امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

زیرساخت های تولید آب و برق کیش برای چند سال آینده پایداری لازم را دارد

صرفه جویی سالانه ۳۰۰ میلیون لیتر گازوئیل در جزیره کیش

سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: زیرساخت های تولید آب و برق این جزیره در وضعیت پایداری قرار دارد و این پایداری برای میزبانی از مسافران نوروزی تقویت می شود.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش سعید پورزادی روز دوشنبه در بازدید از شرکت آب و برق کیش با بیان اینکه ۱۰۰ درصد آب و برق مورد نیاز این جزیره در این منطقه تولید می شود و به خط سراسری وصل نیست اظهار کرد: تمام تلاش شرکت های فعال جزیره پایداری این انرژی ها در زمان های اوج مصرف و ایام پر مسافر جزیره است.

با بهره برداری از خط هفتم گاز سراسری جهت مصرف در واحد های نیروگاهی کیش، سالانه ۳۰۰ میلیون لیتر گازوئیل صرفه جویی می شود.

 ابوالفضل صدرائیه مدیرعامل شرکت آب و برق کیش در جریان بازدید سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تشریح عملکرد شرکت آب و برق کیش گفت: با توجه به برطرف شدن مشکلات ایستگاه بالا دستی از خط هفتم گاز سراسری، از مهر ماه امسال مصرف سوخت گازوئیل قطع شده است و تمام سوخت مصرفی ۸ واحد نیروگاهی از گاز انتقالی تامین می شود.

وی تاکید کرد: با انتقال گاز به جزیره کیش سالانه ۳۰۰ میلیون لیتر گازوئیل صرفه جویی می شود و با توجه به این که گاز سوخت اولیه و اصلی توربین های گازی است از لحاظ بهره برداری، پایداری واحدها و تعمیر و نگهداری کمک موثر می کند که بتوانیم برق پایدار و مطمئن تری به مشترکین تحویل دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش خاطر نشان کرد: طول عمر بالای قطعات، کاهش استهلاک و آلودگی هوا از مزیت های استفاده از  گاز به عنوان سوخت واحد های نیروگاهی است.

گفتنی است جزیره کیش دارای ۸ واحد نیروگاهی به ظرفیت اسمی ۲۷۰مگا وات است که در فصول سرد با ۴۰ درصد ظرفیت و از اول خرداد تا اول آبان با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

وی افزود: در کنار ایجاد زیرساخت های مناسب برای افزایش تولید در دستور کار بوده و تعمیرات اساسی تجهیزات تولید آب و برق از دیگر اولویت این شرکت است.

پورزادی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت تولید آب و برق در ۲ شرکت این جزیره و با توجه به جمعیت حدود ۵۰ هزار نفری کیش، تا چند سال آینده مشکلی در تامین و توزیع این انرژی های مورد نیاز وجود ندارد.

وی در خصوص افزایش ظرفیت فاضلاب این جزیره نیز گفت: امسال پس از حدود ۶ سال بلا تکلیفی با تکمیل تجهیزات امکان تصفیه فضلاب در این جزیره از حدود ۱۰ هزار به ۱۷ هزار متر مکعب در روز رسید که قابل ارتقا به ۲۰ هزار متر مکعب نیز است.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش نیز گفت: با بهره برداری از خط هفتم گاز سراسری جهت مصرف در واحد های نیروگاهی کیش، سالانه ۳۰۰ میلیون لیتر گازوئیل صرفه جویی می شود.

ابوالفضل صدرائیه با بیان اینکه از مهر ماه امسال مصرف سوخت گازوئیل قطع شده است و تمام سوخت مصرفی هشت واحد نیروگاهی از گاز انتقالی تامین می شود یادآور شد: طول عمر بالای قطعات، کاهش استهلاک و آلودگی هوا از مزیت های استفاده از گاز به عنوان سوخت واحد های نیروگاهی است.

وی با اشاره به اینکه سیستم کنترل هوشمند توزیع آب در این شرکت راه اندازی شده است افزود: با این سیستم امکان کنترل فشار و دبی آب توزیعی در تمام محلات جزیره به صورت آنی قابل ملاحظه است که می توان با این اقدام در کنار افزایش رضایتمندی از ۱۰۰ درصد پرتی آب در حوادث نیز جلوگیری کرد.

شرکت آب و برق کیش با سرمایه گذاری وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۳۶۹ با هدف تولید، انتقال و توزیع آب شرب بهداشتی و برق در جزیره کیش تاسیس شد، وظیفه این شرکت تولید، انتقال و توزیع آب و برق مطمئن در جزیره کیش بوده و هم اکنون به بخش خصوصی واگذار شده است.

هم اکنون در این شرکت روزانه ۲۱ هزار متر مکعب آب تولید می شود که ظرفیت اسمی آن تا ۲۴ هزار متر مکعب در هر روز است؛ میزان تولید برق این شرکت نیز روزانه حدود ۲۰۰ مگاوات ساعت است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده و از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه