امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

مسئولین دریابند وضعیت مبهم و آینده شغلی و اقتصادی کیشوندان را

اجتماعی , اقتصادی , سازمان منطقه آزاد کیش , کیش تاریخ انتشار: 99/01/15 بدون نظر   4279 بازدید

اندازه فونت    

اگر باران به کوهستان نبارد ، به سالی دجله گردد خشک رودی

اینگونه که از شواهد پیداست ؛
دولت محترم تصمیم به ادامه ی قرنطینه با ضوابط محکم ندارد و بنا دارد از یکی دوهفته ی آینده به ترتیب اولویت اقدام به اجازه ی بازگشایی کار و کسب دهد .

گویا اوضاع را چنین برآورد کردند که نیازی به ضرب و زور نیست و اگر قرنطینه ی اجباری را ادامه دهند ؛ خرج مردم میافتد به گردنشان و گرفتاریشان چند برابر کرونا گرفتن یا از دست رفتن جانِ آدمها خواهد شد .

این ویروس لعنتی
هر بدی ای که داشت ؛
چند خوبی هم داشت .

یکی ش به چشم دیدن و ملموس شدن دیدگاه روسای کشورها نسبت به مردمشان بود .

مملکتی که آنقدر ثروت خدادادی دارد و مردمش به دلیل یک حادثه ی جهانی باید تحمل فقرِ دولتش را کند و مطابقِ مردمان کشورهای فقیر با آنها رفتار شود را چه باید به مسئولینش گفت ؟!

مشخص است
منِ شهروند که کاسبی حرفه ی من است چنانچه حمایت نشوم برای خرج روزانه ام ناچار میشوم دل به دریا زنم و فارغ از عواقب خطرناکِ این بیماری بر سر کار روم و به آب و آتش زنم .

اینکه ناقل خواهم شد یا نه دیگر مهم نیست ؛ اینکه میتوانم در این بلبشوبازار پول درآرم یا نه مهم نیست ؛ فقط از دید حضرات این مهم است که من خود بروم و ببینم نمیتوانم درآمد داشته باشم و خودم متوجه شوم که ممکن است ناقل بیماری به خانواده ام شوم و خودم خودم را مقصر کنم و بر سر خود زنم که چه آدمِ بی عرضه ای هستم که نتوانستم جوری زندگی و کار کنم تا امروز بشود در خانه بمانم و از کیسه خورم !

وقتی چند صباح دیگر ؛ تعداد ما وا خورده های اقتصادی زیاد شد ؛ آمار خودکشی ؛ دزدی ؛ غارت و امثالهم بالا خواهد رفت و جرم ها افزایش میبابد و تاوانِ تصمیمات غلطِ دولتمردان را به گونه ای دیگر اقشار مختلف مردم خواهند داد .

چطور ممنکه یک شهروند معمولی این جامعه بتواند شش ماه آتی را ببیند ولی حضرات دکتر و مهندس تصمیم گیرنده و مسئول نبینند ؟؟؟!!!!!

حتما باید شاهد درگیریِ طبقات مختلف اجتماع با یکدیگر شویم تا دولت و تصمیمگیران سر کیسه را شل کنند ؟!

بخش خصوصی سالهاست به اشکال مختلف توسط دولتهای مختلف دوشیده شدند ؛ به هوای روز مبادا که دولت پشت و پناهشان شود ؛ امروز همان روز مباداست .

من ایرانی
فرقم با آن عرب امارات نشین چیست ؟

فرق ما در دولتهایمان است و نه در مردم .

کشوری که خاک شیرین ش را یواشکی از ما میبرد تا صاحب گل و چمن شود ؛ میلیاردها دلار خرج میکند که یکصدم پیست اسکی دیزین ما را داشته باشد ؛ میلیارد میلیارد میدهد که صدای آب یک رودخانه را درآورد ؛ مس ؛ آهن ؛ سیمان و… ندارد ، چگونه توانسته دنیا را مات و مبهوت خود کند و آسایش و آرامش را در شرایط عادی و بحران برای مردمش فراهم کند ؟
در همین بحران کرونا چه میکند که دولت فخیمه ی ما در یک قدمی ش نمیتواند ببیند و بشنود ؟!

امروز وقت حمایت دولت از بخش خصوصی کشور است .

امروز سازمان منطقه ی آزاد کیش که قدر قدرت شدنش را از مردمانش دارد ؛ میبایست حامی بخش خصوصی ای شود که حیات ش را مدیون آنان است .

ما از صفر صد ساختیم
ما ثابت شده ایم
حال نوبتِ سازمان است که خود را به مردمش ثابت کند .

از کجا نمیدانم !

همانطور که به وقتش طلب میکرد و کاری به این نداشت ما از کجا باید جفت و جور کنیم و تقدیم کنیم !

سازمان تامین اجتماعی کیش
که با غلطاندن بهره و جرایم آنقدر بدهکارمان کرد که دیگر جرات بسویش رفتن را نداشتیم و دفترچه هایمان را باطل و تمدید نکرد ؛ بابت سالها پول دادنهای ما ؛ امروز باید به میان آید و دست کارگر و کارمندانمان را بگیرد .

بانکهایی که سالها بهره نوش جان کردند و کلفت و کلفت تر شدند و برای ده هزار تومان در سال اس ام اس را بر رویمان قطع کردند ؛ کجایند ؟! همانهایی که آبروی وام گیرندگان را نزد ضامنین شان بردند و بذر نا اطمینانی بین مردم افشاندند ؛ کجایند ؟! الان ما در بخش خصوصیِ واقعی کیش به وام کم بهره ی دراز مدت برای دوام نیازمندیم ؛ چطور نمیبینید و پیدایمان نمیکنید ؟!

اداره ی مالیات بر درآمدی که خود را به مناطق آزادی چون کیش تحمیل کردی و با پول ما مردم در بهترین نقطه ی تجاری جزیره ساختمانی خوشگل و پر از کارمند بپا کردی و صد دفعه تن مان را لرزاندی و جریمه بستی و بخشیدی و خندیدی به ما ؛ کجایی ؟!
چرا یک اطلاعیه ی دلگرم کننده صادر نمیکنی ؟ چرا از آن بنرهای بزرگ ت در جای جای شهر نمیزنی و دلمان را خوش نمیکنی که امروز هم میبینی ؟!

جوامع محترم صنفی ؛ عزیزانی که سالهاست تا حق عضویت نگیرید ؛ ما را به بازرگانی برای اخذ مجوز معرفی نمیکنی ، الان کجایی ؟! بخشنامه های تعطیل کن ت را میبینیم ولی راهکار نمیدهی چرا ؟؟؟؟؟ چرا نمیگویی کاسبی که میدانی هشت ش گرو ی نهش است تعطیل کرد از کجا اجاره و بدهی و حقوق دهد و چک ش را پاس کند ؟! تعطیل کن را که همه بلد هستیم ؛ نمیدانیم تعطیل کردیم چه کنیم ! آنرا بگو تا دیرمان نشده .

ما در بخش اقتصادی کیش تنها مانده ایم ؛ کجایید ؟؟؟!

آقایان مسئول
ضمن تشکر از تمام کارهای خوب و درستی که در این یک ماه و نیم اخیر کردید ؛
برای بی توجهی و عدم دلجوییِ اقتصادی تان از کیشوندان ؛ بسیار بسیار ناراحت و دلشکسته ایم .

این کیش اگر هست
بخاطر آنانی هست که به آب و آتش زده اند و جانها و مالها دادند ؛ مو سفید کردند و سلامت روح و روانشان را به قمار گذاشتند .

امروز
بزرگ و کوچک مان
را نه برای چند سال ؛
فقط برای چند ماه باید اداره کنید .

به آب و آتش زنید ؛ پاسخگوی مردمتان شوید ؛ با حلوا حلوا کردن دهانی شیرین نمیشود ؛ به میدان آیید ؛ حال نوبت شماست به عینه ثابت کنید از مایید .

از سرمایه گذار کلان تا کارگر ساختمانی را باید در پناه خود گیرید ؛ حتی آنهایی که میدانستید مجوز ندارند و میگذاشتید کار کنند را باید امروز محافظت کنید ؛ این کشتی توسط همه ی اینان ساخته و مورد بهره برداری ست و برای اطمینان از جان و مال ؛ ناخدا ، افسران و پرسنلی آنرا را اداره میکنند که مدعی ند در هر شرایطی توانمندی سکانداری و محافظت از کشتی و سرنشینانش را داشته و دارند ؛ اجازه ندهید کیش ، تایتانیک شود .

پانزدهم فروردین ۹۹
بابک لطیفی

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه