امروز: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

پیک سوم کرونا و چالش های پیش روی جزیره کیش،

اجتماعی , بیمارستان کیش , پزشکی , ستاد کرونا , سلامت , مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش تاریخ انتشار: 99/08/02 بدون نظر   4671 بازدید

اندازه فونت    

در بیست و هشتمین نشست شورای سلامت کیش مطرح شد.
سعید پورعلی دبیر شورای سلامت کیش در پایان جلسه گفت ، سیاست ما در شورای سلامت و کارگرده مقابله با ویروس کرونا بیماریابی و کند کردن شیوع و کنترل اپیدمی است .

به گزارش دولتخانه کیش, پورعلی دبیر شورای سلامت کیش در بیست هشتمین جلسه شورای سلامت کیش گفت ، سیاست سازمان منطقه آزاد کیش در کارگروه مقابله با ویروس کرونا بیماریابی مستمر بیان کرد و گفت: هرچه انجام تست در سطح وسیع تری انجام شود، امکان مدیریت و مقابله با این اپیدمی بیشتر خواهد بود همانطور که کنترل سریع شیوع ویروس در دوره بعد از خرداد بر اساس اقدامات پیشگیرانه صورت گرفت.

دبیر شورای سلامت کیش با قدر دانی از ۸ ماه تلاش مستمر و شبانه روزی دستگاه های اجرایی مستقر در جزیره بیان کرد: با آغاز فصل پاییز و زمستان باید اقدامات پیشگیرانه با جدیت تمام برای مقابله با کرونا در این منطقه ادامه داشته باشد و بر اساس سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا، تلاش ما بر این ایجاد تعادل میان سلامت؛ اقتصاد، فرهنگ، آموزش، و فعالیت های اجتماعی است.

وی با اشاره به کاهش حساسیت و عادی جلوه دادن شرایط در کشورگفت: نباید چنین تفکری به مردم القا شود تا مشارکت مردم را بیش از پیش شاهد باشیم. در همین راستا،تبلیغات محیطی نیز برای آگاهی بیشتر جامعه در مسیر اطلاع رسانی و آموزش با حساسیت بالا دنبال شود.

پورعلی عنوان کرد: طبق آمار اعلام شده امروز شورای سلامت کیش، رعایت شرایط بهداشتی در سطح جزیره حدود ۷۵ درصد گزارش شده که آمار امید وار کننده ای است.اما انتظار داریم میزان رضایت به ۹۵ درصد برسد.

بنابراین اجرای نظام نظارتی سه لایه تشکیل شده از سازمان و بخش های مختلف آن، صنوف و مردم و رسانه ها که همیشه از ابتدای شیوع ویروس مورد تاکید بوده، باید به نحو احسن و در سطوح بالاتری انجام شود. چرا که در مسیر کنترل شیوع کرونا هیچ راهی جز رعایت پروتکل ها وجود ندارد و دنیای علم نیز همچنان در مرحله آزمون و خطا است.

دبیر شورای سلامت کیش با اشاره بر ضرورت افزایش نظارت در شرایط شیوع ویروس، گفت: باید از مردم و سازمانهای مردم نهاد و هلال احمر کمک گرفت و با رعایت مقررات بهداشتی به سمت و سویی حرکت کنیم که سلامت، اقتصاد و فرهنگ در کنار هم برقرار باشد.

وی همچنین با بیان اینکه در سیستم حمل و نقل همچنان نیاز به نظارت های بیشتر مسئولان این حوزه است گفت: مدیریت حمل و نقل عمومی با تقویت عملکرد باید نظارت ها را بیشتر کند تا درصد رعایت قوانین و مقررات به میزان مطلوبی برسد.

سعید پور علی در ادامه تاب آوری اقتصادی را بحثی بسیار مهم عنوان کرد و افزود: این موضوع در صورت عدم مدیریت صحیح سبب ساز بسیاری از مشکلات جدی اقتصادی و حتی سیاسی خواهد شد و رفتارهای فرهنگ پایه می تواند بر کاهش سرعت شیوع بیماری و کم شدن مشکلاتی که به طبع آن به وجود می آید نقش بسزایی ایفا کند.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه کیش برای کنترل شیوع کرونا اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که مجدد به شرایط ایجاد محدودیت ها نرسیم و راه حل آن، رعایت مقررات از سوی مسافران،گردشگران و کیشوندان است که باید به خوبی در فضای تبلیغاتی و رسانه ای تشریح شود.

دکتر رضانیا ضمن گلایه از نحوه برگزاری کنسرت در شب گذشته اعلام کرد سریعا کارگروه آسیب شناسی و بررسی برگزاری و یا لغو برگزاری هر گونه کنسرت در کیش تشکیل و اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی افزود هم اکنون ۱۳ بیمار در بیمارستان کیش بستری هستند که ۲ نفر هندی در بیان آنها است و ۲ نفر در بخش ایزوله و مراقبت های ویژه بستری هستند . وی هشدار داد پیک سوم در راه است و بسیار خطرناک و فراگیر خواهد بود لازم است نظارت ها تشدید و تبلیغ و فرهنگی سازی بیش از پیش اجرایی شود . دکتر رضانیا گفت متاسفانه وضعیت ناوگان حمل و نقل بخصوص مینی بوسرانی در رابطه با رعایت پروتکل ها خوب نیست و هشدار می‌دهیم اگر خود را ملزم به رعایت پروتکل ها نکنند از راه های دیگر قانونی و قهری جهت برخورد استفاده خواهیم کرد.
دکتر رضانیا در رابطه با برگزاری کنسرت تاریخ ۳۰ مهرماه گفت ما هیچ مصوبه ای بابت برگزاری کنسرت در جزیره نداشتین بنابه پیشنهاد و درخواست رسیده و جهت تست آزمون و خطا مجوزی با استفاده از ۳۰٪ درصد مجموعه آبنمای خلیج فارس صادر شد که متاسفانه دیشب تا ۵۰ درصد فروش بلیط را شاهد بودیم . وی افزود بنده تا ساعت ۲ نصف شب به همراه همکاران درحال گشت زنی میان تماشاگران بودیم و تذکرات لازم را می‌دادیم در حالی که این جزو وظایف بنده نبوده و نیست .

دکتر رضانیا در جلسه شورای سلامت امروز گفت نسبت فوتی های کرونا کیش به نسبت جمعیت کیش با ۴/۲ دهم در هر ۱۰ هزار نفر بالاتر از نرم استاندارد است ولی به نسبت افرادی که تست کرونا داده و مثبت بودند با ۷۲ صدم درصد بسیار پایین می‌باشد.

دکتر رضانیا پیرو موضوع برگزاری کنسرت ها گفت متاسفانه دیشب مجموعه آوای خلیج فارس کمترین همکاری را داشت و به هیچ وجه مقابل تجمع افراد را نمیشود کنترل کرد صف بهم چسبیده و ازدحام نگران کننده است . وی افزود از این پس برای هر مجموعه که تظمین میدهد پروتکل ها را رعایت و اجرا بکند ولی تخطی میکند دستور اکید داریم که مجموعه را بدون مماشات و بدون تعارف پلمپ بکنیم .

دکتر رضانیا در ادامه گفت بجهت درگیری تنی چند از پرسنل آموزش و پرورش و دانش آموزان با بیماری کرونا برگزاری امتحان و کارگاه های آزمایشگاهی در مدارس و حتی در فضای باز فعلا منتفی است وی متذکر شد بجهت نبود امکانات کافی بابت بستری اطفال و نوجوانان در پخش آی سی یو در بیمارستان کیش و در حال بررسی و تحلیل هستیم وی گفت استفاده پرسنل مدارس و ادارات و نهادها و سازمان ها از میز مشترک جهت صرف غذا ( صبحانه و نهار) ممنوع می‌باشد و کارمندان باید غذای خود را بصورت انفرادی تهیه و صرف بکنند. متاسفانه اکثر شیوه کرونا در این پرسنل نهادها و سازمان ها از این نقطه شروع میشود.
دکتر رضانیا ضمن ابراز گلایه از عدم حضور نماینده شرکت عمران و خدمات و حمل و نقل عمومی در جلسه گفت باید تکلیف مسئولیت نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص و نهایی شود چه بسا در جلسات قبلی قرار بر این بود نمایندگان مستقیم شرکت ها و نهادها و سازمان معرفی کردند که هنوز اتفاق نیفتاده وی تشدید نظارت بر منطقه کشتی یونانی و کلبه حور را خواستار شد .


طاهری رئیس و شرف زاده نایب رئیس شورای شهر کیش در ادامه جلسه از اعضای شورای سلامت کیش درخواست کردند که از برگزاری کنسرت در جزیره تا برگشت کیش به حالت سفید ممانعت بعمل آمده و مجوزی صادر نشود.دکتر رضانیا در ادامه جلسه گفت نباید با اقدامات نسنجیده و آسیب شناسی نشده اعتبار و آبروی جزیره را که در مبارزه نفس‌گیر ۸ ماهه بدست آورده خدشه دار بکنیم .

جلسه ۲۸ شورای سلامت کیش تصمیم جهت برپایی کنسرت های آتی در جزیره کیش موکول به تشکیل کارگروهی توسط مدیریت نظارت بر امکان و مراکز خدمات گردشگری گردید. در این بین ۲ عضو شورای شهر حاضر در حلسه ایرج شرف زاده و محمد طاهری مخالفت خود را با برگزاری هرگونه کنسرت تا بهبود اوضاع کرونا و فراهم شدن امکانات حداکثری جهت کنترل و جلوگیری از هر گونه اقدام مغایر با پروتکل های بهداشتی اعلام کردند.


محمدی نماینده هلال احمر در جزیره کیش در ادامه جلسه از آماده باش کامل نیروهای هلال احمر در جزیره خبرداد و گفت لازم است دیگر ملاحظات را کنار بگذاریم و بجهت موقعیت جزیره و وضعیت قرمز حاکم با جدیت و پشتکار و برخورد اوضاع کرونا در کیش را کنترل بکنیم .


مهندس علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش گفت نباید دوگانگی در تصمیمات ایجاد شود باید روال عادی زندگی و اقتصاد به جریان و گردش بیفتد منتها با رعایت پروتکل ها و قوانین و دستورالعمل ها وی افزود بنظر باید بجای تعطیل کردن فعالیت های گردشگری چون کنسرت ها ضوابط سختگیرانه و ضمانت‌های اجرایی کتبی و قوی تری از برکزارکنندگان کنسرت ها دریافت شود .
علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش آماری از مسافرین و پروازهای ورودی طی ۷ ماهه گذشته سال ۹۹ را ارایه دادند. وی گفت در ۷ ماهه سال جاری ۴۳۳۱ پرواز ورودی با ۵۵۸۳۸۶ نفر مسافر داشتیم که به نسبت ۷ ماهه اول سال ۹۸ نزدیک به ۳۳ درصد کاهش در پرواز و مسافر را شاهد هستیم . وی افزود در شهریور و مهر ماه سال جاری افزایش ورود پرواز و مسافر را شاهد بودیم ورود ۱۸۶۸ پرواز با ۲۵۸۸۱۶ نفر مسافر با ۱۷٪ افزایش نشان از استقبال گردشگران در این ۲ ماه گذشته را میدهد. وی گفت در ۷ ماهه گذشته پروازهای خارجی کاهش چشم گیر ۹۷ درصدی داشته و از ۲۱۳ پرواز با ۱۳۲۸۱ مسافر به ۴ پرواز با ۱۸۹ مسافر کاهش مواجه بوده‌ایم .
وی ورودی مسافر در شهریورماه ۹۹ را ۸۹۷ سورتی پرواز با ۱۲۷۴۳۱ مسافر و مهر ماه ۹۹ را ۹۷۱ سورتی پرواز با ۱۳۱۳۸۵ نفر مسافر عنوان کرد.

الوندی مدیریت بخش کرونای بیمارستان گفت ، طی ۱۴ روز گذشته تعداد ۸۷۹ مورد تست انجام شده که ۲۸۴ مورد مثبت بوده که از این آمار ۲۷۰ نفر سرپایی ویزیت شدند و ۱۴ نفر بستری هستند وی افزود آمارهای کیش نسبت به سطح کشوری قابل قبول بوده و کنترل و نظارت ها تا به امروز ریت مناسبی را نشان میدهد ولی عنایت به ۲ ماهه گذشته و افزایش سهمگین کرونا در کشور احتمال اینکه کیش در دیماه به ریت کشوری برسد زیاد است لذا خواهشمندیم که نظارت ها و آموزش ها و فرهنگ سازی ها تشدید شود وی به نکته مهمی در حوزه روانی و فشار های اقتصادی اشاره کرد گفت باید مسیولین حوزه های مختلف جامعه به بحث خودکشی ها و درگیری‌های فیزیکی روزافزون ورود پیدا بکنند و تدابیری اندیشیده شود.

مهندس پورزادی مدیریت عمرانی سازمان نیز گزارش از عملکرد حوزه عمرانی بابت کنترل و نظارت بر خوابگاه های کمپ های کارگری در پروژه ها داد و گفت نظارت کافی بر ۶۷ پروژه فعال در جزیره داریم و اخیرا ۲ واحد خوابگاه کارگری را بجهت ازدحام بیش از اندازه تعطیل کردیم . وی گفت سامانه تلفنی ۱۳۷ جهت شکایات و انتقال پیشنهادات مردم متشکل از ناظرین تمام بخش های اجتماعی و گردشگری و پذیرایی و عمرانی و خدماتی سازمان راه اندازی شده و روزانه گزارشات مردم را دریافت و پس از رسیدگی و تکمیل پرونده به مسیولین مربوطه ارجاع میدهند وی افزود با تصویب اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان در حال بازسازی محلی مناسب جهت تفکیک و جداسازی مرکز درمانگاهی با با بیماران کوبید ۱۹ هستیم وی گفت امیدواریم طی ۲۰ روز آینده این مکان ویژه درمانگاهی کوئید ۱۹ را افتتاح بکنیم .

درس خوان مدیرعامل جوامع پذیرایی کیش در این حلسه گفت ۲ نفر کارمند متخصص در حوزه بهداشت و سلامت جهت نظارت و آموزش پروتکل های بهداشتی در مراکز پذیرایی جذب کردایم وی افزود پیشنهاد میشود کلیه پرسنل و همراهان سلامت که وظیفه نظارت و کنترل پروتکل ها در سطح جزیره را دارند تجمیع شوند و با آموزش کافی و همگرایی و وحدت رویه بشود با تمام توان برای نظارت ها اشراف و کنترل کافی ایجاد شود .

سادات نجفی مدیر عامل جامعه بازاریان کیش در این جلسه گفت باید از سرمایه های اجتماعی و اقتصادی غافل نشویم و با حداکثر توان کمک بکنیم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی چرخه اقتصاد بچرخد وی افزود باید واقعیت ها شفاف به مردم گفته شود و مردم با درک کامل واقعیت های موجود از خطرات کرونا بابت رعایت قوانین تمکین بکنند وی ضمن تشکر از نیروهای داوطلب که جهت نظارت بر اماکن تجاری و خدماتی در حال خدمت هستند گفت باید از این عزیزان حمایت مادی و معنوی بعمل آید وی در ادامه اشاره به فروشگاه بزرگی در جزیره داشتند که متاسفانه از ابتدای شیوه کرونا به هیچ وجه همکاری مناسب با پرسنل و نیروهای جامعه و حتی بهداشت نداشتند و علیرغم هشدار ها و تذکرات همچنان به عدم تمکین از قوانین ادامه می‌دهند وی گفت لازم است است یکبار برای همیشه از اهرم قهریه استفاده کرد و مقابل چنین بی نظمی ها ایستاد .

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه