امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

رفع مشکلات شما رفع مشکل کشور است

اقتصادی تاریخ انتشار: 97/12/24 بدون نظر   439 بازدید

اندازه فونت    

دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جمع سرمایه گزاران و کارآفرینان جزیره کیش عنوان کرد. رفع مشکلات شما سرمایه گزاران کیش رفع مشکل کشور است.

واژه آزاد در نام گذاری مناطق آزاد وجود دارد ولی با تعریف و تصویب برخی قوانین احساس میشود منطقه آزاد نیست.

به گزارش خبرنگار مهر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه جلسه بررسی مشکلات و موانع پیش روی فعالین و سرمایه گذاران و کارآفرینان جزیره کیش گفت،

واژه آزاد در نام گذاری مناطق آزاد وجود دارد ولی با تعریف و تصویب برخی قوانین احساس میشود منطقه آزاد نیست.

رابطه وسیعی بین این منطقه و سرزمین اصلی وجود دارد حال اگر چگونه است که سرزمین اصلی رنجور باشد ولی شما احساس درد و آلام نکنید.

وی گفت درخواست های بحق شما ثبت و ضبط شد و آن درخواست وفا داری قانون گذار به قانون مناطق آزاد است ولی به جهت مشکلات ایجاد شده در سرزمین اصلی تحت تاثیر قرار گرفته ایم.

 از زمان تحویل دولت در سال ۹۲ هدف و قصد ما تحول در فضایی سرمایه گذاری کشور بود و زمانی که دولت را تحویل گرفتیم در تحریم بودیم و بخش دوم این تحریم ها از اینکه صادرات ۱ میلیون بشکه تقلیل پیدا کرد و نفت در برابر غذا رسید.

ولی ما به مردم قول داده بودیم و ایستادیم کار کردیم.

نوبخت افزود اینکه امروز تصمیمات سخت و بعضا مغایر گرفته میشود ناشی از وضعیت  تحمیل شده از تحریم هاست.

ما طی پنج سال گذشته به تعهدات مان عمل کردیم تا جایی که در اولین سال  تشکیل دولت قیمت ارز به حد مطلوبی کنترل و حتی تنزل در قیمت ارز داشتیم .

ما در سال ۹۴ و ۹۳ حتی یک سنت دلار وارد نمی کردیم شرایط کشور در حوزه اقتصادی آرام و ساکن بود.

 تا آغاز سال ۹۷ تورم همواره رو به پایین بود و رشد اقتصادی قابل توجه داشتیم، ما طی ۶ سال کار دولت رشد منفی ۷ در اقتصاد را به رشد بالای ۴ رساندیم تورم را تک رقمی کردیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت،

 رشد اقصادی ما در بین کشورهای صادر کننده نفت رشد قابل ملاحظه ای داشت، تا جای که تورم تک رقمی شد و حتی رشد اقتصادی ما ۲ رقمی را تجربه کردیم  تا جای که در سال ۲۰۱۷ بانک جهانی رشد اقصادی ما را بهترین کشور در بین صادرکنندگان نفت اعلام کرد.

با تمام این تفاسیر برادران شما هم در حوزه دیپلماسی در تقابلی سخت از حقوق ملت دفاع کردند تا برجام را به نتیجه برسانند.

بماند که یک سری برجام را موفق نمی دانند و نفی کردند ولی بدانید برجام نتایج و ثمرات بزرگی داشت و به نفع کشور شد. 

نوبخت گفت ، بعد برجام مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف جهت سرمایه گذاری و مذاکره صف بسته بودند تا جایی که وزرا و نخست وزیران و رواسای مجالس و رئیس جمهورها جهت دیدار و مذاکره اعلام آمادگی میکردند. 

وی خطاب به سرمایه گذاران کیش گقت این ارزش افزوده ایجاد شده موجود درکیش به دست شما رقم خورده و قابل تکریم و تعظیم است.

نوبخت گفت ، چه کسی گفته باید درب مناطق آزاد بسته شود ، آنچه که باید بسته شود و برچیده شود شرایط فعلی است و برداشتن موانع و مشکلات است.

ما مناطق آزاد را قبول داریم و از آن صیانت میکنیم.

شرایط حاکم باعث شده که امروز مصوبات مغایر با قوانین مناطق آزاد صادر شود.

قطعا تیم اقتصادی دولت موافق مناطق آزاد است و کشور از این ارزش افزوده در مناطق آزاد بهره برده و باید از این خدمت و سرمایه گزاری ها حمایت بکند.

امروز مشکلات دنیا را این رئیس روان پریش امریکا رقم میزند و بعنوان یک پدیده در دنیا معرفی شده

اگر کسی موافق مذاکره با امریکا است بداند این آدم قابل مذاکره و قابل اطمینان نیست.

امروز تعامل سازنده با جهان را شرط توسعه میدانیم. ولی با شرایطی برخورد کردایم که ما مقصر نیستیم.

ما طی یک سال گذشته با متغیرهای مواجه بودیم  متغیر برون زا موجبات متغیر ها درون زا را باعث شد.

با برخی تصمیمات گرفته شده موافق نیستیم. امروز مقاومت اراده ها لازم است شرایط ما شرایط ملی است و مقاومت اراده ها را مطلبیم.

ما در تبصره ۱۸ مبلغ ۶۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان برای تولید در همه زمینه ها دیده ایم مسئولیت این پول در اختیار ماست کمک خواهیم کرد تا از این امکان مناطق آزاد بهره ببرند.

نوبخت افزود ، رنجوری سرزمین اصلی شما را تحت تاثیر قرارداده باید امکانات و تسهیلات هم یکسان برای شما دیده شود ، استفاده از منابع صندوق ها هم قابل وصول است تا بتوانیم کمکی مناسب جهت چرخش کار و سرمایه های شما ایجاد بکنیم.

حتما درخواست ها و گلایه ها و مشکلات شما را در ستاد اقتصادی دولت مطرح خواهم کرد .

وی گفت تقاضا دارم کارگروهی از جوامع و اصناف و صنایع کیش تشکیل شود و در اولین فرصت در تهران طی هفته جاری اقدامات لازم جهت حل مشکلات بررسی و عملیاتی صورت پذیرد.

وی در پایان گفت رفع مشکلات شما رفع مشکل کشور است. من قول میدهم این شرایط ادامه نخواهد داشت و برچیده خواهد شد ما از این گردنه عبور خواهیم کرد و موانع و مصوبات داشته خواهد شد.

وی افزود در اقتصاد مقاومتی بر استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد توسط مقام معظم رهبری تاکید شده است.

در ابتدای جلسه دکتر مظفری مدیرعامل کیش ضمن برشمردن مشکلات و شرایط سخت اقتصادی حاکم گفت بسیاری از مصوبات و قوانین مغایر با  منافع ملی و حرکت رو رشد و حمایتی اعلام شده از سرمایه های کشور است.

مظفری افزود متاسفانه به کیش نگاه بخشی میشود که این نگاه برای چنین منطقه ای ممتاز درست نبوده و اشکلاتی ایجاد نموده که مغایر با منافع ملی و مردمی است.

دکتر سعیدی معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت ، متاسفانه دادن برخی بخش نامه های غیر ضرور و مغایر ما را با مشکل مواجه میکند و ماه ها طول میکشد تا آن را خنثا بکنیم.

 وی گفت شرایط امروز ما شرایط جنگی است ولی رفتارهای ما رفتار متناسب با شرایط جنگ اقتصادی نیست.

دکتر سعیدی افزود تقاضا داریم تا بخشی از جرایم بانکی سرمایه گزاران بزرگ کیش بخشیده شود.

وی  گفت ،ما با سرمایه گذاران قراردادهای اجتماعی و حقوقی و اخلاقی میبندیم ولی یک مصوبه نامناسب همه زحمات و تافته های ما را به یغما میبرد و مشکل می آفریند.

 مصوبه غیر اصولی ثبت سفارش در مناطق آزاد نمونه آنهاست. دادن امتیازی و بهانه بدست دشمن تا تمام اقدامات اقتصادی ما را رصد و حسابرسی بکند.

وی افزود ما در اقتصاد به موفقیت نخواهیم رسید مگر با ایجاد انگیزه در سرمایه گذار ، و کیش را با تغییر قوانین و اجرایی قوانین مصوب سال ۷۲ میتوانیم هاب اقتصادی کشور تبدیل بکنیم.   

لازم بذکر است در ابتدای جلسه تعدادی از فعالین و سرمایه گزاران و کارآفرینان پیشکسوت جزیره کیش از جمله آقایان مهندس ابراهیمی ، قریب ، کتابفروش ، حاتمی ، حقیریان،خسروی و… از حوزه های مختلف بازرگانی و صنعتی و گردشگری و تجارت وبانکی کیش مشکلات و خواسته های خود را شرح و به سمع رساندند.    

بهمن عبدالهی خبرگزاری مهر

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (105) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه