امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

طرد موتورهای شارژی وارده بین سال های ۹۶ تا ۹۸ از جزیره

انتظامی تاریخ انتشار: 98/04/20 بدون نظر   714 بازدید

اندازه فونت    

رئیس پلیس راهور کیش خبرداد:

رئیس پلیس راهور کیش گفت: موتور‌شارژی‌هایی که بعد از سال ۹۴ برخلاف مصوبه شورای ترافیک وارد جزیره کیش شده اند در صورت توقیف از سوی پلیس به گمرک برای خروج از جزیره تحویل داده خواهند شد.

به گزارش دولتخانه کیش، سرگرد ایمانی نسب در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش با اشاره به طرح ممنوعیت واردات موتورهای شارژی بعد از سال ۹۴ به بعد در جزیره کیش گفت: شیوه نامه ورود و تردد موتورهای شارژی در جزیره کیش در تاریخ ۲۰ آبان ۹۳  اعلام کرده است چه موتورهای با چه مشخصاتی می توانند تردد کنند و براساس این شیوه نامه حداکثر سرعت این موتورها ۵۰ کیلومتر است.
وی افزود: محدوده تردد این موتور شارژی ها را در دو گروه تقسیم شده است: یک گروه تفریحی و یک گروه ترافیکی در حوزه شهرها.
رئیس پلیس راهور کیش گفت: شرایط تردد موتور شارژی ها در مناطق آزاد هم اعلام شده است و راکبان این موتورها باید کلاه ایمنی داشته باشند .
سرگرد ایمانی نسب گفت: درهمین شیوه نامه که سازمان منطقه آزاد کیش آن را در تاریخ ۲۰ آبان ۹۳ تعیین کرده عمر مفید موتورشارژی را ۵ سال تعیین کرده است و تردد موتورهای شارژی در محدوده های مشخص شده و مسئولیت نظارت بر اجرای این شیوه نامه را نیز مشخص کرده است.
وی گفت: برابر مصوبه  یکصدو شانزدهمین جلسه شورای ترافیک جزیره کیش مورخ ۲ آذر ۹۵ درخصوص ورود موتورشارژی، بند چهار این مصوبه به صراحت اعلام کرده ورود هرگونه موتور به جزیره کیش از تاریخ ۱ / ۱۰ / ۹۴ تحت عناوین مختلف ممنوع است.
رئیس پلیس راهور کیش گفت: پلیس براساس دستور العمل و شیوه نامه و مصوبه شورای ترافیک سازمان منطقه آزاد کیش که اعضای آن زمان مصوب کردند مشخص شد عمر مفید این وسیله ۵ سال است و از سال ۹۴ به بعد به طور کلی  ورود موتور شارژی به جزیره ممنوع است.
وی با بیان اینکه باید مشخص شود چه کسانی در سالهای  96 تا ۹۸ موتور شارژی وارد کردند، گفت: بحث ساماندهی این موتورها الان در دستور کار قرار گرفته است و همین تعداد موتور موجود باید به نحوی ساماندهی شود.
سرگرد ایمانی نسب گفت: موتورهایی که قبل از سال ۹۴ وارد شده اند مصوب شد که از طریق موسسه ورزش و تفریحات سالم یکسری راهکارهای انجام شود و درخصوص ساماندهی آنها در حوزه های تفریحی و گردشگری و تردد معابر ساماندهی با هماهنگی پلیس ساماندهی شوند که تا الان نتیجه ایی در این خصوص حاصل نشده است.
وی افزود: موتور های توقیف شده از سوی پلیس به دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی اکثرا مدل بین سالهای ۹۶ تا ۹۸ هستند.
رئیس پلیس راهور کیش گفت: پلیس اعلام کرده است کسانی که برای ترخیص موتور شارژی به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه می کنند موتور را دریافت می کنند اما اگر مدل موتور شارژی بین سال ۹۶ تا ۹۸ باشد باید از جزیره طرد شود و گمرک نیز تشریفات خروج این وسایل نقلیه را انجام خواهد داد.
سرگرد ایمانی نسب گفت: در جایی که قانون و مصوبه شورای ترافیک وجود دارد و نتایج آنها اطلاع رسانی شده  است چرا یک تعدادی بخواهند سواستفاده و سودجویی بکنند و موتور شارژی وارد بکنند که این موتورها وارد معابر بشود و ناهنجاری اجتماعی به وجود بیاورد.
وی افزود: با ورود این موتورها درمعابر و خیابانها هم نارضایتی مردم و هم ناوگان خودرویی و نیز مشغله کاری پلیس را به دنبال دارد که بیشتر وقت پلیس باید به یکسری از تصادفات ناشی از موتورهای شارژی معطوف شود.
رئیس پلیس راهور کیش گفت: نظر پلیس برای جایگزینی موتور شارژی دوچرخه است چرا که معابر تردد وجود دارد و  راکبان نیز می توانند درمعابر خاص خود دوچرخه سواری کنند. 

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (105) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه