امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

آغاز ثبت نام مسکن اقدام ملی همزمان با حضور وزیر مسکن و شهرسازی در کیش

آغاز ثبت نام مسکن اقدام ملی همزمان با حضور وزیر مسکن و شهرسازی در کیش

آغاز ثبت نام مسکن اقدام ملی همزمان با حضور وزیر مسکن و شهرسازی در کیش

 

ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش: ۳۵ هکتار از زمین های کیش برای ساخت مسکن ملی اختصاص یافته است و تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت مسکن و شهرسازی نیز امضا شده است.

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرنگار اقتصاد ملی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بزودی با حضور وزیر مسکن و شهرسازی ،دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد .

آخوندی افزود: سامانه ای هم به منظور ثبت نام متقاضیان و دارندگان شرایط در جزیره کیش طراحی شده است که با آغاز طرح در دسترس مردم کیش قرار می گیرد و متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه و احراز شرایط افراد می توانند از بقیه مراحل از جمله میزان مبلغ پرداختی مطلع شوند.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص خرید هواپیما و تقویت ناوگان شرکت هواپیمایی کیش هم گفت: شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش از طریق اوراق صکوک اجاره و اوراق منفعت سه فروند هواپیما در اختیار شرکت هواپیمایی کیش به صورت اجاره به شرط تملیک قرار می دهد .

وی افزود: توافق بر سر نوع هواپیما ،مشخصات فنی و مبلغ نهایی خرید و روند واگذاری این هواپیما ها ۲ تا ۳ ماه طول می کشد.

آخوندی در خصوص ورود شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به بورس هم گفت: اقدامات لازم انجام شده است و این شرکا به عنوان نهاد مالی چند رشته ای که پس از اصلاح ساختار مالی وارد بورس می شود.

وی افزود: پس از تعیین قیمت سهام و عرضه آن در بورس درآمد قابل توجهی نصیب سازمان منطقه آزاد کیش و سهامداران می شود.

آخوندی گفت: بسیاری از شرکت های سازمان منطقه آزاد کیش بودجه سالانه دارند و به صورت هیئت امنایی اداره می شوند و برای سازمان منطقه آزاد کیش هزینه دارند این شرکتها و موسسات پس از اصلاح ساختار مالی و سرمایه ای در قالب شرکتهای زیر مجموعه ای هلدینگ نهاد مالی چند رشته ای در بورس مورد پذیرش قرار خواهند گرفت .

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در سال ۹۷ نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان سود عملکرد داشته است و در سال ۹۸ این سود به ۸۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به ۸۰۱ میلیارد تومان رسیده است.

آخوندی گفت: اداره بهینه و مدیریت دارایی ها در شرکتهای پذیرفته شده در بورس بسیار شفاف و روشن است و نهادهای ناظر عملکرد شرکت ها را بررسی می کنند.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص هزینه های بیمارستان کیش هم گفت: برای اداره این بیمارستان سالانه ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومان هزینه می شود که در ایام کرونا نیز به بیش از ۴۰ میلیارد در سال رسید و این هزینه بسیار برای سازمان منطقه آزاد کیش زیاد است .

وی گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی نیز تمایلی به زیر پوشش قراردادن خدمات بیمارستان بجهت عدم وجود صرفه اقتصادی ندارد.!؟

آخوندی در خصوص راه اندازی مجدد دستگاه ام آر آی گفت: سه پزشک سرمایه گذار درخواست کردند مکان مناسبی در اختیار آنان قرار دهد تا دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن و ماموگرافی و تجهیزات به روز دیگری را در بیمارستان خریداری و راه اندازی کنند و به صورت مشارکتی مورد بهره برداری قرار دهند.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش بخش دیگری از سخنان خود را تهاتر سرمایه گذاران پروژه های مسکونی و تجاری و خدماتی با سازمان منطقه آزاد کیش اختصاص داد و گفت: بسیاری از سرمایه گذارانی که تاریخ چک آنها سررسید شد و توان پرداخت بدهی خود با سازمان منطقه آزاد کیش را نداشتند در خواست کردند به ازای بدهی خود واحد مسکونی به سازمان تحویل دهند این طرح مورد پذیرش قرار گرفت و تا کنون ۳۳۳ واحد مسکونی به ازای بدهی سرمایه گذاران به سازمان منطقه آزاد کیش واگذار شد.

وی از عملکرد برخی رسانه ها بابت درصدر قرار دادن تصرف ۳۳۳ واحد مسکونی توسط سازمان منطقه آزاد کیش گلایه کرد و گفت: سازمان هیچگاه قصد ندارد اموال سرمایه گذاران را در اختیار بگیرد این یک توافق دو جانبه با پیشنهاد سرمایه گذاران بود که به جای پول نقد ملک به سازمان منطقه آزاد کیش تحویل دهند.

وی ارزش این املاک را بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد وگفت: تعدادی از این واحد های مسکونی برای طرح توسعه فرودگاه کیش و لایروبی بندرگاه تجاری کیش به صورت تهاتر به پیمانکاران طرح واگذار شد.

آخوندی افزود: در اجرای این طرح هیچ گونه اجباری وجود نداشت و سرمایه گذاران پیشنهاد کردند و سازمان منطقه آزاد کیش پذیرفت .

وی افزود: اگرچک سرمایه گذاران برگشت بخورد روند اجرای پروژه ها مشکل می شود و سازمان منطقه آزاد کیش به منظور کمک به سرمایه گذاران و جلوگیری از ایجاد اختلال در روند تکمیل طرح های آنان با سرمایه گذاران همکاری کرد.

ناصر آخوندی که به تازگی با حفظ سمت به عنوان نماینده و معین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد چابهار نیز منصوب شده است گفت: به منظور اصلاح ساختار مالی و سرمایه ای منطقه آزاد چابهار و تامین منابع مالی به موقع جهت تسریع در روند پروژه های در حال اجرا این مسئولیت را پذیرفتم.

صحبت های پایانی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش به تاسیس نیروگاه ۴۲ مگاواتی توسط وزارت نیرو در کیش اشاره کرد و گفت: زمین برای ایجاد این نیروگاه به وزارت نیرو اختصاص یافته است و پس از مطالعات مقاوم سازی زمین طرح در دو بازه کوتاه مدت و بلند مدت اجرا می شود.

وی گفت : نیروگاه در برنامه کوتاه مدت در طول ۳ ماه به مدار تولید وارد می شود.

وی افزود:رایزنی شده است ۴۹ درصد سهام آب و برق از دستور کار واگذاری سازمان خصوصی سازی خارج و به سازمان منطقه آزاد واگذار گردد.

وی افزود با توجه به اینکه ۵۱ درصد از سهام شرکت آب و برق کیش به بانک شهر واگذار شده است و خریدار جدید از توان مالی مناسبی برخوردار است بررسی همکاری مشترک جهت بهسازی و تعمیرات اساسی نیروگاه در بخش آب و برق بصورت مشارکتی بر مبنای درصد مالکیت سهام با بانک شهر و سازمان در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش است .

وی یادآور شد :سازمان منطقه آزاد کیش درنظر دارد بخش شبکه توزیع را از شرکت آب و برق جدا کرده و مالکیت آن را در اختیار بگیرد و بدینوسیله ضمن شکستن انحصار سرمایه گذاری هر بخش خصوصی توانمندی که تمایل به سرمایه گذاری در تولید و توزیع آب و برق باشد حضور داشته و به مردم خدمات رسانی کند.

آخوندی گفت: طرح متصل شدن نیروگاه کیش به شبکه سراسری برق کشور در دستور کار است و با وزارت نیرو در این خصوص وارد گفتگو شدیم .

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه