امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

برندینگ مقاصد گردشگری چیست؟

گردشگری , گزارش مکتوب , مناطق آزاد , نمایشگاه بین المللی تاریخ انتشار: 99/11/06 بدون نظر   3306 بازدید

اندازه فونت    

برندینگ مقاصد گردشگری چیست؟

برندینگ گردشگری یا برندسازی گردشگری، فرایندی است که توسط آن مقاصد جذاب به گردشگران معرفی می‌شوند. به‌مرورزمان و با تکرار برند در تمامی بروشورها، آگهی‌ها ،برنامه‌های تلویزیونی، سوغاتی‌ها، لباس‌ها و دیگر ابزارهای تبلیغاتی، نام شهر ملکه ذهن گردشگران شده و به‌نوعی هویت مقصد را تعریف خواهد کرد.
 
 
برندهایی همچون بنز، کوکاکولا، سونی، آدیداس و غیره را زیاد دیده و شنیده‌ایم. اما درباره مارک شهرهای معروف دنیا چه می‌دانیم؟
در صنعت گردشگری برای معرفی بهتر مقاصد برای آن‌ها برندسازی می‌کنند. درواقع برندینگ یک پروسه‌ی بازاریابی است که طی آن برای یک شهر یا مقصد خاص با توجه به جذابیت‌هایی که دارد لوگو و شعار خاصی طراحی‌شده و بازدید از شهر به‌واسطه‌ی آن تبلیغ می‌شود. لوگو و شعار مکمل یکدیگر هستند و معمولاً همه‌جا با یکدیگر دیده می‌شوند.
برند سازی در ظاهر آسان ولی در باطن پیچیده است و نیاز به تیم حرفه‌ایی مشاورین شهری و طراحان خلاق دارد. به‌مرورزمان و با تکرار برند در تمامی بروشورها، آگهی‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، سوغاتی‌ها، لباس‌ها و دیگر ابزارهای تبلیغاتی، نام شهر ملکه ذهن بازدیدکنندگان شده و به‌نوعی هویت مقصد را تعریف خواهد کرد.
برندسازی نامطلوب و برنامه‌ریزی نشده سبب فراری دادن گردشگران و تبلیغات منفی خواهد شد. یادمان باشد که باید درباره‌ی خصوصیات شهر خود صادق باشیم. شهری را تصور کنید که به‌عنوان مقصدی که از هر نظر دارای زندگی فعال شبانه و فروشگاه‌های بیست‌وچهارساعته است تبلیغ می‌شود. حال اگر گروهی از گردشگران ساعت یازده شب به‌قصد تفریح و گذراندن وقت از هتل‌های خود خارج شوند و با سکوت و تاریکی شهر و مغازه‌های دربسته مواجه شوند چه می‌شود؟ گویی به آن‌ها دروغ بزرگی گفته‌ایم !
گاهی تعداد برندهای یک مقصد بیش از یکی است. در این حالت غالباً تعداد محدودی لوگوی اصلی و تعدادی لوگوی فرعی برای پوشش دادن کلیه ویژگی‌های شهر به کار می‌رود. کاربرد اشکال و رنگ‌ها بایستی هدفمند و پیام‌رسان باشند.

لندن: رتبه اول در اروپا به برند ” لندن را ببینید” اختصاص دارد. این برند در ابتدا برای میزبانی المپیک در لندن طراحی و از آن‌ پس ماندگار شد.

سئول: پایتخت کره‌ی جنوبی با برند “سئول روح آسیا” یکی از امن‌ترین و دوستانه‌ترین شهرهای توریستی جهان است. جالب است بدانیم که تلفظ کلمه روح (Soul) در انگلیسی مشابه تلفظ سئول است و این‌یکی از زیرکانه‌ترین ترفندهای طراحی برند این شهر است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه