امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تصادف‌های رانندگی کیش بیشتر توسط جوانان رخ می‌دهد

اجتماعی , انتظامی , حوادث , قضایی و انتظامی تاریخ انتشار: 99/08/23 بدون نظر   3060 بازدید

اندازه فونت    
تصادف‌های رانندگی کیش بیشتر توسط جوانان رخ می‌دهد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: بیشترین میزان تصادف‌های رانندگی در کیش توسط کیشوندان ۱۹ تا ۳۰ ساله رخ می‌دهد.

به گزارش دولتخانه کیش، سرگرد محمد زنگانه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با وجود آن که آمار تصادف‌های رانندگی در کیش در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته اما نکته مهم‌تر این که متاسفانه در سال جاری تصادف‌ها عمدتا توسط قشر جوان صورت می‌گیرد و بر خلاف کیشوندان مسن یا گردشگران، آنها کمتر قانون را رعایت می‌کنند.   

وی استفاده از گوشی تلفن همراه را یکی از علت‌های اصلی بروز تصادف‌ها عنوان کرد و افزود: در همین هفته اخیر شاهد چند فقره تصادف بودیم به این علت که افراد در حین رانندگی مشغول ارسال پیام در فضای مجازی بوده‌ و به علت نداشتن تمرکز کنترل اتومبیل خود را از دست داه‌اند. از طرفی معتقدم خانواده‌ها نسبت به گذشته توجه و نظارت کمتری نسبت به فرزندان خود دارند.

زنگانه همچنین به نقش فضای مجازی در بیشتر دیده‌شدن تخلف‌های رانندگی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بسیاری از شهروندان فیلم تخلف‌های رانندگی را توسط دوربین‌های خود ثبت می‌کنند و برای پلیس راهور ارسال می کنند و پلیس هم با کسانی که تخلف کرده‌اند برخورد می‌کند. مانند ورود موتورهای شارژی یا خودروها به پیست دوچرخه‌سواری که همکاران ما ابتدا آنها را ۷۲ ساعت توقیف و بعضا ۹۰ هزار تومان هم جریمه کردند. این همراهی و مشارکت مردم می‌تواند در کاهش تخلف‌ها و بهبود فرهنگ ترافیکی جزیره نقش موثری داشته باشد به شرطی که همه خود را ملزم به رعایت قانون و حفظ آرامش بدانند.

معاون اجتماعی پلیس همچنین به موضوع کرایه خودرو توسط گردشگران یا کیشوندان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مواردی افرادی که خودرو اجاره می‌کنند با هدف خودنمایی بیشتر در سطح خیابان کورس می‌گذارند که یک تخلف مشهود به حساب می‌آید و گاهی ممکن است خودشان آسیبی نبینند اما باعث تصادف سایرین شوند.   

وی ادامه داد: برای اجاره خودرو دستورالعمل خاص وجود دارد. ما از رنت‌کاران محترم تقاضا داریم در هنگام تحویل خودرو حتما با رویت دقیق مدارک، قوانین وضوابط رانندگی را برای افراد تشریح و خودروها را در اختیار هر کسی قرار ندهند. از طرفی متاسفانه گاهی برخی از رنت‌کاران غیرمجاز به گردشگران عنوان می کنند که در فلان منطقه کیش می‌توانند با سرعت برانند که غیرقانونی است و محدودیت سرعت شامل تمامی جزیره می‌شود.

زنگانه در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای بهبود فرهنگ ترافیک جزیره اشاره کرد و افزود: پلیس در دو بخش کار می کند؛‌ به به صورت میدانی از طریق همکاری با سایر پلیس‌های تخصصی و گشت‌های آشکار و نامحسوس و در حوزه فرهنگ‌سازی هم از طریق مشارکت با معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد و شرکت عمران، آب و خدمات، به عنوان متولیان فرهنگی جزیره، ‌با شناسایی نقاط حادثه‌خیز بنرهای محیطی نصب شده است. همچنین سعی کرده‌ایم از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها نیز بیشترین استفاده را برای بهبود فرهنگ ترافیک جزیره ببریم و از مذم هم خواسته‌ایم با ارسال موارد تخلف به «کیش امن» پلیس به ما در این مسیر کمک کنند. 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه