امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

آیا کسی است ما را یاری دهد ، ندای حق طلبی کسبه کیش گوش فلک را کَر کرد

اجتماعی , بیمه و بانک , تفاهم نامه , سازمان منطقه آزاد کیش , سلامت تاریخ انتشار: 00/06/02 بدون نظر   2454 بازدید

اندازه فونت    
آیا کسی است ما را یاری دهد ، ندای حق طلبی کسبه کیش گوش فلک را کَر کرد

تپش قلب و شریان حیاتی کسب و کارها در کیش رو به اغماست ، CPR فوری لازم است

 

 

کسب و کار به کما رفته ، بازارهای خلوت ، تجارت به خاک نشسته ، گردشگر گریزان از وحشت کرونا ، پای طلبکار و داروغه و بانکی و موجر در گلوی مردم فقط برای ستاندن طلب.!؟

 

دست ها مردم در یقه همدیگر ، همدلی و همراهی و تحمل و بخشش و تخفیف و دادن فرصتی کافی در کار نیست.!؟

 

کرونا و مصائبی که مردم را در گرداب خود اسیر کرده و روز به روز  فرو میکشد .

مردم مانده اند به درد کرونا زار بزنند یا برای مطالبات بانک و بیمه ها و اجاره بهای عقب افتاده و کسادی کسب و کارها زانوی غم بغل کنند.

 

امروز ندای «هل من ناصر ینصرنی»  ملت امام حسین بلند بلند به گوش می‌رسد ، آیا فریادرسی پیدا میشود .؟؟

 

چرا کسی نیست ملت امام حسین را یاری دهد.!؟

 

اندک اندک فعالیین اقتصادی و خدماتی و تجاری کیش نتنها توان اداره امور جاری زندگی خود را از دست میدهند ، تلخ است بگوییم عمدتاً عاجز از پرداخت اجاره بهای محل زندگی و کسب و کار و پرداخت  شارژ تامین حقوق پرسنل هستند.

باید برای این شرایط بحرانی گفت وا مصیبتا .!؟

 

آقایان ، صاحب منصبان ، ای آنکه دستت می‌رسد کاری بکن.

امروز روز فریادرسی است ملت تشنه اند ، سیراب کردن تشنگانی که آتش کرونا جان و مالشان را شعله ور کرده امروز جان بخش است.

مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش ، هم اکنون ملت به نگاه و اقدام سبز شما به لطف مسئولیت و اختیار داده شده حاکمیتی نیاز دارند ، لطفا به ندای مردم پاسخ دهید و بداد اصناف و کسبه و فعالیین مختلف اقتصادی و خدماتی و تجاری و گردشگری کیش برسید .

 

میدانید که کرونا ضمن تعطیلی بسیاری از مشاغل ، بانی ورود آسیب های شدید اجتماعی و فرهنگی روحی و روانی در جامعه بوده و موجبات سقوط سرمایه ها و کسب و کارهای فعالیین اقتصادی کیش را طی ۲ سال گذشته فراهم ساخته و رقم زده است .

 

شایسته است جناب عالی بعنوان نماینده تام الاختیار دولت و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با دستوری قاطع به دستگاه ها و شرکت های تابعه زیر مجموعه سازمان نسبت به تعلیق و تخفیف و بخشش بسیاری از مطالبات و هزینه های مختلف سربار بر دوش فعالیین متضرر و همواره تعطیل و در حال ورشکستگی کیش اقدامی فوری صورت دهید.

 

 

مطمئناً این کمک  مقطعی و کوتاه میتواند مُسکن و پشتوانه ای امید بخش برای ایستادگی و تحمل بار سنگین خسارتهای مادی و جانی وارده از کرونا و بر جسم و روح و معیشت مردم باشد.

و صد البته مرهمی کوچک بر زخم های بر جای مانده از عدم حمایتها و مردمداری دولت فخیمه گذشته …

 

🚩 پیشنهاد میشود دستور اکید داشته باشید که مهلت صدور مجوزهای فعالیت اقتصادی بصورت خودکار بدون دریافت هزینه ای اضافی حداقل برای ۶ ماهه آینده تمدید گردد.

🚩 ارایه زمان و فرصتی مناسب جهت دریافت جرایم و دیرکرد و تعدیل پروژه های در حال ساخت و ساز و ارایه فرصتی مناسب برای دریافت مطالبات ، همچنین دستور تعلیق و تخفیف و حتی بخشش قابل توجه بدهی ها و معوقات مستاجرین فعال در حوزه های مختلف پذیرایی و خدماتی و صنعتی و تجاری و گردشگری تحت مالکیت سازمان و شرکتهای تابعه .

 

 

همچنین تقاضامند است اقدامی جدی نسبت به ایجاد تعامل و همراهی و همکاری حداکثری سایر نهادها و سازمانها و شرکتهای فعال در جزیره چون اداره دارایی و مالیات و شرکت آب و برق کیش ، تامین اجتماعی و بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و مخابرات و بیمه و گمرگ و ثبت و املاک مذاکرات کافی برای همراهی با فعالیین در راستای تعلیق حداکثری مطالبات بخشودگی ها و تمدید سر رسید اقساط و مطالبات مختلف .

 

متاسفانه امروز خبرهای به گوشمان می‌رسد و میبینیم که بسیاری از کسبه و فعالیین بازارها نتنها توان پرداخت هزینه های جاری و حتی شارژ ماهیانه غرفه های خود به مدیریت بازارها را ندارند.

غم‌انگیز است بگوییم  مردم درمانده و عاجزند از گذران امور جاری زندگی خود،  پرداخت اجاره های سنگین مغازه ها و حقوق پرسنل و تامین سایر نیازهای روز مره برای معیشت و زندگی شخصی و ادامه کسب و کار آبرومندانه در پشت پرده خوفناک کرونا خود تراژدی و باری کمرشکن است .

 

تلخ است که هر روز شاهد تخلیه و تعطیلی غرفه ها و مکانهای در حوزه های مختلف تجاری و خدماتی و صنعتی و گردشگری کیش باشیم.

البته مهاجرت معکوس و ملال آور سرمایه های غیر قابل تکرار انسانی کیش زیبا ابزار فرسودگی روح جان را فراهم کرده است .!؟

 

آقای مسئول مدیر عامل محترم بی صبرانه امیدواریم هر چه سریعتر قدمی منطقی و خردمندانه و معقول در جهت کمک به ترمیم این کشتی طوفان زده که در حال غرق کردن سرمایه های انسانی و مادی و معنوی و از بین بردن اشتغال و کار آفرینی و پویای شهرمان است بردارید .

مطمئنا ملت قدردان خادمین واقعی خود خواهند بود و حاکمان بالا دستی بر این اقدام شرافتمندانه و دلسوزانه شما نمی‌توانند خرده بگیرند و اگر رنج و ملالی بر راه خدمت خلق باشد چه گواراست دادن تاوان در راه ملت برای مردان آزاده و فرزانه وطن .

باشد توشه ای برای باقیات و نامی نیک بر این خاک پاک و پاره تن وطن ایران بزرگ .  انشاالله

بهمن عبدالهی ۳ شهریور ۱۴۰۰

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه