امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

راه اندازی رشته تحصیلی کشت بافت و سلول

آموزش و پرورش کیش , آموزشی , استاندارد , دانشگاهی , علمی , فناوری تاریخ انتشار: 99/08/27 بدون نظر   3528 بازدید

اندازه فونت    


سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش از راه اندازی رشته تحصیلی کشت بافت و سلول در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش دولتخانه کیش، پرویز حیدری راد گفت: رشته کشت و بافت و سلول در بحث مهندسی ژنتیک یکی از رشته‌هایی است که در کشور‌های پیرفته جایگاه مهمی دارد و کشورهایدر حال توسعه نیز به آن روی آورده اند
وی افزود: این رشته به مدت ۳۰ سال است که در سطح دنیا ایجاد شده است که یکی از روش‌های پیشرفته برای توسعه کشاورزی در بحث‌های ریز ازدیاد و بدون آفت میباشد که در آینده نیز در آیجاد درآمد زایی و اشتغال میتواند نقش مهمی داشته باشد.
حیدری راد با بیان اینکه متاسفانه اطلاعات کمی در سطح جامعه در این رابطه وجود دارد و جا دارد دانش آموزان به ویزه پایه نهم ورودی دهم را برای ورد به این رشته تشویق کنیم.
حیدری راد اضافه کرد: مدرسه مبین خلیج فارس امسال برای اولین بار این رشته تحصیلی را به صورت رایگان پس از کسب مجوز‌های استانی و کشوری راه انداز‌ی کرد. رشته‌ای نوپا و اینده دار که در بحث گل‌هایی که نیاز به نور ندارند و گل‌های گرانقیمت زینتی و گل‌های کمیاب یکی از رشته‌های جذاب و کارساز است.
وی افزود کیش به عنوان یک پایلوت به عنوان طرح‌های ملی کشور مطرح است و اگر نگاه ملی باشد با وجود ظرفیت‌های مختلف یکی از بهترین الگو‌های راه اندازی طرح‌های بزرگ ملی در کشور کیش است. و، چون این رشته نیاز به سرمایه گذاری داشت به همت مدرسه مبین خلیج فارس و افراد خیر در بخش خصوصی این مهم صورت پذیرفت.
دکتر شعبانی دکتری ژنتیک و اصلاح و مدرس رشته جدید بافت کشت وسلول در کیش نیز در این زمینه گفت: این رشته برای اولین بار است که با کمک وزارت آموزش و پرورش و حوزه فنی و حرفه‌ای و کار دانش در کیش تصویب و راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد با وجود اینکه در کیش خاک حاصلخیز و کشاورزی وجود ندارد یکی از اهداف راه اندازی این رشته را تامین گل و گیاه‌های لازم و تزیینی هتل‌های سطح جزیره بدون نیاز به خاک اعلام کرد که بعضا با قیمت گزاف تامین و یکی از مشکلات هتلداران جزیره کیش میباشد.
تهیه ژل مخصوص تامین نیاز‌های حیاتی گل و گیا‌های مورد اشاره در این رشته تحصیلی آموخته میشود و فراگیری آن تضمین شغلی دانش آموزان در آینده آنان خواهد بود

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (105) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه