امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

نصب پل های تلسکوپی ساخت داخل در فرودگاه کیش

استاندارد , عمران و شهرسازی , فرودگاه و بندرگاه , فناوری , گردشگری تاریخ انتشار: 99/04/09 بدون نظر   1133 بازدید

اندازه فونت    

جزیره کیش،

با انجام تغییراتی در پروژه ترمینال فرودگاه کیش و افزایش پل های تلسکوپی، ظرفیت مسافری این فرودگاه از ۳ میلیون نفر به ۶ میلیون نفر خواهد رسید.

وی گفت: با انعقاد قرارداد با یکی از شرکت های دانش بنیان  کشور نخستین پل تلسکوپی وارد پروژه ترمینال فرودگاه بین المللی کیش شد.

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرگزاری سیمای کیش ،مظفری افزود: بر اساس انعقاد این قرارداد که تعداد آن از “۵ به ۱۰ پل تلسکوپی” افزایش یافته است هر دو هفته یکی از پل های تلسکوپی به پروژه ترمینال فرودگاه بین المللی کیش اضافه می شود.
وی با قدردانی از شرکت ملزومات برق و معاونت علمی ریاست جمهوری در خصوص تخصیص تسهیلات و پشتیبانی دانش و فنی این پروژه تصریح کرد: این مهم در سالی که “جهش تولید” از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است با کمک صندوق پژوهش و نوآوری و تعهداتی که سازمان منطقه آزاد کیش داشت یکی از نیازهای جدی کشور در بخش تجهیزات فرودگاهی با بهره گیری از تخصص و تجربه شرکت طرف قرارداد به بهره برداری می رسد.
مظفری در خصوص  تامین منابع مالی برای پروژه ترمینال فرودگاه بین المللی کیش گفت:  با انتشار اوراق صکوک ۹۰درصد سفارش تجهیزات پروژه ترمینال فرودگاه انجام شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که بیش از ۴۲۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند افزود: با افزایش نیروی انسانی؛ فعالیت این پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت و تلاش بر این هست تا پایان سال جاری این مجموعه به بهره برداری برسد.
مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه این پروژه در قالب دو قرارداد محقق می شود و گفت: در قرارداد نخست مبلغی بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه این پروژه شد و در قرارداد دوم نیز با توجه به متغیر بودن قیمت ها ۱۷ و نیم میلیون یورو به ارزش ریالی ۹۴ میلیارد تومان بر آورد هزینه شده است و تا حدود ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.
خانزادی با بیان این که هر کدام از پل های تلسکوپی طبق قرارداد ۵ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است گفت: تامین ده پل تلسکوپی بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان توسط شرکت داخلی دانش بنیان انجام شده است که مشابه آن توسط شرکت خارجی سه برابر قیمت تمام شده است.
معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: براساس برنامه زمان بندی جبرانی این پروژه در اسفند ماه سال جاری به بهر برداری خواهد رسید،
مصطفی خانزادی گفت: مسافر گیری و حمل بار در این فرودگاه قابلیت های خیلی خوبی را برای سرزمین اصلی و کشورهای همجوار فراهم می کند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه