امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

خلاء مسئولیت پذیری اجتماعی در کیش از فرهنگ سازی تا آسیب شناسی

آموزشی , اجتماعی , سلامت , علمی , فرهنگی تاریخ انتشار: 99/08/07 بدون نظر   1730 بازدید

اندازه فونت    

خلاء مسئولیت پذیری اجتماعی در کیش از فرهنگ سازی تا آسیب شناسی

🔰چه خبر گشته در این شهر همه میتازند بر مقصد باد.

سخنی با مردم و متوالیان حوزه فرهنگی و اجتماعی کیش زیباست.
📍وقوع این آمارهای سهمگین و این حجم تخلفات روز افزون در کیش نشانه و حاصل چیست.!؟
📍ممکن است بپرسیم همچنان که تاریخ ناملموس کیش را بدقت خوانده و از آب های زیر زمینی کیش و قنات و صیادان مروارید و روستاهای باغو و ماشه اطلاعات غنی دارید و به نیکی یاد میکنید.

📍آیا میدانید زمانی در کیش فقط ۲ پاسگاه در کمپ رحیمی و سفین با اندک مامور انتظامی با گروهی متشکل از حراست فیزیکی سازمان داشتیم با ورود روزانه ده ها هواپیما مسافر به کیش ، و تجاری که در کمال آرامش و امنیت شبها گونی گونی پول به منزل می‌بردند و صبحگاهان تحویل بانک میدادند .!؟
📍آیا این را هم میدانید درب ماشین ها و خانه های مردم باز بود با کلی اجناس تجاری بدون کوچکترین نگاه کج به اموال دیگری .!؟
📍این را هم میدانید که قوانین ترافیکی که مرحوم میرفندرسکی در کیش پایه گذاشت و خود ۲۴ ساعته پشت خودرو از آن حراست و با اندک متخلف برخورد میکرد، برای کیش و کشور شد نماد و سمبل و جاذبه مهم که بارها و بارها و سالهاست از آن در کل کشور به نیکی یاد شده و میشود.!؟
📍 حال چه بر سر کیش آمده است با این حجم هنجارشکنی .!؟
📍 چه بر سر کیش آمده است و چرا این حجم از تخلف و این حجم از زد و خورد این حجم از هنجارشکنی را در کیش شاهد هستیم .

📍چرا دست به عصا و با تردید برخورد میشود با کسانی که تیشه برداشتند به زدن ریشه کیش و سرمایه های مادی و معنوی و پایه های حوزه های گردشگری و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را به خطر انداخته اند .
📍 متاسفانه برخی به جای آسیب شناسی و چاره اندیشی در پی سرپوش گذاشتن به بعضی کم کاری ها و عدم مسئولیت پذیری و درایت در مدیریت محوله، موضوعات را به حاشیه می‌رانند و در بوق شانتاژ سیاه نمایی و تخریب دلسوزان جامعه مینوازند که چرا معایب و کاستی ها بی پرده گفته میشود و بعضا به بیرون از خانه نشر داده میشود.!؟

📍آیا آقایان باور ندارند که عصر تکنولوژی است و باید معایب درکنار محاسن گفته شود!؟ و چه خوب رسانه های هوشمند و مورد وثوق مردم هستند که صدای مردم شدند، والا ماله کشی و پنهان کاری ها ممکن است این سوراخ های بزرگ را به شکاف تبدیل بکند و روزی از خواب غفلت بیدار شویم و ببینیم کار از کار گذشته است.!؟
📍سوال است اگر فردای روزگار خدای ناکرده از این اهانت ها و درگیریها قتلی منجر شود پاسخگو چه کسی خواهد بود.!؟
📍امروز در کیش به لطف برخی قوانین و امنیت حاکم کارتن خواب نداریم و گدا نداریم و سرقت مسلحانه نداریم و‌کیف قاپی نداریم و
قتل نداریم . الحمد الله
📍 چه تضمینی است اگر همین امروز آسیب شناسی نشود و از جامعه مواظبت و اوضاع و معیشت مردم رصد نشود اندک اندک شاهد اتفاقات ناگوارتر در کیش باشیم.
📍مسلما موارد بی شمار و اتفاقات ناگوار در حوزه های مختلف می افتد و در محاکمه رسیدگی میشود ولی کی در جزیره کیش سابقه درگیری و ضرب و جرح دسته جمعی آن هم توسط رانندگان تاکسی به این شدت داشتیم.!؟
📍از قتل ۲ نفر انسان بی گناه بدست فردی خلافکار و معتادی که پارسال به طریقی وارد جزیره شده بود و آن فاجعه را رقم زد هنوز دلمان چرکین است.
📍یادآور می‌شویم در قانون مصوب مناطق آزاد بندی داریم که در آن به وضوح اشاره نموده ورود و اشتغال و سکونت افراد در مناطق آزاد باید بررسی و تحلیل و رصد و مجوز حضور پس از گذر از فیلتر های ابلاغی داده شود.؟؟
آیا چنین اتفاقی را حداقل در کیش شاهد هستیم و آیا دوستان توانستند این قانون را در کیش پیاده بکنند.؟؟

📍نمونه بارز (پسر راننده تاکسی بدون مجوز تاکسی پدر را برمیدارد و با مردم وسط خیابان درگیر میشود و با دیلم میخواهد مردم را مورد ضرب و شتم قراردهد.!؟)

📍فرماندهی پلیس انتظامی خبر از ۳۰ هزار تلفن به ۱۱۰ برای جمعیت ۴۰ هزار نفری کیش را در ۶ ماه اول سال میدهد که ۸ هزار مورد آن منجر به حضور و عملیات پلیس میشود. !؟
📍۱۳ هزار تخلف رانندگی در یک ماه یعنی ۵۰ درصد خودروهای کیش تخلف رانندگی دارند.!؟
📍این آمارها هشدار دهنده نیست.؟؟

📍اکنون برای حل موضوعات ۲ حالت پیش روی داریم یا باید آنقدر فرهنگ سازی و آموزش و نظارت و برخوردها قوی و درست و ادامه دار باشد یا قانون گذار حجت را تمام بکند .
📍 طرد از جزیره برای هر متخلفی که این شهر پاک و فرهنگ محور را جولانگاه وحشت و نگرانی خود قرار میدهد.
📍بنظر نباید یک جامعه بزرگ گردشگر محور را فدای یک فرد خاطی کرد.

📍و البته شرایط فرق خواهد کرد مسلمأ برای اتفاقات ناخواسته و قابل تحمل همانطور که هر از چند گاهی در هر خانواده و جامعه ایی تلخی و تندی و تنش اتفاقی می افتد که باید و حتما جار کشیده نشود و در خود خانه حل و فصل شود.
📍 ولی امروز در خانه شاهد زد و خورد دعوا هستیم صدای همسایه ها درآمده و کم کم کار بجای باریک کشیده ممکن است قتلی ناخواسته روی دهد و سکته ایی پیش آید اینجاست که باید کاری کرد و کمک خواست تا بزرگان و همسایه ها ورود بکنند یا آشتی دهند و یا جدا بکنند..!؟

📍بزرگواران، اجتماع کیش اجتماعی است فرهنگی و با دانش و محترم ،

کاملا درست و بلاشک.
📍 ما وارث فرهنگ و نمادها و جاذبه هایی هستیم که با خون دل و هزینه های مادی و معنوی و هزار روز کار و تلاش حاصل شده است.
📍باید گفت و گفت و تکرار کرد و مطالبه نمود تا همین داشته ها از بین نرود، تا خدای ناکرده نگین خلیج فارس تبدیل به نفرین خلیج فارس نشود.
📍واما با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود قبول بکنیم کم کاری شده است .
📍 ده ها بار متذکر شدیم و خواهش کردایم در بدو ورود مسافرین و گردشگران به کیش اطلاعات کامل از قوانین مختلف جزیره کیش را به نحوی در اختیار مردم قرار بدهند ولی تاسفبار است که همچین اتفاقی روی نمیدهد..
📍تنها یک نمونه از مشکلاتی که گردشگران بابت برخی از رنتکارها درگیر و متحمل میشوند بگویم که چه آثار مخربی ایجاد میکند .!؟
📍 دلیل عدم اطلاع رسانی و آگاهی گردشگران است از قوانین است که باید مسئولین اجتماعی شهر با آسیب شناسی مشکلات و داشتن اطلاعات کافی از بزهکاری‌های روی داده و درگیر در محاکمه در جهت برطرف کردن مشکلات و کاستن بزهکاریها بر آید.
📍باید گفت و قبول کرد اقدامات فرهنگی و آموزشی در جامعه عمیق و ادامه دار نبوده از مدارس تا فرهنگسراها و کف خیابانها و کوچه و بازار و صد البته حمایت های اجتماعی بر معیشت مردم بی رمق و در حد ناملموس بوده است .
📍 منظور از اهمیت دادن به مسئولیت های اجتماعی ، توجه و اقدام در قبال تامین آرامش روانی بر معیشت و هزینه ها و درآمدهای مردم متوسط به پایین جامعه است که اقدامی جدی مشاهده نمیشود.!؟
📍 عدم ورود به نحوه قیمت گذاری ها عادلانه خدمات و مایحتاج عمومی مردم و مدیریت هزینه های سربار بر جامعه کارمندی و کارگری از جمله اجاره و رهن منزل بر پایه درآمد و حقوق و مزایا افراد جامعه از جمله دغدغه های اجتماعی است.
📍باید قبول کرد نگرانی ها و استرس های وارده حال حاضر اقتصادی به مردم منجر به تحمیل آسیب های روانی و عصبی به مردم میشود و در صد البته بر افزایش هنجارشکنی ها در کف جامعه بی تاثیر نبوده و نیست.
📍 یاد آور میشویم حضور و اعمال نظر مسئول اجتماعی شهر در تصمیمات معیشتی و اقتصادی مردم در کاستن تنش ها و دغدغه ها بی نهایت مهم و اساسی و تاثیر گذار است.
📍امیدواریم میز گردها و اتاق های مشاوره ای و پژوهشی حداقل با اساتید مجرب جامعه شناس و دلسوزان خردمند شهر بطور ممتد برپا شود و با تشریک مساعی و آسیب شناسی به ترمیم معایب و برطرف شدن مشکلات اقدامی عاجل صورت پذیرد . انشالله

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه