صفحه نخست / سازمان منطقه آزاد کیش / رتبه بندی و اصلاح و تنظیم شیوه نامه های جدید برای مراکز خدمات گردشگری کیش

رتبه بندی و اصلاح و تنظیم شیوه نامه های جدید برای مراکز خدمات گردشگری کیش

خبر کیش

طی یک سال گذشته برای ۳ حوزه گردشگری مهم از جمله رتبه بندی کلوپ های غواصی و تفریحات دریایی و برای مینی بوس های تور گردان و عکاس های سیار شیوه نامه تعریف و تنظیم و ابلاغ کردیم.

به گزارش دولتخانه کیش به نقل ازخبرنگار اقتصاد ملی از جزیره کیش, علی ابراهیمی معین مدیر نظارت بر مراکز خدمات گردشگری معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت، تکلیف ذاتی ما نظارت بر عمل کرد اماکن و مراکز گردشگری است ، در یک سیستم درست و شفاف باید دولت نقش حاکمیتی داشته باشد و جوامع و انجمن ها و اتحادیه ها نقش تخصصی در اداره امور را عنایت به قوانین و شیوه نامه های ابلاغی ایفا کنند.

ابراهیمی گفت یکی از اقدامات مهم اخیر راه اندازی و معرفی سامانه مراکز پذیرایی کیش بود که امیدواریم تمام حوزه های گردشگری بزودی با راه اندازی سامانه های ویژه خدماتی خود به سامانه های اداری سازمان لینک شوند وی افزود خروجی نهایی و مناسب و قابل استفاده آن راه اندازی آپ ویژه تجمیع شده مراکز خدمات گردشگری کیش خواهد بود که جهت بهرمندی گردشگران و کیشوندان معرفی میگرددوی اشاره مهمی به ایجاد شفافیت در سیستم های ارایه دهنده خدمات گردشگری داشت و عنوان کرد شفافیت در کلیه امور از نحوه ارایه خدمات الی نرخ بندی و تعیین قیمت خدمات جزو اولویت ها و خواسته ها و مطالبات همگانی است در این بین ما یک نیاز اولیه داریم و نیاز ثانویه و آن بحث اقتصاد کلان و قانون عرضه و تقاضاست در این بین سعی ما ضمن شفاف سازی نظارت عالیه بر امور تنظیم شیوه نامه ها تعریف قوانین و بروز کردن نحوه خدمات دهی اصولی و علمی به گردشگران است.

مدیریت نظارت بر خدمات گردشگری معاونت گردشگری تمام سعی و تلاش خود را بکار میبرد فقط نقش حاکمیتی را داشته باشد و جوامع خود با بروز رسانی امورات و نظارت و کنترل و برخورد با تخلفات بصورت مستقل و توانمند نقش بازی بکند. مدیر نظارت بر خدمات گردشگری کیش گفت کمیته نظارت با حضور نمایندگان حوزه های مختلف از جمله بازرسی ، بازرگانی و مدیران جوامع و نماینده اماکن انتظامی و مقام قضایی فعال کردایم وی افزود در رابطه با تعیین نرخ و قیمت خدمات گردشگری ، کمیته های فنی در این رابطه تشکیل و نظرات کارشناسان جوامع تعیین کننده است ولی از نظر و داوری کارشناسان حوزه های مختلف حاضر در کمیته فنی استفاده و در تصمیم گیری نهایی از آنها بهره می‌بریم .

وی در ادامه گفت اقدام مهم درجه بندی و رتبه بندی مراکز خدمات گردشگری است که با رتبه بندی کلوپ ها و تفریحات دریایی کیش پارسال آغاز شد و همچنان با استفاده از کارشناسان مجرب و دانشگاهی در حال بررسی نحوه رتبه بندی سایر مراکز خدمات گردشگری کیش هستیم و حتما برای مراکز دیگر با اولویت درجه بندی رستوران در صورت تامین بودجه لازم این اتفاق مهم رقم خواهد خورد. وی تاکید داشت مجدانه پیگیر اجرایی این شیوه نامه و نهایتا درجه بندی کلیه مراکز خدمات گردشگری کیش حتی بخش های خدماتی گردشگری که انجمن و جامعه و تشکیلات ندارند هستیم .

مدیر نظارت بر خدمات گردشگری کیش گفت هدف و اولویت ما حمایت از مشتری و گردشگران در مرحله اول و حمایت از مراکز ارایه دهند خدمات گردشگری در مرحله بعدی است تمام سعی ما ایجاد تعادل و توازن بین عرضه و تقاضا با رعایت اصول و مقررات و شیوه نامه های ابلاغی است . وی در رابطه با افزایش قیمت برخی خدمات افزود بعلت اجرا و رعایت پروتکل های بهداشتی برخی از مراکز ازجمله کشتی های تفریحی با کاهش ۴۰ درصد ظرفیت خدمات میدهند وی در میانه صحبت عنوان کرد ما با سرو غذا با رعایت اصول بهداشتی و داشتن تنوع و کیفیت موافق هستیم بنابر این افزایش قیمت ها معقول و منطقی است ابراهیمی عنوان کرد جامعه خدمات گردشگری بعلت وقوع کرونا با مشکلات و زیانهای زیادی مواجه گردید ولی تلاش شد خدمات متوقف نشود و تا حد امکان مراکز خدمات گردشگری سرپا نگه داشته شوند .
خبر کیش

ابراهیمی در مورد شرایط بوجود آمده کرونایی عنوان کرد، به جهت وقوع کرونا در حوزه نظارت بر مرکز خدمات گردشگری یک وظیفه سنگین بر دوش ما افزوده شده از جمله عدم سرو و استفاده از قلیان که خوشبختانه تمکین شد ، تذکر و تاکید بر رعایت پروتکل های ابلاغی ستاد کرونا طی ۱ سال گذشته همچنان وظیفه دوم پرسنل ما بوده وی افزود در این بین بخش های مختلفی در کنترل و نظارت و بازرسی و برخورد با تخلفات احتمالی دخیل هستند که مقام قضایی دستور دهند و نیروی پلیس برخورد کننده با تخلفات ارجاع شده است.

ابراهیمی خبر از اصلاح ۸ مورد شیوه نامه برای مراکز مختلف خدمات گردشگری کیش داد و گفت سعی شد در اصلاح شیوه نامه ها امورات تسهیل و تسریع و قانونی پیش برود و حقوق مشتری و خدمات دهند رعایت گردد وی یکی از شیوه نامه های مهم تهیه و تنظیم شده را شیوه سامان دهی خانه های مسافری ( خانه های شبانه) عنوان کرد و گفت کاری بزرگ در این حوزه با حمایت همه جانبه مسئولین و بخصوص نهادهای قضایی صورت گرفت بطوری که با افراد متخلف و بدون مجوز برخورد و پلمپ خانه های اجاره ای بدون مجوز در اسرع وقت صورت پذیرفت وی شرایط صدور مجوز برای داشتن خانه مسافر را با رعایت حقوق و اولویت ظرفیت هتل در چند بند ذکر کرد که اهم آنها از این قرار است ۱_واحد نباید در مجتمع ها باشند ۲_ آپارتمانهای که مالک تمام واحدها یک نفر باشد ۳_ واحد‌های ویلای و مستقل با پاس کردن قوانین و شرایط ابلاغی و فنی امکان دریافت مجوز تاسیس خانه مسافر اجاره ای را خواهند داشت.

وی افزود حوزه های دیگری از جمله مینی بوس های تور گردان ، آموزش لیدر های تورگردان و ساماندهی عکاسان سیار ساماندهی شده که میتوان از دیگر اقدامات مناسب و لازم این مدیریت عنوان کرد و گفت در نظر داریم نقاط مناسبی برای عکاسان ثابت بصورتی زیبا و در شأن کیش در سواحل تامین و ایجاد بکنیم .

درباره دولتخانه کیش

سفر يعني زندگي زندگي يعني سفر صاحب امتياز شركت طراحان ايده نو پارس كيش پايگاه خبري فرهنگي و اجتماعي و هنري و گردشگري دولتخانه كيش برابر متون بدست آمده از مؤرخين از جمله شيراز نامه ، كيش در گذر تاريخ با نام و پيشوند دولتخانه كيش يعني شهر دولتمندان بجهت حضور تجار و بازرگانان و داد و ستد حرير و مرواريد در رديف سرزمين هاي مهمي چون تركستان و هند و چين نام گذاري گرديده بود.

لطفا در زمان دیگری چک نمایید.

نیاز مبرم کیش به روایت‌سازی فرهنگی و هنری

🔸معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش: نیاز مبرم کیش به روایت‌سازی فرهنگی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *