امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

ضرورت نگاه سختگیرانه به رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط استانداردسازی

اجتماعی , استاندارد , اقتصادی , صنعت و تجارت , علمی , فناوری تاریخ انتشار: 99/07/22 بدون نظر   3938 بازدید

اندازه فونت    



امام جمعه کیش بر ضرورت نگاه سختگیرانه به رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط استانداردسازی تاکید کرد.

ضرورت نگاه سختگیرانه به رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط استانداردسازی به گزارش دولتخانه کیش، امام جمعه کیش در دیدار رئیس اداره استاندار با اشاره به اهمیت توجه به اصول و ضوابط استاندارد سازی در دین مبین اسلام، بر تدوین واجرای شیوه نامه های استاندارد با بالاترین اصول وضوابط جهانی تاکید کرد.
حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه استاندارد یعنی محکم کاری، توجه به مردم و رعایت همه جانبه حقوق مصرف کنندگان، گفت: توجه به مصالح ساختمانی و حوزه ساخت و ساز یکی از مهمترین حوزه هایی است که باید اصول استاندارد در آن رعایت شود.
وی با تاکید بر اینکه مواد و مصالح ساختمانی که به کیش وارد می شود از نظر کیفیت مورد بررسی قرار گیرد، افزود: در کیش باید توجه به استانداردها به خصوص در حوزه مصالح ساختمانی دو چندان باشد.
امام جمعه کیش با تصریح بر تدوین اصول استانداردها توسط اداره استاندارد و مسئولان در حوزه های مربوط به سلامت مردم به ویژه محصولات سلامت محور و مصالح ساختمانی، افزود: در کشور و همچنین در جزیره کیش هر محصولی که تولید و وارد می شود باید از مهمترین و بالاترین واحدهای استاندارد برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه باید استانداردهای تدوین شده به حدی سختگیرانه باشد که در صورت صادر کردن تولیدات به کشورهای اروپایی نیز تولیدات ایرانی بتوانند به سهولت استانداردهای اروپایی را دریافت کنند.
حجت اسلام حسن زاده بر تدوین اصول و شیوه نامه های استاندارد تاکید کرد و افزود: اگر در بخش هایی استاندارد های لازم را نداریم باید استانداردهای بین المللی را بومی سازی کرده و بر اجرای استانداردها به طور کامل و با سختگیری نظارت شود تا خدایی نکرده مردم متضرر نشوند.
وی بر استاندارد سازی آسانسورها نیز تصریح کرد و افزود: خروجی استاندارد با جان و سلامت مردم ارتباط دارد و نهایت تلاش برای صیانت از حق مردم در حوزه استاندارد انجام شود.
علی مقدس زاده، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با تاکید بر اینکه استاندارد باید در تمام شئون زندگی انسان دیده شود، گفت: اسلام دین استاندارد است و باید در تمام شئون زندگی دیده شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از شرکت های طرف قرار داد با اداره استاندارد کیش از شرکت های مرجع است که نتایج آزمایش های آن در دنیا معتبر شناخته می شود، گفت: همانگونه که در حوزه های ترافیک و فضای سبز کیش از استانداردهای کشور متفاوت و در سطح بالاتری قرار دارد در دیگر حوزه ها نیز تلاش می شود تا استانداردسازی متناسب به استانداردهای جزیره کیش انجام شود.
سعید صومعه، رئیس اداره استاندارد کیش نیز در این نشست، با ارائه آمار عملکرد یکساله اداره استاندارد و نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی کیش گفت: در واحد نظارت بر اجرای استاندارد، بازرسی انجام شده از واحدهای تولیدی و خدماتی ۱۶۰ مورد، تعداد نمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی ۷۵ مورد، صدور گواهی ایمنی و عملکرد آسانسور ۱۳۹ مورد، بازرسی ادواری هتل ها ۴۰ مورد، نمونه برداری محصولات سلامت محور از سطح عرضه ۲۰۹ مورد، نمونه برداری از مصالح ساختمانی مورد مصرف درجزیره کیش ۶۴ مورد بوده است.
وی افزود: در واحد صادرات و واردات، صدور گواهی انطباق(COC) هفتاد مورد ، پرونده وارداتی محصولات سلامت محور به جزیره ۱۵۵ مورد، و نمونه برداری از محصولات وارداتی سلامت محور ۳۶۷ مورد انجام شده است.
صومعه با اشاره به ظرفیت تولید ماسک در جزیره کیش که توانسته است بخشی از نیاز استان هرمزگان را در این حوزه تامین کند، توضیح داد: در حال حاضر این واحد تولیدی روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار عدد ماسک تولید می کند و زمینه کار برای صنعتگر و تولید کننده را ایجاد کرده است.
رئیس اداره استاندارد کیش همچنین در حوزه استانداردسازی آسانسورهای جزیره کیش نیز گفت: با توجه به اهمیت استاندارد سازی این بخش که با جان مردم سروکار دارد باید فرهنگ سازی بالایی انجام شود.
وی گفت: با وجود اینکه دریافت پایان کار در ساختمان های درحال ساخت منوط به دریافت گواهی استاندارد است اما این گواهی تنها یک سال اعتبار دارد و ضمانتی برای دریافت مجدد گواهی استاندارد در دوره های بعد لحاظ نشده است و این موضوع خطرساز است.
رئیس اداره استاندارد کیش گفت: باید ضمانت و الزامات لازم برای تمدید گواهی استاندارد تدوین شود و با وجود اینکه بارها درخواست هایی در این حوزه به سازمان منطقه آزاد کیش ارسال شده اما هنوز مسیری برای استاندارد سازی در این حوزه باز نشده است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه