‌کابین مجموعه مدت‌هاست قابلیت بهره‌برداری دارد و صرفا برای تامین امنیت کارکنان مجموعه، تاکنون افتتاح نشده است، خاطرنشان کرد: غرفه‌های تجاری مجموعه میکامال، اواسط دی ماه به مالکین برای مجهزسازی آن تحویل داده خواهد شد و میکامال پیش از سال جدید افتتاح رسمی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت میکاراد نیز در خصوص چرایی تشکیل این مجموعه اظهار کرد:
در راستای تامین نیروی مورد نیاز متخصص، ماهر و کارآمد در جزیره کیش و با توجه به این‌که میکامال در آینده‌ی نزدیک، تعداد بسیار زیادی نیروی کار وارد بازار خواهد کرد و اهمیت مهارت این افراد؛ شرکت “میکاراد” با اصالت برگزاری دوره‌های آموزشی برای تربیت و آموزش نیروهای با مهارت برای ورود به حوزه گردشگری و کسب‌وکار تأسیس شد.
بحرینی با اشاره به تخصص و رویکرد دانشگاه جامع علمی و کاربردی برای تربیت نیروی کار و اشتغال، ادامه داد: با طرح این همکاری مشترک بنا داریم اهداف آموزشی بلندمدتی را حاصل نماییم که در قالب بندهایی مانند برگزاری رویدادهای علمی و آموزشی مشترک بگنجد و نامحدود می‌باشد.
وی تبادل اساتید را از دیگر طرح‌های این رویداد اعلام، و عنوان کرد: دوره‌های آموزشی با بهره‌گیری از استادان مجرب هر دو مجموعه، برگزار خواهد شد.
بحرینی، فضای کار کارگاهی و آزمایشگاهی را ویژگی بسیار خوب مجموعه میکا عنوان کرد و گفت: این امکان، مجموعه‌ی میکا را به قالب مناسبی برای فعالیت‌های تحقیقاتی تبدیل کرده است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه