امروز: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

میهمانی موج و مروارید با شکوه و استقبال بی نظیر کیشوندان برگزار شد

اجتماعی , جشنواره , گردشگری , محیط زیست , مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش , ورزشی تاریخ انتشار: 01/04/22 بدون نظر   1021 بازدید

اندازه فونت    
میهمانی موج و مروارید با شکوه و استقبال بی نظیر کیشوندان برگزار شد

میهمانی موج و مروارید با شکوه و استقبال بی نظیر کیشوندان برگزار شد

امام جمعه اهل سنت کیش توسعه‌ی گردشگری کیش را مرهون توجه به اقتصاد دریا و تفریحات دریایی دانست و بر لزوم رفع مشکلات کلوب‌داران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش ، شیخ یعقوب شمس در آئین رونمایی جشنواره موج و مروارید ضمن تبریک مراسم نکوداشت پیشکسوتان کلوب‌های دریایی کیش با تاکید بر اهمیت گردشگری و ارزش‌های نهفته‌ی دریایی، اظهار داشت: بهترین جاذبه‌ی گردشگری در هر منطقه‌ای دریاست و در کیش زیبا نیز آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بالاترین و بهترین جاذبه‌ی گردشگری به‌شمار می‌رود.

وی ماهی را یکی از موهبت‌های دریا عنوان کرد و افزود: علاوه بر توجه به اقتصاد صیادان باید با نگاه ویژه به اقتصاد دریا، در کنار جاذبه‌ی گردشگری بهره‌وری بیشتری از این موهبت الهی برد.

شیخ یعقوب شمس دریا را ظرفیتی مناسب برای ایجاد شغل و کارآفرینی دانست و ادامه داد: موسیقی و فرهنگ غنی بومیان نیز برگرفته از دریا است و باید در حوزه‌ی تفریحات سالم دریا سرمایه‌گذاری شود تا شاهد شکوفایی مروارید خلیج همیشه فارس باشیم.

مسئولین و متولیان امر برای همیشه مشکل تامین سوخت و قرارداد کلوب‌های تفریحات دریایی را حل و فصل کنند.

امام جمعه اهل سنت کیش، با بیان این مطلب که سفر به کیش درصورت توسعه‌ی تفریحات دریایی می‌تواند پرطرفدارترین تور گردشگری در جهان گردد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه الزامی است و از کوتاهی مسئولین برای رفع مشکلات کلوب‌ها از جمله سوخت قایق‌ها، گله‌مند هستم و تاکید می‌کنم: این‌گونه تنگ‌نظری‌ها باید رفع گشته و اسکله ترمیم و نوآوری شود.

 

نفس کیش وابسته به دریاست.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، در آیین مهمانی موج و مروارید و بزرگداشت بنیان‌گذار جامعه کلوب‌داران، نفس گردشگری کیش را وابسته به تفریحات دریایی عنوان کرد.

یاسر شاه‌پیری در آئین افتتاح مهمانی “موج و مروارید”، اظهار داشت: در سازمان منطقه آزاد کیش دریا، غواصی و کلوب‌داری را صرفا به‌عنوان‌ شغل ندیده و اعتقاد داریم نفس گردشگری کیش وابسته به فعالیت این حوزه است.

وی با تاکید بر پیگیری مشکلات سوخت کلوب‌داران، اظهار کرد: سی درصد مسافران نوروزی از تفریحات دریایی استفاده کردند درصورتی که باید همت و اراده‌ی خود را معطوف بر افزایش بهره‌وری از این صنعت نماییم.

شاه‌پیری با پیشنهاد ارائه و برگزاری تور تفریحات دریایی در کیش مشابه تورهای علمی، ادامه داد: نارضایتی‌هایی نیز در این حوزه وجود دارد و ایجاد خلاقیت و ارائه‌ی خدمات برتر و القای شور بین گردشگران از وظایف کلوب‌داران است و معاونت فرهنگی نیز حمایت خواهد کرد.

وی در پایان، این شغل را شیرین دانست و از فعالین این حوزه تقدیر کرد.

مسیح‌اله صفا، مدیرعامل جامعه هتلداران کیش نیز در ادامه‌ی این نشست با ابراز تاسف از این‌که سود اصلی خدمات گردشگری نصیب دلال‌ها می‌گردد، گفت: کمیسیون‌های بعضا ۷۰درصدی معضلی برای جوامع مختلف و اقتصاد جزیره کیش گشته است.

 

نقش‌ برجسته جامعه کلوبداران در توسعه گردشگری کیش غیر قابل انکاری است

 

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش و مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش، “دریا” را رکن اصلی گردشگری کیش عنوان و بر لزوم توجه به آن تاکید کردند.

رحمان سادات‌نجفی، در آیین افتتاح مهمانی موج و مروارید، مشکلات جامعه کلوب‌داران را به‌حق دانست و اظهار داشت: حریم منطقه آزاد قابل واگذاری نبوده است در غیر این‌صورت پیشکسوتان فعال در این حوزه در همان سال‌هایی که به کمترین ثمن‌ زمین واگذار می‌شد، املاک خود را خریداری می‌کردند و اکنون دغدغه‌ی محل کسب خود را نداشتند.

وی با ابراز تاسف از مهاجرت نخبگان و کارآفرینان از کیش و کشور، تاکید کرد: کلوب‌داران و فعالین حوزه تفریحات دریایی نقش مهمی در چرخه گردشگری کیش ایفا می‌کنند و خواسته‌هایشان بسیار کوچک و قابل تامین است.

 

دریا، اولین انگیزه‌ی سفر به کیش است

رامتین روشن ،مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش نیز با اشاره به آماری از گردشگران کیش، بزرگ‌ترین انگیزه‌ی بیشتر مسافران را دریا عنوان کرد و افزود: طبق آمار در بازه زمانی سال ۹۸ تاکنون، سی‌درصد رغبت مسافران به تفریحات دریایی بوده است آن هم در شرایطی که برای مثال کنسرت‌ها از زیر پنج درصد محبوبیت برخوردارند.

مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش در پایان با اشاره به سن سرپرست‌های معاونت‌های گردشگری و فرهنگی‌اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: چشم امید مردم به شما است پس به آنچه قلب‌تان می‌گوید اعتماد و عمل کنید.

مهمانی موج و مروارید، عصر سه‌شنبه ۲۱ تیرماه با حضور برخی از معاونین سازمان منطقه آزاد کیش، پیشکسوتان و اعضای کلوب‌داران و مدیران جوامع و اصناف مختلف در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

 

علی اقتصاد مدیرعامل جامعه کلوبداران دریایی کیش

نیز در این آیین مهمترین نقطه ضعف کلوب های دریایی این جزیره را نوسازی تجهیزات و ساختمان های آنها اعلام کرد و افزود: بررسی های میدانی نشان می دهد هر کلوب برای نوسازی ۷۰ تا ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

علی اقتصاد افزود: تمام کلوبداران جزیره علاقه مند به نوسازی تجهیزات و ساختمان های خود هستند، اما این مساله مستلزم افزایش قراردادهای اجاره از یکسال به پنج سال با شرط افزایش کرایه براساس نرخ تورم سالانه از سوی سازمان منطقه آزاد کیش است.

وی با بیان اینکه در صورت افزایش مدت اجاره کلوبداران از امنیت اقتصادی بیشتری برخوردار هستند، اضافه کرد: هم اکنون با ورود مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مشکل سوخت کلوبداران مرتفع شده و رایزنی با مسوولان استانی و کشوری برای حل ریشه ای این موضوع دنبال می شود.

اقتصاد یادآور شد: این جامعه در حال اجرای ستاره بندی جدید با نرخ بندی تازه اعضای خود است تا کلوبداران بتوانند در پنج سال آینده با ارتقای خدمات خود از سه به پنج ستاره برسند.

این آیین که با عنوان مهمانی موج و مروارید ویژه گرامیداشت مرحوم مصطفی خوئینی بنیانگذار تفریحات دریایی کیش برگزار و در آن از پیشکسوتان این عرصه و کارکنان و غواصان نمونه کلوب های کیش تجلیل شد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه