امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

ابتدا باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود شروع کنیم

دسته‌بندی نشده تاریخ انتشار: 98/02/05 بدون نظر   308 بازدید

اندازه فونت    

تاکید امام جمعه کیش بر پایش فضای مجازی


غلامحسین مظفری ، جهت تاثیر گذاری اقدامات در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود شروع کنیم

به گزارش دولتخانه کیش در اولین جلسه ستاد احیایی امر به معروف و نهی از منکر دکتر غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ازخودگذشتگی، ایثار و جدا شدن از منیت ها را مهمترین عامل تاثیر گذار در پذیرش امر به معروف  نهی از منکر دانست و گفت: برای این کار باید ابتدا از خود شروع کرده و اگر بتوانیم با شفافیت تمام وظایف خود را نسبت به  مردم به درستی انجام دهیم، اعتماد ایجاد شده می تواند تاثیر مستقیمی در پذیرش این فریضه الهی داشته باشد.
غلامحسین مظفری افزود: سمت و سو دادن فضای مجازی به سمت کارآفرینی و توسعه فعالیت های استارتاپی را دیگر موضوعی دانست که می تواند ظرفیت های بسیار زیادی را هم در حوزه اخلاق و هم در حوزه اقتصاد شکوفا سازد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه ۲۶ دستگاه مختلف وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارند گفت: نباید برخی از ارگان ها همچون پلیس  در راه احیای امر به معروف و نهی از منکر تنها بمانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی برنامه های امر به معروف و نهی از منکر، گردشگران ورودی به جزیره هستند، پایش دائمی فضای مجازی در کیش را موضوع دیگری دانست که باید بررسی و موضوعات خاص آن شناسایی و مدیریت شود.

امام جمعه کیش در نخستین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر شناسایی و بررسی موضوعات به صورت خاص و ویژه و مطرح کردن آن در جلسات این ستاد خواستار توجه و رسیدگی جدی به مهدهای کودک جزیره به عنوان یکی از اولین نهادهای رشد اجتماعی کودکان شد.
سرهنگ علی اصغر جمالی با  تشریح اقدامات ایجابی نیروی انتظامی برای ترویج فرهنگ صحیح امر به معروف و نهی از منکر گفت: گسترش آموزش های همگانی، پوشش رسا نه ای اقدامات دستگاهها، آسیب شناسی فضای مجازی، توسعه گردشگری اسلامی  و توجه ویژه به تبلیغات محیطی در جزیره از مهمترین برنامه هایی است که می تواند اجرایی شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم با تشریح آخرین آمارهای استفاده کاربران ایران و جهان از فضای مجازی و پیام رسان های داخلی و خارجی گفت: شناسایی کانال ها و گروه های فعال درجزیره کیش و پایش آنها یکی از اقداماتی است که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر جزیره صورت گرفته است.

سعید پورعلی فرصت سازی و تولید محتوا، آموزش سواد رسانه ای و مدیریت فضای مجازی کیش را از مهمترین برنامه های کارگروه فضای مجازی کیش برشمرد.

مدیر کل صداوسیمای مرکز کیش هم در این جلسه با تاکید بر آمادگی کامل صدا و سیمای مرکز کیش برای برنامه سازی در حوزه های مختلف خواستار مخاطب شناسی درست و برنامه ریزی بر اساس آنها شد.

کوثری فر بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید ابتدا  از سوی خود متولیان اجرا شود.
وی گفت: معرفی درست معروف های جزیره کیش هم می تواند به شناخته شدن جایگاه جزیره کیش کمک بزرگی کند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش هم با تاکید بر اینکه مساله امر به معروف و نهی از منکر تنها به حجاب خلاصه نمی شود، گفت: ستاد امر به معروف جزیره باید مکانی ثابت داشته باشد تا مردم به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
سرگرد خادمی زاده ورود جدی نهادهای نظارتی بر نحوه فعالیت های کلوپ های تفریحی، جنگ ها، کنسرت ها و کلوپ های دریایی را خواستار شد تا این مراکز شیوه درست فعالیت خود را در پیش بگیرند.
آمادگی برای توسعه فعالیت های مشاوره ای و روانشناسی در جزیره، کمک آموزشی  به اداره آموزش و پرورش جزیره کیش، برخورد با پدیده سگ گردانی، اعلام آیین نامه اجرای برای اعضای ستاد و تلاش برای تغییر نگرش ها نسبت به جزیره کیش از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه