امروز: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

مسئولان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری تشویق می شوند.

اقتصادی , تجاری , سازمان منطقه آزاد کیش , صنعت و تجارت , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 00/11/13 بدون نظر   1846 بازدید

اندازه فونت    
مسئولان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری تشویق می شوند.

مسئولان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری تشویق می شوند.

حجت آسفی متولد ۱۳۶۱ هستم در ۱۹ سالگی وارد کیش شدم از سال ۸۰ تا ۸۶ شاگرد حاج عبدالله زاهدی بودم.
شرکت سبلان کیش را با یک شعبه در مرکز تجاری تاسیس و ابتدا با فروشندگی کار خود را آغاز کردم کم کم برادرانم هم به من پیوستند و کار توسعه پیدا کرد، دو سال با یک فروشگاه کار کردیم از صفر تا صد تجارت و کاسبی را به صورت اصولی از حاج عبدالله زاهدی فراگرفتم به توصیه ایشان اصل اساسی در کاسبی حلال بودن رزق و روزی بود که به این مهم توجه ویژه ای کردم بعد از ۲ سال واردات را آغاز کردیم سال ۲۰۰۹ میلادی ابتدا از ترکیه شکلات وارد جزیره کیش کردیم اما نه به طور مستقیم دبی واسطه تجارت ایران و ترکیه بود بعد از اینکه مستقل شدیم قیمت‌های محصولات خارجی را کنترل کردیم تا بتوانیم در جزیره کیش فعالیت کنیم بسیاری از گردشگران برای خرید سوغاتی از فروشگاه سبلان کیش خرید می کنند باید نرخ محصولات عرضه شده ما صرفه اقتصادی برای مشتریان داشته باشد تا مشتریان همچنان از ما خرید کنند مشتری هر محصولی را که می خواهد یک نمونه برای تست و آزمایش گذاشته ایم تا اگر با ذائقه مشتری سازگار بود محصول مورد نظر را خریداری کند به علت کرونا و با دستورالعمل مرکز توسعه سلامت فعلاً سیستم سمپلینگ متوقف شده است من معتقدم موادغذایی حتماً باید تست شود تا اگر مورد تایید مشتری باشد عرضه شود سیستم سمپلینگ با هدف کسب رضایت مشتری در فروشگاه های سبلان کیش راه اندازی شد به سیستم مشتری مداری اعتقاد ویژه‌ای داریم معتقدم موثرترین تبلیغ، تبلیغ دهان به دهان است وقتی یک مشتری از محصولات ما راضی باشد، ده‌ها نفر دیگر را به خرید محصولات ما تشویق می کند و به این شیوه، میزان مشتری تصاعدی بالا میرود.
من معتقدم انسان میتواند از زیر صفر شروع کند و با پشتکار و توکل به خدا کم کم به مدارج بالاتر برسد. ابتدای کار ماهانه ۶۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتم الان ماهانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فقط به کارکنان و پرسنل شرکت حقوق ماهان پرداخت می کنیم.
آقای حجت آسفی در حال حاضر چند شعبه دارید و چه تعداد نیروی انسانی برای شما کار می کند؟ در حال حاضر ۲۲ شعبه داریم که یکی هم قرار است به زودی افتتاح شود در منطقه آزاد انزلی ۶ شعبه و در منطقه آزاد قشم نیز ۸ شعبه داریم، ۱۵۰ نفر به طور مستقیم در شرکت فعالیت می‌کنند اکثر کارمندان از شهرهای دیگر به کیش آمده‌اند و هزینه اسکان و ایاب و ذهاب آنان نیز بر عهده شرکت است یکی از معضلات اصلی هزینه اسکان پرسنل است هزینه اسکان هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد از پارسال تا کنون هزینه اسکان کارمندان شرکت سه برابر شده است اگر مسئولان یا روسای سازمان منطقه آزاد کیش یا هر شخصی که احساس مسئولیت می‌کند صدای ما را بشنود می تواند به سرمایه‌گذاران کمک بکند.
یکی از مشکلات این است که مکانی را اجاره می کنیم مالک بعد از پایان قرارداد درخواست می‌کند که ملکش را تخلیه کنیم این جابجایی ها روند کار را با مشکل روبرو می‌کند اگر ملک اختصاصی داشته باشیم تا یک و نیم سال آینده می‌توانیم تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت را دو برابر افزایش دهیم.
چرا تاکنون ملکی نخریدید؟ ما در حال حاضر مستاجر هستیم از ٨ سال گذشته هر دو تا سه ماه یک درخواست به سازمان منطقه آزاد کیش داده ایم تا بتوانیم زمین اختصاصی برای شرکت تهیه کنیم، بسیاری از مالکان غرفه ها و منازل شرکت سبلان در خارج از کشور زندگی می کنند و پرداخت اجاره بها به مالکان ما را با مشکل روبرو کرده است انبارهایی که برای محصولات خودمان در نظر گرفته‌ایم باید استاندارد خاص داشته باشد تا مورد تایید اداره نظارت و بازرگانی و بهداشت محیط قرار گیرد مالکان قبول نمی‌کنند که املاک خود را به شیوه ای که ما می خواهیم به ما تحویل دهند مثلاً باید کف انبارهای ما سرامیک باشد و هیچ مالکی قبول نمی کند که این هزینه‌ها را انجام دهد.
برخی کارکنان مجموعه شرکت سبلان تحت پوشش کمیته امداد بودند که با اشتغال در مجموعه سبلان روی پای خودشان ایستادند و از چتر حمایتی شرکت برخوردار شدند و دیگر تحت پوشش کمیته امداد نیستند.
مشتری دوست دارد اجناس خارجی در کیش تهیه کند، توریست داخلی به کیش سفر می‌کند دوست دارد محصولات خارجی تهیه کند چراکه محصولات ایرانی در محله و خیابان خودش هم وجود دارد اما وقتی توریست خارجی به جزیره ی کیش می آید تمایل دارد از محصولات ایرانی استفاده کند اگر پای توریست خارجی به جزیره ی کیش باز شود و گردشگری خارجی رونق گیرد شرکت هم تمایل پیدا می‌کند محصولات تولید داخل را در جزیره کیش عرضه کند. محصولات خود را چه طور وارد می کنید؟ بزرگترین وارد کننده جزیره کیش در حوزه شکلات هستیم از کشورهای آسیای شرقی و اروپا مانند فرانسه،ترکیه و اوکراین محصولات خود را وارد می کنیم.
شعار شرکت شما چیست؟ شعار اصلیشرکت ما سود پایین و فروش بالاست معتقدیم وقتی توسعه پیدا می‌کنیم که محصولات خود را با سود پایین اما به صورت گسترده عرضه کنیم.
درباره آموزش پرسنل خود توضیح دهید؟ یکی از مهم‌ترین اصول شرکت مشتری مداری است به تمام کارکنان شرکت آموختیم که حق با مشتری است و تاکنون هیچ یک از مشتریان به دلیل رفتار ناپسند و یا ناشایسته پرسنل گلایه نکرده است تمامی کارکنان شرکت به این اصل معتقدند که حق با مشتری است و بر اساس همین اصل فعالیت می کند تاکنون مشتری محصولات ما را پس نیاورده است و یا اینکه به ما اعلام نکرده است محصولی که خریداری کردیم کیفیت مناسبی ندارد.
توجه شرکت سبلان به کیفیت محصولات به دلیل رضایت مشتری است.
در برنامه آینده تولید در دستور کار تان هست؟ شکلات کالایی است که باید در منطقه سردسیر تولید شود در کیش امکان تولید شکلات وجود ندارد اما اگر سازمان منطقه آزاد کیش از شرکت سبلان حمایت کند می توانیم محصولات مناطق گرمسیری را در کیش تولید کنیم مثل انواع کافی‌میکس ها اما در برنامه آینده شرکت است که در منطقه آزاد انزلی استارت تولید شکلات را بزنیم. کالای مورد نظر خود را چگونه وارد می کنید؟ ما از مسیر دریایی کالای مورد نظر خود را می توانیم وارد کنیم اما به دلیل این که اسکله برای پهلوگیری کشتی های بزرگ فراهم نیست به ناچار محصولات خود را از طریق زمینی وارد می‌کنیم حمل و نقل دریایی بسیار کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر از حمل و نقل زمینی است از شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش که چند سالی است وعده لایروبی اسکله را داده است تقاضا داریم این مشکل را برطرف کنند.
حجم واردات شرکت شما در حدی هست که کشتی برای این کار اختصاص گیرد؟ به نظر من اگر بستر خوب فراهم شود به دلیل امکانات ویژه ای که گمرک منطقه آزاد کیش برای وارد کنندگان در نظر گرفته است حمل و نقل دریایی توسعه می یابد، به دلیل نبود امکانات و کشتی تجاری که به صورت عمده واردات را انجام دهد بسیاری از سرمایه‌گذاران از کیش کوچ کردند اگر یک روزنه ایجاد شود همه سرمایه گذاران مجدداً به کیش باز می گردد چرا که در این منطقه سرمایه گذاری کردند و ملک دارند به علت شرایط نامطلوب مهاجرت کردند شرایط مهیا شود همه سرمایه گذاران برمیگردند. ما یک مثال در زبان آذری داریم که می‌گوییم جایی که روزی تو در آنجا فراهم می‌شود همان جا وطن است. وطن ماهم جزیره کیش است چرا که روزی خود را در اینجا تامین می کنیم. کلام آخر: نقل قول می کنم از اردوغان رئیس جمهور ترکیه، هر خارجی در ترکیه به سه نفر نیروی انسانی ترکیه ای کار بدهد خودم زیر قراردادش را امضا می کنم، این کلام نشان از توجه رئیس جمهور ترکیه به سرمایه‌گذاری در کشورش دارد چند سال است به دنبال یک قطعه زمین هستیم ولی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش به حرف ما اعتنا ندارند و امیدوارم روزی مسئولی در جزیره کیش سر کار بیاید که با سرمایه‌گذاران رابطه مطلوبی داشته باشد.
وقتی در این وضعیت اقتصادی یک شرکت در کیش فعالیت می کند که برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد کرده است حقوق و مزایا می دهد هزینه رفت و آمد و اسکان می‌دهد نشان از پایبندی ما به جزیره کیش دارد.
امیدوارم روزی کسی بیاید و به این موضوعات و مشکلات رسیدگی بکند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه