امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

ساخت مسکن ارزان واردات خودرو با استفاده از ارز دیجیتال در کیش

اجتماعی , اقتصادی , تجاری , سازمان منطقه آزاد کیش , عمران و شهرسازی , گردشگری تاریخ انتشار: 99/06/20 بدون نظر   2945 بازدید

اندازه فونت    

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مطرح کرد:

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: درصورت موافقت بانک مرکزی با پیشنهاد استفاده از ارز دیجیتال برای ورود خودرو به مناطق آزاد، این مشکل برطرف خواهد شد ساخت مسکن ارزان برای کارکنان نهادها و بخش های مختلف جزیره در دستور کار است.

به گزارش دولتخانه کیش ، غلامحسین مظفری در نشست خبری با حضور استاندار هرمزگان در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی کیش به مشکلات جزیره کیش در زمینه ی واردات خودرو اشاره کرد و گفت: برای ورود خودرو به کیش موافقت معاون اول رئیس جمهور ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت و گمرک اخذ شده اما در زمینه تامین ارز مورد نیاز با چالش روبه رو شدیم.
وی افزود: پیشنهاد ما استفاده از ارز دیجیتال از طریق سیستم های فعلی و صرافی ها بود و هفته آینده در جلسه ای با بانک مرکزی این موضوع پیگیری می شود و در صورت موافقت بانک مرکزی در خصوص استفاده از ارز دیجیتال، مشکل ورود خودرو به مناطق آزاد برطرف خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به گرانی مسکن و مشکلات ساکنان و بخصوص کارمندان کیش در زمینه تامین مسکن گفت: با وزارت مسکن مذاکره شده و امیدواریم به زودی با واگذاری زمین مسکونی با قیمت مناسب به کارمندان ، مشکل مسکن کارمندان این منطقه حل شود.
مظفری افزود: سکونت برخی از کارکنان کیش در این جزیره ضرورت ندارد که زمینه های ساخت مسکن برای این افراد در بندر آفتاب فراهم شده  و سرمایه گذاران نیز باید کمک کنند تا مشکل مسکن این قشر از ساکنان کیش حل شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص قانون چگونگی مناطق آزاد کشور نیز، گفت: قانون چگونگی اداره مناطق آزاد ، قانون مناسبی است که فضا را برای سرمایه گذاران آماده می کند اما برخی از قوانین ناگهانی و کارشناسی نشده موجب فرار سرمایه گذاران می شود.
وی ادامه داد: بسیاری از مناطق آزاد کشورهای همجوار ، همه محدودیت ها را برداشته اند تا سرمایه گذاران با خیال آسوده بتوانند در این مناطق سرمایه گذاری کنند و اگر ما نیز بخواهیم سرمایه گذاران را جذب کنیم باید در زمینه قوانین و مقررات ، به سرمایه گذاران اطمینان خاطر بدهیم.
مدیر عامل سازمان منطقه ی آزاد کیش وجود پردیس دانشگاه های معتبر کشور در کیش را یک مزیت برشمرد و گفت: به زودی یک دانشگاه جدید با سهامداری دانشگاه های فعلی راه اندازی می شود که در این زمینه با وزارت علوم به توافق رسیده ایم.
استاندار هرمزگان نیز با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: دولت و بانک مرکزی تلاش می کنند تا با ارز حاصل از صادرات غیر نفتی ، کالاهای ضروری را تامین کنند.
فریدون همتی افزود: استفاده از ارز دیجیتال بهترین مسیر برای واردات خودرو و کالاهای گروه چهار است که در جلسه ای با آقای مظفری ، مدیر عامل منطقه آزاد قشم ، معاون اول رئیس جمهور و بانک مرکزی این موضوع را پیگیری می کنیم.
وی افزود: مناطق آزاد ، محل شکل گرفتن دانش و سرمایه و تولید هستند و می توانند بخشی از نیازهای کشور را برطرف کنند و اگر سایر مقررات برای مناطق آزاد کشور دردسر درست کنند سرمایه گذاران را فراری می دهند.
استاندار هرمزگان با اشاره به زیرساخت های حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت: جاده بندر بوشهر تا بندرعباس تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.همتی گفت: جاده ای هم برای دسترسی استان فارس به سواحل خلیج فارس درحال تکمیل شدن است و برای بهسازی جاده های چارک و بندرآفتاب با راهداری و  مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش مذاکره کرده ایم و امیدواریم مشکلات این جاده نیز به زودی برطرف شود

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه