امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

علت تجمیع فوتی کرونا در هفته گذشته تلاش طولانی کادر درمانی جهت نجات بیماران بدحال بود

دسته‌بندی نشده تاریخ انتشار: 99/05/26 بدون نظر   789 بازدید

اندازه فونت    

علت تجمیع فوتی کرونا در هفته گذشته تلاش طولانی کادر درمانی جهت نجات بیماران بدحال بود

انتقال آرامش به جامعه بیشتر کمک میکند تا ایجاد بی قراری ، جامعه کرونای امروز نیاز مبرم به آرامش روحی و روانی دارد.

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرنگار حمایت ، دکتر مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان کیش در نشست خبری گفت یکی از بهترین راه های ارتقای سطح کیفی امور بالا بردن ظرفیت انتقاد پذیری است در همین راستا درب دفتر ما همواره به روی همه جهت دریافت انتقادات باز است با سعه صدر و روی ‌باز بخصوص نقدهای سازنده رسانه ها را میپذیریم وی افزود سعی ما بر این بوده و است تا آرامش روانی را به جامعه تزریق بکنیم .
وی ادامه داد و گفت خوشبختانه در مقاطی نسبتا طولانی بجهت تمیهدات و اقدامات مناسب صورت گرفته چه از جانب شورای سلامت کیش و ریاست و پرسنل مرکز توسعه سلامت و نهادها و سازمان‌ها خوشبختانه در بیمارستان کیش هفته ها شاهد عدم و مراجعه بیمار کرونایی بودیم.

تا بدین لحظه هیچگونه داروی از هیچ نهاد رسمی بطور قطعی و نهایی بعنوان درمان کرونا ابلاغ و تایید نشده است.

دکتر نادعلی افزود هیچ داروی بصورت قطعی برای درمان کرونا تایید و نهایی و ابلاغ نشده است حتی پلاسما درمانی ، وی تاکید کرد در بحث درمان بیماران کرونای زمانی که بیمار بدحال میشود کادر درمانی به هر دست آویزی متوسل میشود و از انواع اقسام داروی مجاز و اقدامات درمان های لازم استفاده میکند تا جان افراد نجات پیدا یابد.
وی در مورد نحوه درمان بیماران بدحال کرونا عنوان کرد بیماران بدحال ضمن دریافت داروهای تجویز شده اکثرا با استفاده از کیسه های اکسیژن بگ ( رزروبگ) که ۱۰۰ درصد اکسیژن به ریه افراد منتقل میکند استفاده میشود اکثر بیماران بدحال از این امکان بهره میبرند بطوری که بدون استفاده از این دستگاه اکسیژن لحظه ای امکان تنفس و حتی زنده ماندن نیست.

علیرغم تزریق ۶ دوز کامل رمدسیویر به حاج آقا سیدین متاسفانه این داور اثر بخشی لازم را نداشت.

دکتر نادعلینژاد رییس بیمارستان کیش؛؛ در نشست خبری عنوان کرد داروی رمدسیویر در پروتکل های اعلام وزارت بهداشت توصیه و ابلاغ نشده است. چون این داروی ضد ویروسی است توسط پزشکان تجویز میشود ، در برخی از بیماران جواب میدهد و در برخی از بیماران علیرغم تجویز و تزریق کامل جواب نمی دهد نمونه بارز جناب آقای سیدین بود که این دارو کاملا تجویز و تزریق شد ولی شدت درگیری ریه ها به ویروس کرونا بسیار حاد بود و متاسفانه با تمام تلاش چندین روزه صورت گرفته توسط تیم پزشکی ایشان را از دست دادیم.

بابت تذکر داده شده عدم استفاده از دارو های مکمل سوء تفاهم پیش نیاید.

دکتر نادعلی نژاد توضیح داد. در مورد تذکر داده شده بابت عدم استفاده ورزشکاران از مکمل های داروی و بدنسازی سوء تفاهم پیش نیاید. تاکید و تذکر ما کلی و برای حفظ سلامت تمام ورزشکاران بوده است. متاسفانه مکمل های دارویی از جمله مواد آنابولیک و استروئیدها به دلیل اینکه ایمنی بدن ورزشکاران را کاهش می دهند، افرادی که از اینگونه مواد استفاده میکنند در مبارزه با تمام بیماری ها و چه بسا کرونا از ایمنی بدنی پایینی برخورد هستند.

تا اکنون ۲ نوبت داروی رمدسیویر فقط برای برطرف نمودن نیاز ۲ بیمار برای بیمارستان کیش تخصیص یافته است.

رئیس بیمارستان کیش در ۲ نوبت به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان داروی رمدسیویر تحویل شده بار اول ۶۰ بسته یعنی برای ۱۰ بیمار و‌ بار دوم ۱۰۰ بسته برای ۱۰ بیمار و از این تعداد سهمیه کیش در هر نوبت ۱ بسته ۶ عددی بود کلا برای ۲ بیمار که سهمیه اول برای خانومی که هم اکنون در بخش آی سی یو هستند و زیر دستگاه میباشند تزریق شده و بسته دوم که تنها برای استفاده یک بیمار است تا فردا به دستمان میرسد .

هیچ کمبودی در مورد تامین داروهای مورد نیاز بیماران در بیمارستان کیش نداریم

وی بیان داشت ، هیچ کمبودی در بخش داروی ویژه و مناسب کرونا که از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به ما ابلاغ شده نداریم ، تا جایی که اقدام به پیش خرید دستگاه فریز پلاسما برای بیمارستان کیش کردایم که در نوع خود اقدامی است بی نظیر بطوری که بسیاریشان از مراکز بیمارستانی و درمانی در استانهای بزرگ کشور از داشتن چنین دستگاه محروم هستند. وی در مورد تهیه داروی رمدسیویر برای بیمارستان کیش گفت درخواست خود را تقدیم دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ارایه کردایم قرار است از هفته آینده در دارو خانه ها توزیع شود .

مجموعه فیاک تا آخر شهریور جهت استقرار بخش کرونا آماده میشود

نادعلی نژاد گفت از ابتدای شیوع کرونا بجهت مدیریت مناسب و جدا سازی بخش کرونا با بخش های دیگر حتی یک مورد بیماری کرونا از بیمارستان کیش به فردی مشاهده. و گزارش نشده است. بیمارستان مخصوص کوئید ۱۹ در مجموع فیاک تا آخر شهریور آماده خدمات دهی خواهد شد طی بازدیدی که صورت گرفت بجهت شرایط مناسب مجموعه فیاک و جدا سازی کامل بخش کوئید ۱۹ از بیمارستان کیش بیشتر بخاطر بحث های روانی و حفظ آرامش خاطر مردم و اینکه مردم در صورت نیاز به خدمات پزشکی و بیمارستانی بدون دغدغه در بیمارستان تردد داشته باشند .

علت تجمیع فوتی کرونا در هفته گذشته تلاش طولانی کادر درمانی جهت نجات بیماران بدحال بود

علت افزایش فوتی طی هفته گذشته تلاش طولانی جهت احیایی بیماران بد حال طی ۲۰ روز گذشته بود که کادر پزشکی و درمانی بیمارستان با تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر با استفاده از انواع اقسام درمانها و داروها و تجهیزات در تلاش برای احیا و نجات جان این عزیزان بودند که متاسفانه بعلت وضعیت حاد بیماران شاهد از دست دادن آنها بودیم، وی افزود متاسفانه برخی از بیماران با تاخیر به بیمارستان مراجعه میکنند تا جایی که در مواردی افراد بدحال پس از مراجعه مستقیم به بخش آی سی یو منتقل شده اند.

هم اکنون یک بیمار بدحال در بیمارستان کیش داریم

دکتر نادعلی نژاد اظهار داشت، هم اکنون در بیمارستان کیش ۸ بیمار بستری با حال نسبتا تثبیت شده داریم و یک بیمار بدحال که زیر دستگاه های مخصوص در حال رسیدگی است ، وی افزود بیمارستان کیش امادگی پذیرش ۴۰ بیمار کرونایی را دارد و امکان افزایش عنایت به تجهیزات و امکانات موجود فراهم میباشد.

تاسیس صندوق خیریه هیئت امنای بیمارستان

دکتر نادعلی نژاد ، صندوق و مجمع ویژه هیئت امنا و خیریه بیمارستان با حضور نمایندگان امامت جمعه کیش ، نماینده سازمان و عضو هیئت امنای بیمارستان و فردی از میان خیرین و نیکوکاران تشکیل شده است. وی گفت هدف این صندوق و مجمع خیریه ای هیئت امنای بیمارستان کمک به افراد کم بضاعت و مستضعف بابت پوشش هزینه های مختلف درمان در بیمارستان کیش خواهد بود.

نادعلی نژاد؛ تا بدین لحظه هیچ فردی را بخاطر نداشتن توان مالی و نداشتن امکان پرداخت هزینه های بیمارستان مواخذه نکرده و یا از ترخیص بیمار و متوفی ممانعتی صورت نگرفته است، وی افزود دستمان تا حدودی باز است و تا بدین لحظه و به کمک سازمان بیش از حد توان و بودجه هزینه کرده ایم، بیماران کرونایی باید هزینه های دارو و بستری را پرداخت بکنند ، نمی شود با فرد کرونایی که تمکین مالی دارد همچون فرد بی بضاعت رایگان و بدون دریافت هزینه برخورد کرد. با افرادی که بضاعت مالی مناسبی ندارد همراهی و تعامل میشود در ۲ ماهه اول شیوع کرونا تمام خدمات با مساعدت مدیرعامل محترم سازمان و هیئت امنای بیمارستان اکثر قریب به اتفاق خدمات برای بیماران کرونایی رایگان ارایه شد. وی گفت طی بازدید های که مسئولی

بدنبال قطع دست دلال ها هستیم از کیش تا تهران بزودی اطلاع رسانی میشود

دکتر نادعلی نژاد رئیس بیمارستان کیش ؛ در پی درمان یکی بیماران بدحال کرونایی متوجه وجود واسطه و دلالی که نفوذ و ارتباط عجیبی با یکی بیمارستانهای تهران داشت شدیم که در حال دلالی و فروش داروی مورد نیاز بیماران با قیمت نجومی بود که با پیگرد قانونی و اقدامات قضایی در حال بررسی و حصول نتیجه هستیم که در آینده نزدیک به اطلاع عموم خواهد رسید.

بیمارستان کیش بهترین بیمارستان در جهت رعایت پروتکل ها و جداسازی بخش کرونا از بخش های سبز بیمارستان

وی وضعیت بیمارستان کیش را در جهت رعایت پروتکل ها و جدا سازی بخش کرونا از سایر بخش ها بسیار مناسب و قابل توجه عنوان کرد و گفت طی بازدید های که مسئولین رده بالای دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونین وزارت بهداشت از بیمارستان کیش انجام دادند بیمارستان کیش را جزو معدود و بهترین بیمارستانهای کشور در جدا سازی و ایجاد بخش های سبز از بخش کرونا انتخاب و معرفی کردند.
وی افزود در همین راستا ۲ بخش کلینکی و درمانی را از بیمارستان جدا و به مرکز بهداشت بوعلی انتقال دادیم.

از مردم و مسئولین انتظار حمایت و دادن روحیه و انگیزه به کادر درمانی و پرستاری داریم

دکتر روشن در حاشیه نشست خبری ریاست بیمارستان کیش ؛ بیش از ۵ ماه است که پرسنل بیمارستان بدون داشتن کوچکترین توقع و خواسته ای شبانه روز در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی بوده اند ، روزها و شب ها از خانواده های خود فاصله گرفته اند با فوت هر بیماری گریسته اند و با بهبود بیماری اشک شوق ریخته اند، وی افزود شاهد بوده ایم در اغلب موارد بستگان درحه یک بیماران کرونایی جرات نزدیک شدن به چند متری عزیزان خود را نداشته اند ولی پرستاران و اطبایی بیمارستان با ایثار و فداکاری هر لحظه از چک آپ حلق بیمار الی اقدامات مراقبتی پزشکی و ‌پرستاری دریغ نمی کنند. دکتر روشن معاونت فنی بیمارستان کیش عنوان کرد؛ از آحاد مردم و مسئولین انتظار داریم به این ایثار و از جان گذشتگی پرسنل بیمارستان ارزش داده و انگیزه و روحیه خادمین خود را بالا ببرند. وی گفت احتمال میرود کرونا این میهمان ناخوانده که هر روز چهره عوض میکنند و جان مردم را تهدید میکنند ماه ها جامعه را درگیر خود نماید لذا حفظ انگیزه و روحیه و نشاط پرستاران و پرسنل و اطبایی بیمارستان در این برهه حساس ضروری است.

تجهیزات بیمارستان کیش در کشور بی نظیر و کم نظیر است

رئیس بیمارستان کیش بیان کرد. طی ۲ سال گذشته تحهیزات و دستگاه های پیشرفته در بیمارستان کیش تهیه و تجهیز شده از جمله دستگاه سیتی اسکن پیشرفته ، دستگاه اکو کاردیو گراف، دستگاه سونوگرافی ، دستگاه ، سیتی آنژو گرافی و دستگاه پیشرفته تشخیص کرونا و پیش خرید دستگاه پلاسما فریز از جمله آنها بوده که در نوع خود در کل کشور بی نظیر و کم نظیر است، وی افزود برای تهیه دستگاه ماموگرافی جدید به هیئت امنای بیمارستان در خواست داده ایم و اگر امکان تهیه فراهم نشود برون سپاری خواهیم کرد وی گفت برای سونوگرافی بانوان و آقایان متخصص بانو و آقا بصورت دوره ای حضور پیدا میکنند و خدمات میگیرند.

با سازمان تامین اجتماعی استان و کیش تعامل مناسب و قابل قبولی داریم

دکتر نادعلی همکاری بیمه تامین اجتماعی با بیمارستان کیش را طی یک سال گذشته بسیار مناسب و تنگاتنگ عنوان کرد و گفت طرفین تعاملات و همکاری های بسیار قابل توجهی دارند و در جهت تامین مطالبات بیمارستان کیش گام برمی‌دارند.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه