امروز: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

ساماندهی و هویت بخشی موتور شارژی در کیش, یا جریانی برای رسمیت بخشی به واردات انبوه آن

ساماندهی و هویت بخشی موتور شارژی در کیش, یا جریانی برای رسمیت بخشی به واردات انبوه آن

 

ازبرند” کیش بهشت خانواده و آرامش وجزیره دوچرخه سواری” الی ناامنی و تصادف، مصائبی بنام موتور سوارهای شارژی

آیا قرار است با ساماندهی و هویت بخشی موتور شارژی موجود در جزیره کیش واردات آن را رسمی بخشیده و کیش را به شهری موتوری تبدیل کنیم.

سالهای متمادی یکی از جاذبه های گردشگری کیش و برند های تبلیغاتی کیش مسیر دوچرخه سواری ان بود که همه گردشگران را به آرامش و تجربه لمس طبیعت بدون مزاحمت دعوت می شدند.

مسیر ۴۰ کیلومتری دور جزیره همواره یکی از جاذبیت های کیش بود است بسیاری از تصاویر تبلیغاتی کیش خانواده در حال دوچرخه سواری را نشان می دهد. بخش از یک متن تبلیغ(دوچرخه سواری همیشه یک ورزش محبوب بوده که پرداختن به آن بسیار شورانگیز می باشد و برای تجدید روحیه انتخابی مناسب به شمار می رود. دوچرخه سواری در کیش از جمله تفریحات پرطرفدار بوده که تا به امروز از جذابیت آن برای مسافرین تور کیش کم نشده بلکه روز به روز بر وسعت پیست آن افزوده شده است. این ورزش را افراد مختلف در هر رنج سنی می توانند انجام دهند.)
دوچرخه سواری در دید جهانی راهی عالی برای فعال ماندن و کاهش اثر کربن است، دوچرخه سواری در حالی که به ترویج کیفیت هوا هم کمک می کند راهی عالی برای گردشگران در کشف مقصدی جدید می باشد . در ایران نیز جنبش های دوچرخه سواری چند سالی است که راه افتاده هرچند برخی شهرها همچون یزد و بناب از قدیم شهر دوچرخه های شهرت داشتندو اما کیش برای خانواده بهشت دوچرخه سواری است و برندی خاص، اما این روزها دوچرخه سواران جرات ورود به پیست دوچرخه سواری را ندارند.
ایا این سرمایه و فرصت و برند گردشگری کیش حفظ می شود. بی تدبیر، منفعت طلبی افراد خاص. که درمنافع بازار غیر رسمی موتور های برقی سهیم بود اند و جلوی اجرای قانون را می گیرند از فرصت و برند را به یک تهدید تبدیل کرده است. شنیده های حاکی است برخی افراد تا ۳۰ موتور شارژی داشته و به صورت اجاره در دست اجاره دهندگان قرار داده اند. جالب تر این که حتی در چند روز گذشته بعد از آغاز شماره گذاری بازار خرید و اجاره موتور داغ تر شده است برخی بسته به توان خود ۳ تا ۴ موتور خریده به صورت ماهانه به اجاره دهندگان کرایه داده اند.
شماره گذاری نیز در عمل به سمتی پیش رفت که به ممنوعیت ورود موتورهای برقی وجهه ای قانونی داد.
افزایش نا امنی سرقت، درگیری های و نزاع موتور سواران با گردشگران بوِیژه در اسکله تفریحی و پیرامون آن مزاحمت ها تصادفات و فروش مواد مخدر چنان زیاد شده است که از جزیره خانواده و ارامش تا چند صباحی دیگر نه نام  می ماند و نه نشانی، شاید حال که ماده و تبصره و قانون خریدار ندارد.

نیاز به نر سرجوخه جبار داشته باشیم.

البته اگر سرجوخه جباری داشته باشیم ؟!!!

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه