امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

دستگاه قضایی کیش از طرح‌های اقتصادی سالم حمایت می‌کند

اجتماعی , سازمان منطقه آزاد کیش , قضایی و انتظامی تاریخ انتشار: 99/04/03 بدون نظر   4467 بازدید

اندازه فونت    

دستگاه قضایی کیش از طرح‌های اقتصادی سالم حمایت می‌کند

رئیس دادگستری کیش گفت: دیدگاه مجموعه قضایی کیش و سیاستی که در کل این دستگاه دنبال می‌شود، حمایت از سرمایه‌گذاری، طرح‌های اقتصادی و فعالیت‌های سالم اقتصادی است.

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرگزاری تسنیم ، یاسین مطهری‌زاده در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد این منطقه ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله شهید بهشتی و ۷۲ شهید همراه‌شان، اظهار داشت: در سال گذشته در دادگستری کیش قریب به ۲۶ هزار پرونده وارده وجود داشت که علاوه بر آن ۲۷هزار پرونده مختومه و بیش از یک‌هزار و  500 پرونده نیز به سازش منتهی شده است.

وی افزود: افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سال گذشته نیز از دیگر اقدامات این نهاد در کیش بود که نقش بسزایی در کاهش وقت و هزینه‌های مراجعین، تجار و سرمایه‌گذاران ایفا کرد و همچنان به دنبال ارتقای آن هستیم.

رئیس دادگستری کیش تصریح کرد: در گام دوم با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش، ساختمان جدید دادگستری را خواهیم داشت که علاوه بر زیباسازی، در تسریع و تسهیل کار مراجعین نقش بسزایی خواهد داشت.

مطهری‌زاده ادامه داد: در گام بعدی، درخصوص پرونده‌هایی که دچار اطاله دادرسی شده بودند، آسیب‌شناسی شد و با نظرخواهی از دادستانی و مشاورین به این نتیجه رسیدیم که کمبود کادر قضایی یکی از مهم‌ترین علل این اتفاق بوده است و کیش اگرچه از لحاظ جغرافیایی وسعت کم‌تری نسبت به دیگر نقاط کشور دارد، اما از لحاظ جمعیت و نوع پرونده‌ها، نیاز به تقویت و ایجاد چارت و ساختار جدید داشت که موجب شد دو نیروی قضایی و پنج نفر کادر اداری به این مجموعه اضافه شود و تاثیر خود را هم در دادسرا و هم دادگستری نشان داد و باعث شد حجم بسیاری از پرونده‌های عقب‌مانده به سرانجام برسد.

وی ارتقای سطح ابلاغ الکترونیک را از دیگر تمهیدات این حوزه در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هیچگونه ابلاغ غیرالکترونیکی در کیش نداریم و این موجب تسریع و کاهش اطاله دادرسی شده است.

رئیس دادگستری کیش، تاکید کرد: دیدگاه مجموعه قضایی و سیاستی که در کل این دستگاه دنبال می‌شود، حمایت از سرمایه‌گذاری، طرح‌های اقتصادی و فعالیت‌های سالم اقتصادی است.

مطهری‌زاده با ابراز خرسندی از اهمیت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مسائل حقوقی تصریح کرد: خیلی از دعاوی این حوزه، مرتبط با سازمان است و این نظارت، کار ما را آسان‌تر می‌کند.

وی ضمن اعلام آمادگی برای حقوقی کردن قراردادهای سازمان و پیشگیری از بروز مشکلات حقوقی و همچنین تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: سیستم قضایی کیش به‌طور شبانه‌روزی در تلاش برای جلوگیری از فساد و دست‌درازی به بیت‌المال است.

اکثر پرونده‌های قضایی در کیش به نتیجه رسید

مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز در همین دیدار، اظهار داشت: همراهی و همدلی همه‌ ارکان جزیره و همچنین قوه قضائیه، دادگستری و دادستانی کیش در کل منطقه آزاد به صورت الگو و نمونه شده است که آثار بسیار مثبتی را هم درپی خواهد داشت.

غلامحسین مظفری تاکید کرد: همه‌ ما در هر پست و جایگاهی، یک هدف مشترک داریم و در نظامی همکاری می‌کنیم که همه‌ ارکان در کنار یکدیگر برای احقاق هدف والای آن نظام تلاش می‌کنند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: ضرورت این نگاه مشترک برای حل مسائل مردم، در شرایط اقتصادی کنونی جامعه، بیشتر احساس می‌شود و همین نگاه و تکلیف هست که به آنالیز و حل مشکلات کمک می‌کند.

مظفری ادامه داد: افزایش مراجعه و تمایل سرمایه‌گذاران توانمند و باتجربه به جزیره کیش، نشان‌دهنده‌ آن است که همه در کنار هم با محور قرار دادن مسائلی مثل شفافیت، و اصلاح شیوه‌نامه‌ها و رفتارهای بر مبنای خدمت به مردم، بسیاری از مشکلات پیشین را حل کرده و بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های معطل را نیز به سامان رساندند.

وی با عنوان اینکه مسائل اقتصادی اولویت اول حال حاضر به‌شمار می‌رود، گفت: به دلیل پیچیدگی‌هایی که پرونده‌های قضایی در کیش داشت، مراجعات و مذاکرات و درخواست‌های ما از قوه‌قضائیه بسیار بیشتر از تعاملات با وزارتخانه‌ها و حوزه‌های کاری سازمان بود و اکثر آنها حل شد و به نتیجه رسید و با نگاهی مثبت به حفظ بیت‌المال منجر شد و این نشان‌دهنده‌ همکاری خوب این حوزه‌ها می‌باشد.

رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به اهمیت گسترش سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، گفت: همه‌ ما به تناسب شغل خود موظف به مهیا کردن احساس امنیت روانی و قضایی برای مراجعین به کیش برای سرمایه‌گذاری هستیم تا به راحتی و امنیت‌خاطر، جایگاه خود را در جزیره بیابند.

وی افزود: شناسایی سرمایه‌گذاران  توانمند از دیگر دستور کارهای سازمان می‌باشد تا در کنار تغییر شیوه‌نامه‌ها بر اساس نیازهای روز جامعه و تامین امنیت روانی و تضمین حقوق آنها، به عمران و آبادانی کیش در تمامی حوزه‌ها برسیم.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه