امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

پازلی اشتباهی و ناهمگون بنام ادغام معاونت گردشگری در معاونت فرهنگی اجتماعی کیش

آموزشی , اجتماعی , گردشگری , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 00/03/11 بدون نظر   4860 بازدید

اندازه فونت    
پازلی اشتباهی و ناهمگون بنام ادغام معاونت گردشگری در معاونت فرهنگی اجتماعی کیش

پازلی اشتباهی و ناهمگون بنام ادغام معاونت گردشگری در معاونت فرهنگی اجتماعی کیش ، تضعیف حوزه مهم گردشگری کیش با ادغام معاونت گردشگری در معاونت اجتماعی

پازلی اشتباهی و ناهمگون بنام ادغام معاونت گردشگری در معاونت فرهنگی اجتماعی کیش ،

📍 تضعیف حوزه مهم گردشگری کیش با ادغام معاونت گردشگری در معاونت اجتماعی

هر دم از این باغ بری می‌رسد تازه تر از کهن تری می رسد.

بنویسیم طوفان تغییر و تحولات در کیش یا تخریب و نوسازی ساختارها یا شخم زدن و کندن درختان تنومند مدیریتی از نهاده های تخصص و کاشتن نهالی شکننند و ناملموس و مبهم .!!

اینبار شاهد تحرکاتی عجیب و باور نکردی در سازمان منطقه آزاد کیش هستیم تحت عنوان ادغام معاونت مهم و حیاتی و حساس گردشگری در معاونت عریض و طویل و پر دغدغه و پر مشغله فرهنگی و هنری و اجتماعی .!؟

📍چرا !؟؟؟

واقعا با چه دلیل و منطق و برهانی آقایان صاحب منسب چنین اقدامی تفکرشان را معطوف خود کرده آیا ممکن است طی برگزاری جلسه ای فوری با سرمایه گذاران و فعالیین حوزه های مهم گردشگری بابت این تصمیم کبرا توضیحاتی داشته باشند اینکه دلیل و علت و قصد چنین ادغامی چه میتواند باشد و مزایا و مضرات آن چیست.!؟
اگر اندکی به اهمیت هر دو حوزه نگاهی کوتاه بیندازیم بهتر است برای خود آن معاونت ها سر فصل های مدیریتی جداگانه تعریف بکنیم نه ادغام ۲ معاونت حیاتی تنیده درهم که میشود خسرانی است عظیم .!!!

شرح وظایف معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش را ملاحظه بفرمایید.!؟

📍معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش بانی امور فرهنگی و هنری، در سطح جزیره کیش می باشد. که نظارت بر کلیه فعالیت های فرهنگی و هنری در این جزیره را به عهده دارد.

شرح وظایف معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش :

🚩سیاست‌گذاری و نظارت عالیه بر انجام امور مربوط به توسعه آموزش کیش شامل: اجرای طرحها و برنامه‌های آموزشی از سطوح پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی.

🚩– برقراری ارتباط با نهادها، دستگاهها و مراکز و مؤسسات آموزشی، به منظور بهره‌مندی از قابلیتها و تجربیات آنها در کیش.

🚩– سیاست‌گذاری و نظارت عالیه برانجام امور مربوط به تامین نظم اجتماعی، امنیت شهروندان، سرمایه گذاران و گردشگران.

🚩– انجام هماهنگی های لازم با نهادها و دستگاههای ذیربط جهت برگزاری انتخابات عمومی در کیش.

🚩– سیاست گذاری و نظارت عالیه بر ایجاد و توسعه نهادهای مدنی مانند تشکلها و سازمانهای غیر دولتی، اتحادیه ها و انجمن ها با توجه به ضوابط و مقررات مربوطه.

🚩– سیاست گذاری و نظارت عالیه بر انجام امور توسط نهادها و دستگاههای اداری و انتظامی با توجه به مسئولیتها و اختیارات آنها و قوانین و مقررات ویژه مناطق آزاد.

🚩– سیاست گذاری و نظارت عالیه بر تشکیل شوراهای اداری و ایجاد هماهنگی بین نهادها و دستگاههای دولتی در انجام وظایف محوله در راستای اهداف کلان منطقه.

🚩– سیاستگذاری و نظارت درخصوص تهیه و تدوین شاخص‌های لازم برای ارزیابی وضعیت اجتماعی منطقه.

🚩– سیاست گذاری و نظارت عالیه بر انجام امور مرتبط با توسعه وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بانوان کیش و حل مسائل و مشکلات خاص آنان.

🚩– سیاست‌گذاری و نظارت عالیه بر انجام امور مرتبط با ارتقاء وضعیت اقتصادی و اجتماعی بومیان، اقشار آسیب‌پذیر کیش و اجرای برنامه‌های حمایتی و توانمندسازی آنان.

🚩– سیاست‌گذاری و نظارت عالیه بر انجام امور مرتبط با تامین بهداشت عمومی منطقه.

🚩– سیاست‌گذاری و نظارت عالیه بر درخواست صدور پروانه اقامت و پروانه اشتغال جهت اتباع خارجی از مراجع ذیصلاح با توجه به قوانین و مقررات مربوطه.

🚩– ارتباط با مقامات سیاسی و مذهبی منطقه به عنوان نماینده مدیریت عالی سازمان منطقه آزاد کیش.

🚩– نظارت بر تشکل‌های صنفی مرتبط با وظایف و مسئولیتهای حوزه معاونت.

🚩– ارزیابی عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی مستقر در منطقه و اعلام به ریاست سازمان جهت اخذ تصمیم.

🚩– سیاستگذاری و نظارت بر انجام کلیه فعالیتهای فرهنگی و تفریحی برای گردشگران و ساکنین.

🚩– برنامه‌ریزی جهت ارتقاء فعالیتهای اطلاع‌رسانی، تبلیغی، فرهنگی ازطریق شرکتهای‌تابعه و بخش‌خصوصی.

🚩– اتخاذ تمهیدات لازم جهت برگزاری مراسم و سخنرانیها ، جشنها و فعالیت های ملی ، مذهبی .

🚩– همایشهای عمومی و مرتبط با امور فرهنگی و هنری .

🚩– مطالعه و طراحی جشنواره های فصلی و موضوعی.

🚩– توسعه و راهبری فرهنگسراها، کتابخانه‌ها، مراکز نمایشی و دارالقرآن .

🚩– توسعه فعالیتهای صنفی بخش خصوصی در زمینه امور فرهنگی و هنری.

🚩– برقراری ارتباط با نهادها و مراکز فرهنگی منطقه به منظور اخذ نظرات و پیشنهادات آنها.

🚩– انجام سایر امور محوله از سوی ریاست سازمان منطقه آزاد کیش.

🚩آیا میدانید امروز یکی از حوزه های مدیریتی معاونت اجتماعی (آرد و غله) عاجز مانده و نمی‌توانیم آرد با کیفیت و از منطقه دلخواه خود به کیش وارد بکند که مردم کیش و گردشگران بتوانند از نانی کامل و باکیفیت برخوردار شوند.!!؟؟ و بلااجبار امروز آردی که ۱۸ درصد سبوس آن در هرمزگان گرفته میشود به زور بخورد کیشوندان و گردشگران داده میشود.
اینها تنها بخشی از شرح وظایف عریض و طویل معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش است.

🚩لازم بذکر است شخص معاونت محترم اجتماعی دبیری بیش از ۱۵ شورای مختلف و مهم در جزیره کیش را برعهده دارد که اگر ۲۴ ساعت شبانه روز نخوابد و نخورد و ننوشد و استحمام نکند باز وقت کم خواهد آورد و کار خلق الله بر زمین میماند و البته اضافه بکنیم چندین پست و مقام دیگر ورزشی و علمی و فرهنگی و اجتماعی در داخل جزیره و سرزمین اصلی .!؟

و اما معاونت گردشگری که بی تعارف باید گفت اقتصاد و حیات جزیره کیش همواره و در این برهه بر گُرده این معاونت سوار بوده و چه بسا شدیدا نیاز مبرم به تقویت و توسعه و تجهیز و بروزرسانی دارد امروز این معاونت با شاخصه های مهمی دست و پنجه نرم می‌کند که ضمن تخصصی بودن ارتقا و تقویت معاونت و مدیریت های زیر مجموعه آن شدیدا برای بقا و اعتلای جزیره کیش مهم و اساسی و حیاتی است.

حوزه های که دقیقا با سرمایه اصلی و بزرگ کیش یعنی گردشگران طرف حساب بوده و میبایست مستقل و قدرتمند و مقتدرانه بر رسیدگی و اداره و ارتقا و اعتبار فعالیت های گردشگری کیش طی طریق نماید.

امروز دغدغه مند و گلایه مند و معترض هستند فعالیین چند صد مرکز پذیرایی چند ده مرکز تفریحات دریایی چند ده هتل و آژانس های مسافرتی و صاحبان مرکز تفریحی و جنگ و خدمات گردشگری و حتی تجار و بازرگان کیش و بر نمی تابند چنین تغییر و تحولی عجیب و من درآوردی را .!؟

🚩امروز در حالی چنین خبرهای تاسفبار به گوش می‌رسد که بقول مهندس مونسان در دولت تدبیر و امید پس از سالها توانستند سازمان میراث و گردشگری به وزارت خانه ارتقا دهند و ما امروز در جزیره زیبای کیش زمزمه های بگوش میرسد که آقایان میخواهند معاونت گردشگری را تنزل دهند به زیر مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی که هیچ سنخیتی با هم ندارند.
به هر طریق لازم و ضروری است دوستان و تصمیم سازان و تصمیم گیران معزز با استفاده از خرد جمعی و کارشناسی شده بفکر ارتقا و تقویت معاونت گردشگری باشند چه بسا بفکر ایجاد معاونت های جداگانه برای حوزه‌ای مهم و اساسی مغفول و تضعیف شده چون معاونت محیط زیست معاونت هنری و معاونت آموزشی و فرهنگی و معاونت رسانه ای و معاونت استاندار در سازمان منطقه آزاد کیش باشند.

بهمن عبدالهی ۹ خرداد ۱۴۰۰ بهمن عبدالهی

پازلی اشتباهی و ناهمگون بنام ادغام معاونت گردشگری در معاونت فرهنگی اجتماعی کیش

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه