امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

جزیره کیش؛لازمه تحقق توسعه اقتصادی بهره گیری از فهم، درک و وسعت نظر

اقتصادی تاریخ انتشار: 97/12/03 بدون نظر   464 بازدید

اندازه فونت    

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش گفت: تحقق توسعه اقتصادی مستلزم بهره گیری از فهم، درک و وسعت نظر است و بخش خصوصی در این خصوص از توفیق بیشتری برخوردار است.

لازمه تحقق توسعه اقتصادی بهره گیری از فهم، درک و وسعت نظر

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش، علی مقدس زاده سرپرست شرکت عمران، آب خدمات کیش در نشست با معاونان و مشاوران ارشد این شرکت و جمعی از سرمایه گذاران کیش، گفت: نگاه و تصدی گری دولتی موجب می شود هزینه ها افزایش یافته وبهره وری کاهش یابد.
وی افزود: عملکرد مبتنی بر نگاه  صرفاً دولتی باعث می شود نتوانیم از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده کنیم.
مقدس زاده با بیان اینکه نیروی انسانی با افزایش کیفیت و بهره وری رابطه مستقیم دارد، تاکید کرد: این رابطه تا یک جایی صحیح است و بیش از آن اگر نیروی انسانی اضافه شود بهره وری کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: اگر در انجام مسئولیت های فردی و سازمانی خود بر تحقق دو نکته مهم منافع ملی و توسعه اقتصادی متمرکز شویم، می توانیم بهره و اثر بیشتری در حوزه اثر گذاری خود ایجاد کنیم و باید به این مسئله توجه کرد که توسعه در بسیاری از زمینه ها  بدون توسعه اقتصادی محقق نخواهند شد.
سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با بیان اینکه کمترین برکات توسعه اقتصادی افزایش اشتغال است که اگر محقق شود بسیاری از ناهنجاری های جامعه از بین می رود، عنوان کرد: تحقق توسعه اقتصادی مستلزم بهره گیری از فهم ، درک و وسعت نظر است که بخش خصوصی در این خصوص از توفیق بیشتری برخوردار است و اگرمی خواهیم شاهد توسعه اقتصادی و اقتصاد پویا و بالنده باشیم ، می بایست فعالیت های عمرانی و اقتصادی را بر منابع مالی و حمایت از بخش خصوصی متکی کنیم.
وی تاکید کرد: نتیجه تمرکز بر منابع دولتی در اجرای پروژه های عمرانی وجود میلیاردها ریال پروژه های نیمه تمام در سطح کشور است که در واقع تماماً سرمایه ملی این کشور و متعلق به فرد فرد جامعه ایرانی است.
مقدس زاده با بیان اینکه برای هر اقدام در راستای توسعه اقتصادی به منظور افزایش ثروت ملی که در افزایش ثروت افراد نهفته است باید هر کس در حوزه اثر گذاری خود براساس منافع ملی فعالیت کند، یادآور شد: همه باید در این راستا قدم برداریم.
مقدس زاده گفت: محور توسعه کیش امروز گردشگری است و باید در این راستا همه تلاش کرده و مطابق شأن جزیره و شأن متولیان و سرمایه گذاران جزیره کیش برای توسعه، ایجاد جذابیت های بصری، زیبایی، نوآوری و آرامش جزیره کمک کنیم.
رضا سراج مشاور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز در زمینه اقدامات نوروزی نیز با بیان اینکه در ۲۲ بهمن امسال شاهد رکورد حضور گردشگران در جزیره کیش بودیم، افزود: بالغ بر ۱۸ هزار نفر در این روز وارد کیش شدند که نشان از افزایش ۱۲ درصدی گردشگران در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته در جزیره دارد.
وی با اشاره به پیش بینی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر حضور بیش از ۴۰۰ هزار نفر گردشگردر ایام نوروز ۹۸ ، اظهار داشت: در حال حاضر در جزیره کیش مزیت رقابتی کم شده و دچار تکرار شده ایم و اصرار براین است که امسال نوروز متفاوتی را تجربه کنیم.
سراج ادامه داد: برای ایام نوروز طرح هایی از جمله شب های نورانی، شبهای زنده در نظر گرفته ایم که در حد یک طرح باقی مانده است. زیرا اجرایی شدن آن ها نیازمند حضور سرمایه گذاران و همراهی بخش خصوصی در این حوزه است.
مشاور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با اشاره به برخی از پروژه های نیمه فعال و راکد جزیره کیش که از جذابیت های چهره بصری شهر کاسته است، بر لزوم تدوین شیوه نامه هایی برای زیباسازی محوطه ها و فضاهای پروژه های در حال اجرا تاکید کرد.
وی با اشاره به شرایط معیشتی و اقتصادی سخت حاکم بر جامعه عنوان کرد: امروز ایجاد و تزریق شادی ونشاط به جامعه وظیفه ماست و ما به عنوان پیشانی سازمان در این شرکت از شما طلب یاری و کمک داریم.
سراج خاطر نشان ساخت: باید باور کنیم که حضور بخش خصوصی در این عرصه هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده است و باید به این مسئله بیاندیشیم که در این بازه زمانی چگونه می توان از صنعت مارکتینگ بهره گرفته و جذب سرمایه کرد.
در ادامه این نشست تعدادی از سرمایه گذاران جزیره کیش به بیان مشکلات و مسائل خود و ارائه راهکارهایی در خصوص از میان برداشتن مشکلات، همراهی و تعامل با سازمان و رسیدگی بیشتر به حل معضلات سرمایه گذاری در کیش و همکاری برای هر چه بهتر برگزار شدن ایام نوروز ۹۸ پرداختند.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه