امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

لزوم مطالعات فرهنگی و ارتباطات تنگاتنگ در حوزه گردشگری

بین الملل , فرهنگی , گردشگری تاریخ انتشار: 98/12/05 بدون نظر   4500 بازدید

اندازه فونت    

شب تبادل فرهنگی ایران و اتریش با تکیه بر شناخت فرهنگ‌های این دو کشور و تقویت ارتباطات فرهنگی، در هفته فرهنگی اتریش در کیش برگزار شد

به گزارش دولتخانه کیش؛ شب تبادل فرهنگی ایران و اتریش روز یک‌شنبه چهارم اسفند در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش از سلسله نشست‌های شب‌های بخارا که به همت نشریه بخارا برگزار می‌شود میزبان علاقه‌مندان مطالعات فرهنگی در جزیره کیش بود. این نشست تخصصی در قالب هفته فرهنگی اتریش در ایران برگزار شد.

این جلسه با سخنرانی مجید ملانوروزی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش آغاز شد. او در این نشست با اشاره به اهمیت مطالعات فرهنگی گفت: مطالعات فرهنگی ارتباط تنگاتنگ با حوزه گردشگری دارد. گردشگری در اروپا زمانی شروع شد که آن‌ها متوجه شدند از یکدیگر شناختی ندارند. پس از آن در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند و تصمیم گرفتند به کشورهای همدیگر سفر کنند و فرهنگ‌ها، موزه‌ها، آداب و رسوم یکدیگر را ببینند. ارتباط فرهنگی می‌تواند به ما کمک کند که شناخت خوبی از کشورهای دیگر داشته باشیم. یکی از اهداف ما در حوزه گردشگری و مخصوصا سازمان منطقه آزاد کیش که دریچه‌ای است برای گردشگری جهان می‌تواند این ارتباط‌ها و تبادلات فرهنگی باشد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به ارتباط فرهنگی و تبادلات میان ایران و اتریش اشاره کرد و این ارتباط را یک تبادل مثبت ارزیابی کرد و گفت: اتریش یکی از کشورهایی است که با کشور ایران ارتباط داشته است. براساس سندی که در زمان شاه طهماسب اول با امپراطوری اتریش وجود دارد این ارتباط ۱۶۰ ساله است و در طی این دوران با این کشور کم‌تر دچار قبض و بسط شده‌ایم. این در حالی است که از نظر سیاسی و اجتماعی با کشورهای مختلفی با مشکل روبه‌رو بوده‌ایم.

ملانوروزی در این نشست به ارتباط موثر هنری ایران و اتریش اشاره کرد و برگزاری چنین برنامه‌هایی جهت شناخت کشورها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم با کمک بخش‌های خصوصی برگزاری این شب‌ها بیش‌تر شود و ادامه‌دار باشد تا با ارتباط تنگاتنگ با مراکز هنری و هتل‌ها بتواند کیش را به‌عنوان بستر فرهنگی مناسب که می‌تواند در این زمان یک فرهنگ فاخر داشته باشد و روی تعالی فرهنگ کار کند معرفی کند. این نشست‌ها فضایی است که می‌توانیم خودمان را معرفی کنیم. در کنار سرمایه‌های اقتصادی، سرمایه‌های فرهنگی نیز لازم است. زیبایی‌شناسی، معماری، نگارخانه‌ها و موزه‌های ما می‌تواند یکی از بسترهای چنین تعاملاتی باشد. این مساله بدون برگزاری چنین نشست‌هایی در جزیره کیش اتفاق نمی‌افتد.

در این جلسه بیرگیت گیشر، سعید فیروزآبادی، فرخنده مصلح و علی دهباشی از دیگر سخنرانان این جلسه بودند که به تاریخچه تبادلات فرهنگی این دو کشور پرداختند و مباحثی چون معماری و ادبیات در این گفت‌وگوی فرهنگی بررسی شد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (105) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه