امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

بررسی اقدامات ستاد نوروزی در جلسه شورای اداری کیش

سازمان منطقه آزاد کیش , فرودگاه و بندرگاه , گردشگری , هواپیمایی کیش ایر تاریخ انتشار: 98/11/17 بدون نظر   2633 بازدید

اندازه فونت    

جلسه هشتاد و ششم شورای اداری کیش با حضور مدیرعامل سازمان و امام جمعه کیش و مدیران و مسئولین نهادها و ارکانهای مختلف نظامی و انتظامی و محلی برگزار شد.

به گزارش دولتخانه کیش در این جلسه ابتدا ملانورورزی معاومت گردشگری کیش با نگاهی به برنامه های تدوین شده برای نوروز ضمن اشاره به برگزاری جلساتی مهم با مسولین بندر لنگه چارک و کنگ با حضور فرماندار و شهردار و اعضای شورای شهر گفت: در این جلسات مشکلات سال قبل بررسی شد و برای امسال تمهیداتی برای کنترل مسافرین از مبادی ورودی بررسی شد.کمیته حمل ونقل تشکیل شده و امسال از مبدا ورودی حضور مسافران رونق بیشتری خواهد داشت.
از طرف دیگر او به حضور پشتیبانی سازمان اشاره کرد و تاکید کرد در بحث فرودگاهی کمیته های مختلف تشکیل جلسه داد و کمیته اسکان ۵ جلسه برگزار شده است و همچنین کمیته روابط عمومی و کیمته های قیمت و حمل و نقل عمومی در حال بررسی تسهیل شرایط هستند.
ملا نورورزی از امادگی کامل همه ارگانها برای عرضه خدمات بهتر یاد کرد و گفت: امیدواریم تمام نیازها برطرف شده و سال پر رونقی برای مسافران داشته باشیم. تلاش بر این بوده با توجه به شرایط گرانی ها قیمتهای خدمات جزیره بالا نرود.
در بحث اسکان نوروزی نیز از همکاری آموزش و پرورش و همه ارگانها برای سکونت مسافران خبر داد.
در این جلسه شرفبافی مدیر عامل هواپیمایی کیش ایر مشخصا به برنامه های هوایی ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در زمینه تسهیل پروازها در پیک سفرهای نوروزی آقای جوادی بعنوان رئیس ستاد نوروزی هواپیمایی کیش هماهنگی های لازم انجام شده و تصمیم بر ثابت نگه داشتن قیمت پروازها در این بازه زمانی مشخص است.
او همچنین به ایجاد ۴ پرواز فوقالعاده با ثبات قیمتی در چند مسیر پروازی کیش به تهران و مشهد در ایام دهه فجر نیز اشاره کرد .
در ادامه مهندس علی عرب مدیر عامل توسعه بنادر و فرودگاه های کیش با نگاهی اجمالی به افزایش تعداد خودروهای سواری در این ایام خاطر نشان کرد: این افزایش خودرو در بندر چارک نیز اجرا می شود به صورتی که محل ورودی خودروها سه لاین شده یک لاین ماشین سنگین دو لاین ماشین سواری.از سوی دیگر او به همکاری شرکت سامان برای اضافه شدن ظرفیت دو برابری فرودگاه ها اشاره کرد.
افزایش تعداد پروازها در ایام نوروز و زیباسازی وضعیت ظاهری فرودگاه ها در بنادر کیش چارک و افتاب از دیگر موضوعات بررسی شده در جلسه بود.
همچنین عرب به افزایش تسهیلات برای ترددهای دریایی اشاره کرد و گفت شناورهایی برای انتقال ۱۰۰۰ خودرو و ۵۰ سیت مسافر در حال راه اندازی میباشد.او با نگاهی به تعداد مسافران در سال ۹۸ ابراز امیدواری کرد در نوروز ۹۹ مشکلی برای حمل و نقل دریایی و فروگاهی مسافران وجود نداشته باشد.
پس از آن علی مقدس زاده مدیر عامل شرکت آب و عمران و خدمات شهری از اقداماتی برای نوروز برنامه ریزی های بر جذب بیشتر گردشگر یاد کرد و اعلام کرد که با استخراج آمار از سال های گذشته در حال برنامه ریزی هایی هستیم که گردشگری که وارد کیش میشود بدیهای بصری شهر خودش را نبیند و خوبی هایی که در شهر خودش نیست در کیش ببیند.
او با اشاره به اتمام پروزه های آسفالت شهری اعلام کرد: در سال گذشته ۱۰۰هزار متر مربع اسفالت را روکش کردیم امسال نیز با تاکید مستقیم جناب مظفری خیابانها و معابر که باید ۷ سال پیش مناسب سازی می شد از لحاظ کمی و کیفی گسترش داده شد همچنین از مصالح جدید استفاده کردیم.
وی ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال هزار متر دیگر روکش سازی شود و مسافران با آسفالت نامناسب مواجه نشوند.
از سوی دیگر او به برگزاری جلساتی برای اسکان مسافرین تغذیه و بهداشت و نیاز کودکان اشاره کرد و گفت : زیباسازی و گل آرایی شهر و مبلمان شهری در حال انجام است.
از انجایی که طبق آمار سرانه فضای سبز کیش ۱۱ برابر سرانه کل کشور و ۷ برابر سرانه شهری کشورهای اروپایی است ظرفیت تامین آب افزایش پیدا کرده و نورپردازی ها نیز در ایام عید کار خواهد شد.
مقدس زاده از تعداد زیادی کارگاه عملیاتی در حال کار در کیش یاد کرد و اطمینان داد تا ۱۵ اسفند همه این اقدامات عمرانی انجام و به اتمام خواهد رسید.
او در خصوص یکی از اقدامات عمرانی کمتر به چشم آمده و مهم برای کنترل بارندگی های کیش گفت: حجم بارندگی از مهر ۹۷ تا شهریور ۹۸، ۶۴ میلی متر بود ولی حجم بارندگی از مهر ۹۸ تا ۲۶ ادز ۲۸۷ ملی متر یعنی ماهی ۱۰۰ میلیمتر، و ۲۰ برابر ۱۲ ماه گذشته بود.و چون در کیش کانالهای ابهای سطحی تعبیه نشده بود جمع آوری آب های خیابان زمان زیادی برد.
اما امسال با دستور دکتر مظفری به رغم این بارندگی ها در ۵ دقیقه کمترین و۱ ساعت و ۱۰ دقیقه برطرف شد.
وی همچنین خاطر نشان کرد با اتمام این پروژه ها برای همیشه مشکل اب گرفتگی جزیره برطرف میشود.اصلاح هندسی معابر و نورپردازی به خصوص در اسکله تفریحی که بیشتر مسافران به انجا می روند نیز در دست انجام است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه