امروز: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

برگزاری نمایشگاه کتاب کیش به صورت مجازی آنلاین

آموزشی , اجتماعی , دانشگاهی , علمی , فرهنگی تاریخ انتشار: 99/08/14 بدون نظر   2336 بازدید

اندازه فونت    

برگزاری نمایشگاه کتاب کیش امسال به صورت مجازی آنلاین

اولین جلسه بررسی نحوه برگزاری سومین نمایشگاه کیش با حضور مجری و معاونت و مدیران حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی برگذار شد
به گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرنگار اقتصاد ملی از جزیره کیش، در این جلسه رادمند مجری برگزاری ۲ دوره قبلی نمایشگاه کتاب کیش با ارائه گزارشی از نمایشگاه کتاب کیش بیان داشتند دو سالی هست که نمایشگاه کتاب در منطقه آزاد کیش بسیار تخصصی تر و بزرگ تر گذشته برگزار شده است .

وی گفت سال ۹۷ آغاز کار بود و طبیعاتا نا هماهنگی هایی وجود داشت ؛ اما در سال ۹۸ نماشیگاه بسیار بزرگتر ، منظم تر و با شکوه تر برگزار شد و به طبع آن استقبال کیشوندان عزیز هم فراتر از تصور مجریان نمایشگاه بود . امسال نیز ماه‌ها قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب کیش ، برنامه ریزی های منظمی برای برگزاری هرچه بزرگتر و بهترین نمایشگاه انجام شد . از جمله طراحی یک اپلیکیشن به روز و کارا که طراحی و نگارش اش بیش از ۵ ماه به طول کشیده است .
وی افزود در مورد نمایشگاه امسال هم خدمت عزیزان عرض می شود با توجه به تجربیات بسیار با ارزش برگزاری این نمایشگاه در سالهای ۹۸ و ۹۹ نمایشگاه امسال ، که به دلیل مشکلات فعلی بیماری کرونا قرار است به صورت انلاین و مجازی برگزار شود تلاش و کوشش بیشتری را طلب می کند . رادمند ادامه داد و گفت روال کار نمایشگاه امسال هم به این صورت است که در ابتدا فراخوانی به تمامی ناشران در سرتاسر کشور فرستاده می شود و در گام بعدی ناشران در سامانه‌ای که مورد تایید وزارت ارشاد هست ؛ ثبت نام می کنند . وی اظهار داشت در گام بعد متقاضیان حضور در نمایشگاه کتاب کیش ، غربال و راستی‌آزمایی می‌شوند و در نهایت ناشرانی که بناست در این جشنواره شرکت کنند ؛ کتاب‌های خود را در این سامانه با اطلاعات کامل بارگذاری می کند . مجری نمایشگاه گفت تنوع کتب امسال بسیار بیش از سال گذشته است . کل کار لجستیک نمایشگاه کتاب نیز در تهران انجام می‌شود و برای ارسال کتاب ها بنا داریم کتاب ها را به صورت بسته های پستی به دست خریداران در جزیره کیش برسانیم ؛ اما باید در نظر داشت هزینه ارسال کتاب با سیستم پستی بسیار زیاد می‌شود وی افزود پیش‌بینی ما این است که بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه ارسال کتاب های نمایشگاه کتاب امسال و رساندن آن به جزیره کیش است . در کنار آن باید گفت برای ارسال این کتاب به دست نیازمندان نیز راهکارهای زیادی اندیشه شده و این موضوع یکی از مهمترین بحث ها در برگزاری جشنواره کتاب امسال است . رادمند در ادامه بیان داشتند سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان یارانه برای خرید کتاب منظور شد و در نهایت کل فروش یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که مابقی آن هم به صورت نامحدود با تخفیف ۲۵ درصد برای علاقمندان و آغاز شد . رادمند در پایان جلسه خواستار کمک و مساعدت از بخش خصوصی به خصوص در زمینه حل مشکل ارسال کتاب ها به وسیله پست از تهران به سرزمین اصلی و نحوه تصفیه هزینه های آن است .
دکتر سعید پورعلی معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش، با تبریک ولادت حضرت رسول و فرا رسیدن ایام ۱۷ ربیع الاول طی بیاناتی خاطرنشان داشتند شرایط امروز در جزیره کیش اجازه برگزاری حضور نمایشگاه را نمی دهد و حضور ویروس کرونا تمام قواعد جاری در جزیره کیش را تغییر داده است . وی اظهار داشت پیشنهاد و ایده ما این بود که هزینه برگزاری جشنواره به عنوان بن تخفیف لحاظ بشود اما تاکنون این پیشنهاد مورد تایید قرار نگرفته است . نمایشگاه کتاب کیش یکی از بزرگترین رویداد های فرهنگی در جزیره کیش است وطرفداران بیشماری حتی در بین گردشگران دارد . پورعلی افزود در جزیره کیش بیش از یک چهارم مردم اهل کتاب هستند و نرخ مطالعه در جزیره کیش از وضعیت بسیار مطلوبی در کل کشور برخوردار است این رویداد نیز بدون شک رویداد برتر امسال جزیره خویش خواهد بود ما برنامه‌ریزی کردیم و بنا داریم که این رویداد را بدون شک به عنوان رویداد برتر امسال جزیره کیش به کشور معرفی کنیم در کنار آن برنامه های بسیار گسترده ای برای حمایت از نیازمندان جامعه برای خرید کتاب در نظر گرفته شده است .
در ادامه جلسه هم حاضرین در جلسه روشهای مختلف ارسال کتاب به جزیره کیش را مطرح و مورد بررسی قرار دادند و در نهایت مقرر شد علاوه بر مساعدت بخش خصوصی در برگزاری آنلاین کتاب کیش ، به ارسال کتاب های خریداری شده توسط کیشوندان به جزیره زیبای کیش نیز توجه ویژه ای بشود .

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه