امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

هوشمندسازی حمل ونقل جزیره کیش بر مبنای یک تجربه جهانی

آموزشی , بین الملل , دانشگاهی , سازمان منطقه آزاد کیش , علمی , فناوری تاریخ انتشار: 99/10/02 بدون نظر   5283 بازدید

اندازه فونت    

پروژه هوشمندسازی حمل و نقل کیش؛ با ورود نسل جدید G5

پروژه حمل‌ونقل هوشمند منطقه کیش به زودی به دیگر مناطق کشور توسعه می‌یابد. این طرح به ایجاد یک شبکه گسترده از همکاری‌ها منجر شد.

جلسه بررسی روند پیشرفت تفاهم‌نامه چهارجانبه ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت ایرانسل برگزار شد. تفاهم‌نامه‌ای برای هوشمندسازی حمل‌ونقل جزیره کیش با استفاده از اینترنت نسل پنجم.

«راه‌اندازی زیرساخت نسل پنجم ارتباطات در محیط»، «سامانه یکپارچه پایش و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای حمل ونقل عمومی، بار و اجاره‌ای با سیستم جامع حمل‌ونقل جزیره» و «هوشمندسازی خودروی پلیس با ترکیب تصاویر دوربین‌های نصب شده بر روی آن و تصاویر پهپادی برای ثبت تخلفات رانندگی» و «سند جامع هوشمندسازی حمل و نقل در جزیره کیش» پروژه‌های تعریف شده در این تفاهم‌نامه هستند.

مجریان پروژه از بین شرکت های دانش بنیان واجد شرایط انتخاب و پس از برگزاری جلسه کمیته راهبری فعالیت خود را شروع کردند.

هوشمندسازی حمل ونقل جزیره کیش بر مبنای یک تجربه جهانی

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: این پروژه با همکاری همه‌جانبه و خوب نمایندگان منتخب نهادهای موثر در این حوزه اجرایی شده است و مراحل آن به شکلی مطلوب و پرشتاب به پیش می‌رود.

وی افزود: این طرح بر اساس اجرای پروژه های مشابه جهانی، هم زمان در کیش اجرایی می‌شود. دنیا برای انجام چنین پروژه‌هایی از شبکه‌سازی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشی، ابزاری و امکاناتی بهره می‌گیرد. در ایران هم این تجربه نشان داد که شبکه‌سازی فعالیت‌ها تاثیر قابل توجهی در پیشرفت کارها و سرعت دادن به روند کاری دارد.

منطقی ادامه داد: تجربه نشان داده است که اگر جوانان ما استفاده از فناوری‌های نوین را هم زمان با دیگر تجربه های جهانی شروع کنند با سرعت و تسلط پیش می روند، پیشرفت خوبی در آن ها دارند و می توانند در صحنه بین المللی در قالب مقاله یا تجربه های کاربردی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

وی افزود: این پروژه هم بر مبنای یک فناوری نوین جهانی در حال اجرا است. به همین دلیل باید تلاش کنیم کار را به نحوی دقیق و مبتنی بر فناوری پیش ببریم که بتوانیم نتایج آن را در اختیار دیگر مناطق کشور هم قرار دهیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: در ادامه این پروژه تنها در قالب حمل‌ونقل جاده‌ای اجرایی نمی‌شود بلکه حوزه‌های دیگری چون حمل‌ونقل هوایی، دریایی ریلی و غیره را هم در خود جای داده است. قرار است این پروژه حمل‌ونقل جاده ای، دریایی و هوایی را در کیش به شکلی همه‌جانبه توسعه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای این طرح خبر داد و گفت: بخش بزرگی از موفقیت در این پروژه در کنار همکاری همه جانبه  طرفین تفاهم‌نامه به تلاش‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان هم وابسته است.

نسل جدید سیستم ارتباطات به میدان آمد

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و سازمان منطقه آزاد کیش در یک تفاهم‌نامه همکاری چهار جانبه کنار هم قرار گرفتند تا چهار پروژه عملیاتی را برای رفع نیازمندی‌های جزیره کیش اجرایی کنند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G جدیدترین نسل سیستم‌های ارتباطات سیار پس از نسل چهارم فعلی  4G است. این فناوری بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ توسط بیش از ۵۰ کشور در آمریکای شمالی، اروپا، خاور میانه و آسیا مورد استفاده قرار گرفت. افزایش سرعت انتقال داده، افزایش قابلیت اعتماد و کاهش تاخیر شبکه از جمله مزایای این نسل از ارتباطات است.

حال این فناوری نوین جهانی به کمک آمده است تا صنعت حمل‌ونقل جزیره کیش را متحول کند. در این تفاهم‌نامه چهارجانبه مقرر شده است که حمل‌ونقل جزیره کیش با استقرار زیرساخت ارتباطی۵G ، ایجاد سامانه یکپارچه پایش و نظارت بر ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی و خودروهای اجاره ای، تجهیز خودروی پلیس راهور به دوربین و پهپاد نظارتی و تدوین نقشه راه حمل‌ونقل هوشمند، کلید بخورد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه