امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

محور اول برای اعتلای مناطق آزاد بکار گیری افراد نخبه و فرهیخته جامعه 

اجتماعی , اقتصادی , دلنوشته , سازمان منطقه آزاد کیش , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 00/07/11 بدون نظر   1449 بازدید

اندازه فونت    
محور اول برای اعتلای مناطق آزاد بکار گیری افراد نخبه و فرهیخته جامعه 

محور اول برای اعتلای مناطق آزاد بکار گیری افراد نخبه و فرهیخته جامعه

محور اول، انتخاب و انتصاب شایستگان جامعه و تاکید بر شایسته سالاری، استفاده از نخبگان جامعه اقتصادی ، علمی و فرهنگی و صنعتی و تولیدی و عمرانی در بدنه مناطق آزاد کشور.

جناب سعید محمد لطفا یکی از محورهای اصلی و اساسی و مهم و حیاتی برای تعالی مناطق آزاد کشور را فراموش نکنید.

یاد جمله طلایی دکتر چمران خالی از لطف نیست .

از شهید چمران سئوال کردند آقای دکتر تقوا بالاتر است یا تخصص؟ شهید چمران فرمودند تقوا بالاتر است! ولی اگر کسی تخصص کاری را نداشته باشد و منصبی را قبول کند قطعاً انسان “بی تقوایی” است!

بنظر امروز داشتن تخصص با مکمل تقوی نفس ارجحیت دارد بر داشتن تقوی ظاهری و نداشتن تخصص…

 

جناب آقای سعید محمد نزدیک به یک ماه از دریافت حکم دبیری شما بر مناطق آزاد کشور میگذرد و همچنان چشم انتظار آغاز تغییرات اساسی در مناطق آزاد کشور بخصوص جزیره کیش هستیم.

 

لازم بذکر است منطقه آزاد کیش ماهاست حساس ترین و بی تحرک ترین و پرحاشیه ترین دوران خود را سپری میکند.

دعوا و جنگ های لفظی و زرگری فی مابین معزولین و منصوبین ، تغییرات عجیب و پرحاشیه، قصه هزار و یک شب پروژه های عمرانی بخصوص ترمینال جدید فرودگاه کیش و بی مهری و کم لطفی و تبعیض به اهالی رسانه کیش و عدم پاسخگویی و پیشبرد نیازها و درخواست های فعالیین و سرمایه گذاران.

 

و در کنار تمام حواشی موجود متاسفانه مدتهاست چندین معاونت مهم و پراهمیت سازمان بصورت سرپرستی اداره میشود.

معاونت اقتصادی که باید نقطه عطف درآمدزایی و پول سازی و جذب سرمایه به منطقه آزاد کیش باشد در هاله ای از ابهامات و آمد و رفتهای افرادی متعد سرپرستی میشود.

معاونت مهم گردشگری کیش که ریشه و بنیاد اقتصادی فعالیین حوزه های مختلف خدمات گردشگری را در ید تصمیمات و مدیریت خود دارد بصورت سرپرستی آن هم به دست فردی اداره میشود که در معاونت خود یک سر دارد با هزاران سودا (معاونت اجتماعی) و البته داشتن دانش و تخصص و تدبیر لازمه جهت اداره چنین معاونتی از واجبات است که باید با اولویت و فوریت به حضور فردی از این تبار اقدامی عاجل گردد.

و صد البته تغییرات اساسی در معاونت های مختلف و مدیریت های میانی سازمان و شرکتهای تابعه با هدف فعال سازی و چابک سازی سیستم ، فراهم کردن حضور افرادی کاردان بادرایت و با اقتدار و متخصص جهت به حرکت در آوردن چرخ ایستاده و معیوب حوزه های مختلف منطقه آزاد کیش در کنار ایجاد وفاق و تعامل و گفتگو و تبادله نظر حداکثری با دعوت به حضور آحاد جامعه مدنی کیش.

یادآوری این نکته مهم لازم است ، که زمان و دقایق مهم و با ارزش هستند، نباید با زندگی کردن در تفکر دیگران زمان و فرصت ها را از دست دهیم.

امید است صبوری و تامل شما بر اوضاع و احوال حاکم در مناطق آزاد کشور نهایتا منجر به اخذ تصمیمات قاطع و حساب شده باشد و ثمره و حاصلی پربار و منطقی و شایسته بر شاخ و برگ مدیریتی مناطق آزاد کشور بیفشاند . انشالله

 

بهمن عبدالهی روزنامه نگار ۱۱ مهر ۱۴۰۰

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه