امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

حفظ و تامین بهداشت و سلامت مردم و جامعه خط قرمز ماست.

دسته‌بندی نشده تاریخ انتشار: 98/02/05 بدون نظر   329 بازدید

اندازه فونت    

دسترسی عادلانه آحاد مردم به خدمات بهداشت و سلامت اولویت و هدف اصلی ماست.

همزمان با هفته بهداشت و سلامت دکتر رضانیا مدیر مرکز توسعه بهداشت و سلامت کیش گفت بسیاری از بیماریهای که امروز سلامت جوامع ما را تهدید میکند بیماریهای غیر واگیردار چون فشاربالای خون ، دیابت ، و چاقی میباشد.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش ،دکتر رضانیا ضمن اعلام شعار امسال سازمان بهداشت جهانی مبنی پوشش همگانی بهداشت با هدف دسترسی عادلانه آحاد مردم به خدمات بهداشت و سلامت گفت ۷ رکن اساسی در این راه تدوین شده که آموزش رکن اصلی در حوزه سلامت میباشد ، از دیگر ارکان طرح تحول مشارکت مردمی ، مراقبتهای اولیه بهداشت و سلامت و روان و تغییر سبک زندگی و تامین سلامت جامعه در حوادث و بحران ها نامبرد و گفت طرح تحول سلامت در جزیره کیش به صورت کامل پیاده شده و با برونسپاری بخشی از خدمات اقدام به خرید خدمت برای مراقبین سلامت انجام دادایم ، وی افزود برای ۴۲ هزار نفر در جزیره پروند الکترونیک تشکیل داده و از طریق سامانه هوشمند موارد بهداشتی و درمانی به افرادی که پرونده الکترونیکی دارند به طور مرتب ارسال میشود.

رضانیا افزود، مراقبت های اولیه بهداشتی راهی است بسوی پوشش همگانی سلامت ، خوشبختانه امروز شاهد افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر های مختلف از جمله مادران باردار و نوزادان و کودکان زیر ۵ سال در کشور هستیم.

وی مشارکت و تعامل مردم در فرهنگ سازی و تامین سلامت جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت هزینه کردن در حوزه  بهداشت و سلامت  سرمایه گزاری است .

وی افزود در سال گذشته اقدامات بی شماری در حوزه بهداشت و سلامت کیش داشتیم که حضور مستمر در مدارس و اقدامات بهداشتی با همکاری اداره آموزش پرورش کیش بسیار چشم گیر بود.

وی طرح راه اندازی خانه مشارکت های مردمی سلامت در کیش را جزو اولویت های کاری امسال عنوان کرد و گفت دو نشان مهم اجتماعی که در جوامع توسعه یافته جزو اولویت ها میباشد امنیت و سلامت جامعه است.

دکتر رضانیا در ادامه افزود ، یکی از بازوان توانمند ما در توسعه سلامت در جزیره رسانه های کیش میباشند که با انعکاس به موقع اخبار و گزارشات مردمی در پیشگیری و برطرف سازی مشکلات بهداشتی جزیره ما را یاری رسانده و قدم های مهمی در سلامت بهداشتی جزیره بردارند.

وی در ادامه گفت ما ضابط قضایی هستیم و در برخوردها با هنجارشکنان حوزه سلامت جامعه هیچ گونه مماشات و تعارف با کسی نداریم و حوزه سلامت مردم و جزیره خط قرمز ماست وی افزود در سال گذشته بیش از ۳۰تن انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته را گشف و معدوم نمودایم که در این بین تعدادی از مراکز متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و برخورد صورت گرفته است وی ۱۳۳۰ بازدید در ۲۰ روز ایام نوروز را از آن جمله دانست.

رئیس مرکز توسه سلامت کیش در ادامه افزود ، بازرسی و بازدیدهای عوامل مرکز سلامت کیش در کشور چه از نظر تعداد و نوع بازدید دادای جایگاهی ممتاز بوده و بطور ممتد و مرتب کلیه منابع و مراکز مرتبط با آب و غذای مردم رصد و نمونه برداری و آزمایش میشود ، نظارت بر تسویه خانه های آب  و فاضلاب ها و پسماندها و مخازن حمل آب نمونه ای از این نقاط مهم است که تحت کنترل مرکز بهداشت کیش میباشد.

دکتر رضانیا منبع ذخیره آب منازل و مراکز پذیرایی را محل انتشار بیماری عنوان کرد و افزود از مردم کیش و مراکز پذیرایی درخواست میشود از هر سه ماه یک بار بطور مرتب مخازن آب در محل خود را ضد عفونی و شستشو نمایند تا امکان انتقال میکروب و بیماری را به حداقل برسانند.

وی افزود و گفت اگر مشکلی در آب و غذای جزیره اتفاق بی افتد میتواند اقتصاد کیش را مختل نماید.

وی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای بومی و منطقه ی را جزو اولویت های کار خود عنوان کرد و افزود منطقه ما پتانسیل انتقال بیماری مالاریا را دارد ولی با آزمایشات و رصد روزانه مراجعین بیمارستانی اوضاع کاملا تحت کنترل میباشد و هیچ گزارشی مبنی بر وجود و انتقال مالاریا به کیش را در سال جاری نداشته ایم.   

وی در مورد کنترل و شناسای نقاط آسیب پذیر که امکان انتقال بیماری وجود دارد را جزو وظایف خود دانست و نظارت بر ورود خروج کارگران خارجی را از آن جمله عنوان کرد.

رضانیا در ادامه گفت متاسفانه بعلت اشتغال اکثر قریب به اتفاق مردم در شیفت های صبح و بعد از ظهر و تا دیر وقت متاسفانه فرهنگ غذایی در کیش دارای اشکال میباشد.

وی در مورد تاسیس مرکز بهداشت در منطقه مسکونی صدف گفت بیش از ۵ سال است طرح مصوب و جانمایی صورت گرفته امیدواریم امسال  مرکز بهداشت و سلامت فارابی تاسیس و مورد بهره برداری قرار گیرد. وی یکی از نکات مهمی که در تعریف شهر سازی باید لحاظ شود پیش بینی فضای خدمات سلامت است که امیدواریم مالکین و سرمایه گذاران پروژه های مختلف در جای جای جزیره نسبت به تامین فضای خدمات سلامت پیشقدم باشند.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه