امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

 فرهنگیان کیش و تحمل مشکلات زیر اسم بزرگ کیش

آموزش و پرورش کیش , آموزشی , اجتماعی , تاریخ و فرهنگ , دانشگاهی , علمی تاریخ انتشار: 00/10/04 بدون نظر   3378 بازدید

اندازه فونت    
 فرهنگیان کیش و تحمل مشکلات زیر اسم بزرگ کیش

 فرهنگیان کیش و تحمل مشکلات زیر اسم بزرگ کیش

رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: معلمان کیش زیر عنوان و اسم بزرگ کیش بزرگترین مشکلات را تحمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش، پرویز حیدری راد در جلسه فرهنگیان کیش با نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: دوسال دیگر با این وضع مشکلات، آموزش و پرورش کیش از بین می‌رود.

وی گفت: سرانه آموزشی، تعداد معلمان، مشکلات صنفی به ویژه مسکن، زیرساخت‌های ناکافی و بلاتکلیفی در مدیریت کلان از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش کیش است.

حیدری راد با بیان اینکه در سایه برج‌های زیبای کیش، معلمان جزیره دیده نمی‌شوند، افزود: از سال ۹۲ که بیست مدرسه با نزدیک به پنج هزار دانش آموز وجود داشت هم اکنون پس از هشت سال نزدیک به ده هزار دانش آموز با همان زیرساخت‌ها موجود است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۱۰ نیرو در آموزش و پرورش کیش مشغول فعالیت است گفت: ۲۰۰ بازنشسته و ۱۸۰ معلم غیر انتفاعی در جزیره کیش وجود دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: جزیره کیش ۲۱۲ نیرو در حوزه آموزش و پرورش کمبود دارد.

نماینده مدیران آموزش و پرورش کیش نیز در این جلسه با بیان اینکه مسایل معیشتی مهمترین مشکل فرهنگیان کیش است، افزود: مشکل مسکن اصلی‌ترین عامل حضور نیافتن معلمان در کیش است.

خانم کرد بچه گفت: در بیست سال گذشته به مهمترین خواسته‌های معلمان کیش رسیدگی نشده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی وقتی از هیچ تسهیلاتی برخوردار نمی‌شود قید حضور در کیش را می‌زند، گفت: بحران کمبود نیروی انسانی در کیش نتیجه بلاتکلیفی در مدیریت آموزش و پرورش کیش است چرا که قرار بود کیش زیر نظر دفتر آموزش و پرورش خارج از کشور وزارت خانه قرار گیرد، اما تحقق پیدا نکرد.

کردبچه گفت: آیا در قبال توقع از آموزش و پرورش کیش، به وضع این نهاد آموزشی و فرهنگی رسیدگی شده است؟ چرا از برج سازان و سرمایه گذاران خواسته نمی‌شود در کنار ساخت برج یا سرمایه گذاری، مدرسه هم ساخته شود؟ قول‌های ساخت مدرسه در کیش به کجا رسید؟ باید خوشحال بود که در این دو سال مدارس به صورت غیرحضوری بوده وگرنه مشکلات کمبود فضای آموزشی و معلم تبدیل به بحران می‌شد.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد برای کارکنان خود هزینه‌های بسیاری می‌کند، چرا نباید برای معلمان کیش هم تسهیلات ویژه در نظر گرفت؟

پور چنگیز نماینده معلمان کیش نیز خطاب به نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی به کیش آمده اید که هیچ گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فرهنگیان جزیره کیش دو خواسته ملی و منطقه‌ای دارند، گفت: اجرای طرح رتبه بندی معلمان مطابق خواست فرهنگیان نبوده است. آقای جباری به عنوان نماینده کیش در مجلس شورای اسلامی از حق معلمان چقدر دفاع کردید؟

پور چنگیز با تشریح آنچه باید در طرح رتبه بندی معلمان اتفاق می‌افتاد، گفت: طرح تصویب شده باعث از بین رفتن حق و حقوق معلمان شده است، آیا شما به این طرح رای داده اید؟

وی گفت: در این طرح حقوق استاد معلم از یک مربی هیئت علمی دانشگاه هشتاد درصد کمتر است، آیا این طرح را تصویب کرده اید، آیا افزایش هفتصد تا هشتصد هزار تومانی در این طرح، خواسته معلمان بود، معلمان خرید خدمتی که هنوز سه سال است حقوق خود را دریافت نکرده اند و الان با حقوق یک و نیم میلیونی کار می‌کند، برخی از معلمان کیش الان راننده اسنپ و پیک موتوری هستند.

 

پور چنگیز در ادامه گفت: مسئولان کشوری و منطقه‌ای آیا می‌توانیدبا حقوق یک معلم، با سیصد میلیون تومان ودیعه مسکن و اجاره پنج تا ده میلیونی تومانی در کیش زندگی کنید؟ خیلی از نهاد‌ها در کیش خانه سازمانی دارند فقط آموزش و پرورش و برخی از ادارات دیگر از چنین مزایایی برخوردار نیستند، وزارت آموزش و پرورش باید مدیون پرویز حیدری راد (رئیس اداره آموزش و پرورش کیش) باشد که با مدیریت دلسوزانه وضع موجود را حفظ کرده است.

 

وی گفت: بودجه رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ باید به پنجاه هزار میلیارد برسد تا گوشه‌ای از مشکلات حل شود.

 

پور چنگیز در ادامه سه پیشنهاد برای مسکن معلمان کیش مطرح کرد: حداقل حق مسکن معلمان در کیش را به یک سوم عرف اجاره بها در جزیره رسانده شود، سازمان منطقه آزاد کیش واحد‌های خالی خود را در اختیار معلمان بگذارد و مشکلات موجود تعاونی مسکن معلمان حل شود تا در بلند مدت مشکل مسکن معلمان برطرف شود.

 

وی از دیگر تسهیلات برای معلمان به برقراری تخفیف‌های پروازی برای معلمان اشاره کرد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان خدمات مطلوبی به معلمان ارائه نمی‌شود، بن کارت هزینه معیشتی نیز در نظر گرفته شود.

 

پور چنگیز گفت: در مدارس کیش به شدت با کمبود مشاور روبرو هستیم و یک مشاور هم نداریم.

 

وی حق جذب برای معلمان زن را هفتاد هزار تومان اعلام کرد و گفت: چرا این مبلغ افزایش نمی‌یابد.

 

بیت الهی مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش با دو ابر چالش کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی روبرو است و با این وضع تا دو سال آینده نیز با سونامی بازنشستگی سیصد هزار نفری معلمان روبرو می‌شویم.

 

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان توانایی جذب نیروی مورد نیاز را ندارد و باید مجوز جذب برای استان‌های کم برخوردار تخصیص داده شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دوره کاردانی به دانشگاه فرهنگیان اضافه شود و در کوتاه مدت اجازه راه اندازی تربیت معلم دوره دو ساله باید تخصیص داده شود.

 

وی گفت: در غرب استان هرمزگان کمبود نیروی انسانی به بحران تبدیل شده است، شهرستان بندر لنگه و کیش به شدت از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دو سال گذشته اعلام شد نیروی خرید خدمات تنها در مناطق صعب العبود باید به کار گیری شود، اما در کیش که قرار بود منطقه نمونه و پایلوت در خاورمیانه باشد نیرو برای خدمت حتی خرید خدمات وجود ندارد.

 

بیت الهی بابیان اینکه کمبود نیرو در جزیره کیش به حدی است که با جذب نیرو به شکل خرید خدمات هم برطرف نمی شود، گفت: با این همه کمبود اجازه جذب نیز صادر نشده است.

وی گفت: در گذشته سختگیری هایی برای ورود معلمان به جزیره انجام می شد اما امروز و در شهریور امسال با التماس هم کسی در کیش نمی ماند و حتی متقاضیان انتقال به کیش هم به شدت کاهش یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: اگر سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه مسکن معلمان همکاری کند و در زمینه کمبود فضای آموزشی نیز از ظرفیت‌های حمایتی همگانی برخوردار شود بار دیگر معلمان خواستار حضور در کیش می‌شوند.

بیت الهی با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش سالیان بسیاری است در کیش برگزار نشده است و باید با حضور معاون وزیر برگزار شود، گفت: از هشت سال قبل تا الان حدود ۱۱۰ درصد در حوزه مدارس دولتی تعداد دانش آموز افزایش یافته است اما در زمینه توسعه فضا صفر درصد.

وی گفت: ۴۸ دانش آموز در یک کلاس در جزیره کیش جای تعجب است و در طراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیست.

بیت الهی گفت: در جلسه شورای آموزش پرورش هر تصمیمی که گرفته شود باید اجرا شود، مسکن فرهنگیان کیش باید مورد توجه قرار گیرد و اگر در کوتاه مدت فکری نشود دچار بحران جدی می‌شویم.

وی گفت: با همه این مشکلات جزیره کیش از نظر شاخص‌های قبولی و کنکور و المپیاد‌های علمی جزو مناطق اول استان بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته در بحث نیروی انسانی قرار است در آینده نزدیک یک واحد دانشگاهی در غرب هرمزگان تاسیس و راه اندازی است و مطمئنا با اختصاص سهمیه ویژه نیروی انسانی برای غرب استان مشکلات نیروی انسانی کاهش خواهد یافت.

بیت الهی گفت: با توجه به اینکه بیست معلم خرید خدمات در کیش بدون مجوز جذب شده اند به همین دلیل حقوق سه سال این افراد پرداخت نشده است.

وی گفت: رئیس اداره آموزش و پرورش وقت کیش اگر با سازمان منطقه آزاد کیش هماهنگی داشته است اکنون باید سازمان پرداخت کند.

حیدری راد گفت: حقوق این افراد را سازمان در قالب چک پرداخت کرده است و منتظر ثبات در مدیریت سازمان هستیم چرا که حق امضا ندارند

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه