امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تصمیم جدی برای رفع سرانه فضای آموزشی در جلسه شورای آموزش و پرورش کیش

آموزش و پرورش کیش , آموزشی , اجتماعی , علمی , فناوری , کیش تاریخ انتشار: 99/07/23 بدون نظر   2002 بازدید

اندازه فونت    

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش از راه اندازی هنرستان شبانه روزی علوم و فنون دریایی با مشارکت آموزش و پرورش و نیروی دریایی خبر داد.

راه اندازی هنرستان شبانه روزی علوم و فنون دریایی در کیش
به گزارش خبرنگار حمایت از کیش ، غلامحسین مظفری در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: اقدامات خوبی در حوزه فعالیتهای دانش بنیان تحقق یافته و این امکانات در حوزه آموزش عالی و حوزه شرکت های دانش بنیان بستری است برای دانش آموزان جزیره کیش که اولویت نخست شرکت در دانشگاه های برتر کشور را برای آنان فراهم می کند.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد کیش از شرایط ویژه ای در کشور برخوردار است و می تواند در حوزه های مختلف به عنوان یک الگو مطرح شود افزود: زمانی که حداقل ۵ درصد شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز نوآوری کیش از دانش آموختگان مدارس کیش باشد می توانیم ادعا کنیم که در این زمینه موفق عمل کردیم.
مظفری در خصوص انعقاد تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش با دانشگاه تهران با محوریت پایلوت قرار دادن جزیره کیش برای ایران هوشمند گفت: آموزش و پرورش نقش اساسی در این حوزه ایفا می کند و می تواند به عنوان یک الگو برتر در کشور مطرح باشد.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نشست با فرمانده نیروی دریایی ارتش از راه اندازی هنرستان شبانه روزی علوم و فنون دریایی با مشارکت آموزش و پرورش و نیروی دریایی خبر داد و افزود: منطقه آزاد کیش از پتانسیل ها و ظرفیت هایی که برخوردار است می تواند گام های بزرگی در حوزه آموزش در این منطقه بردارد.
مظفری گفت: در حوزه سلامت کیش برای پیشگیری از شیوع بیماری و همچنین کنترل این ویروس منحوس کار های بی نظیری در سطح کشور انجام شده است.
وی گفت: جزیره کیش از زیر ساخت های خوبی برخودار است و به منظور حفظ و ارتقا سلامت مردم و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا نخستین منطقه پیشگام در حوزه آموزش آنلاین در سطح کشور بودیم و فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش در این جلسه گفت: این منطقه تعامل خوبی با استان هرمزگان برقرار کرده است و امیدورایم نقاط ضعفی که در سال های گذشته وجود داشت جبران شود و کیش به عنوان منطقه مهم ایران اسلامی مورد توجه قرار گیرد .
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش پروژه های در دست ساخت سازمان را دو مدرسه ۱۸ کلاسه با مساحت زمینی بالغ بر ۱۸۸۴ هزار مترمربع و پیش بینی ۶۸۰۰ متر مربع زیربنا عنوان کرد.
سعید پورعلی افزود: در بودجه های جاری سازمان منطقه آزاد کیش به منظور حمایت ازآموزش و پرورش و توسعه امر آموزش نزدیک به ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای فعالیت های فرهنگی و آموزشی”اردوهای آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان، برگزاری کلاس های کنکور، حمایت از المپیادهای دانش آموزی، تحلیل از برگزیدگان رتبه های دانش آموزی، اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت، برگزاری دوره های آموزش سلامت روان و مهارت زنده و همچنین کمک به آموزش مجازی به اداره آموزش و پرورش کیش اختصاص داده شده است.
وی افزود: در بودجه هر ماه ۱۵۰ میلیون تومان به اداره آموزش و پرورش کیش بابت حق جذب، کمک هزینه مسکن آقایان و بانوان دارای مشکل معیشتی، و کمک هزینه مسکن بانوان سرپرست خانوار و کارانه اداری پرداخت می شود و هر ماه ۱۵ میلیون تومان بابت تامین هزینه های جاری آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.
پورعلی گفت: در بودجه عمرانی برای توسعه و ارتقای آموزش عالی در کیش نزدیک به ۴۷ میلیارد تومان پیش بینی شده است که به اداره آموزش و پرورش کیش اختصاص خواهد یافت.
موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در رابطه با مدارس هیئت امنا که باید مصوبه ای از شورای آموزش و پرورش منطقه باشد و در کار گروه توسعه ای مدیریت استان تصویب شود، گفت: این امر با درخواست رئیس اداره آموزش و پرورش کیش به تصویب رسید و کد دو مدرسه متوسطه اول به شکل هیئت امنا فعالیت خواهد داشت.
دادی زاده استاندارد و شاخص های موجود را بر مبنای فعالیت های مازاد درقالب “فوق برنامه، اردو، برگزاری کلاس فرهنگی و هنری” عنوان کرد و اظهار داشت: پرداخت نرخ شهریه دانش آموزان و ده درصد مطابق قانون برای افراد بی بضاعت مشخص شده است.
سرپرست معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کیش با بیان این که آموزش و پرورش شاخص مهمی در ارزیابی نظام توسعه یافتگی دارد افزود: فضای فیزیکی، منزلت معلمان، ساختار آموزشی و جهت گیری آموزشی هیچ نسبتی با جایگاه کیش و شاخص توسعه یافتگی در بخش های مختلف کیش ندارد.
وکیلی رقم جبران عقب ماندگی را نیاز به همت بیشتری دانست و گفت: باور پذیر نسیت که جزیره کیش سرانه آموزشی پایین تر از سرزمین اصلی و تراکم آن در مقیاس با استان بالاتر و وضعیت معیشتی معلمان مطلوب نباشد با این فرصتی که فراهم شده و دوستانی که در حوزه فعالیت های منطقه حضور دارند امیدواریم گام های اساسی در این زمینه برداشته شود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه