امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

سرانه فضای آموزشی در کیش کمتر از نصف استانداردهای کشوری است

دسته‌بندی نشده تاریخ انتشار: 02/02/22 بدون نظر   197 بازدید

اندازه فونت    
سرانه فضای آموزشی در کیش کمتر از نصف استانداردهای کشوری است

سرانه فضای آموزشی در کیش کمتر از نصف استانداردهای کشوری است

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی ۸.۳۹ متر مربع است،‌ گفت: سرانه فضای آموزشی در کیش ۳.۹ متر مربع،‌ یعنی کمتر از نصف استانداردهای آموزشی است.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش،‌ صالح بهرام‌پور روز چهارشنبه طی نشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه میزان متوسط سرانه آموزشی در کشور ۵.۵ متر مربع است، اظهار کرد:‌ طبق ارزیابی انجام شده، کمبود ۵۸ کلاس درس در این جزیره برآورد شده که برای فارغ آمدن به آن نیازمند برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد راه اندازی ۲۵ کلاس درسی جدید تا آغاز سال تحصیلی آتی هستیم، اضافه کرد: راه اندازی این تعداد کلاس نیازمند یک تعامل و هم افزایی است که سازمان منطقه آزاد کیش در تحقق آن نقش موثری دارد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش ادامه داد: طبق بازدیدهای میدانی که از فضاهای آموزشی این جزیره به عمل آمد، برخی مدارس قابلیت افزایش فضای فیزیکی به عنوان کلاس درس را دارد که به دنبال عملی شدن آن تا آغاز سال تحصیلی جدید هستیم؛ باید اذعان کنیم که دولت مردمی حساسیت خاصی به ارتقاء سطح آموزشی و تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور در یک محیط امن و آرام دارد که برای تحقق آن در منطقه تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه کمبود فضای آموزشی در کیش به یک چالش جدی تبدیل شده است، گفت:‌ وضعیت به گونه‌ای است که برخی نمازخانه‌ها، کتابخانه‌ها و حتی آزمایشگاه‌های مدارس به کلاس درس تبدیل شده است.

کمبود شدید معلم در کیش

بهرام‌پور با بیان اینکه ۵۲۷ معلم طی سال تحصیلی گذشته در مدارس کیش فعالیت داشتند، اظهار کرد: طی سال تحصیلی گذشته کمبود حدود ۲۰۰ معلم در این جزیره برآورد شد که به نظر می‌رسد تا سال تحصیلی آتی اگر تصمیمات حمایتی لازم اتخاذ نشود، وضعیت نامناسب‌تر خواهد بود.

وی با اعلام اینکه ۷۵ معلم در جزیره کیش در آستانه بازنشستگی قرار دارند، افزود: تعدادی از معلمان این جزیره نیز به صورت انتقال موقت مشغول به فعالیت بودند که اصلا معلوم نیست در سال تحصیلی جدید با ادامه همکاری چه تعدادی از آنان در کیش موافقت شود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش با تاکید بر اینکه شاهد یک ناترازی در درآمد و میزان هزینه معیشتی معلمان در کیش هستیم، بیان کرد: هزینه‌های بالای مسکن در کیش در مقایسه با سرزمین‌های اصلی سبب شده که معلمان علاقه‌ای به فعالیت در کیش نداشته باشند؛‌ به طور مثال میانگین درآمد ماهانه یک معلم در کیش ۱۰ میلیون تومان است که هزینه‌های یک خانواده چهار نفری در این جزیره به بیش از ۲۶ میلیون تومان در ماه می‌رسد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کیش هم اکنون دارای ۲۱ خانه سازمانی است، گفت:‌ اگر شرایطی مهیا شود که بتوان خانه‌های سازمانی برای اسکان رایگان یا ارزان قیمت حدود ۱۰۰ معلم فراهم کرد، قطع یقین گام‌های اثرگذاری برای جذب معلم‌های نخبه در کیش می‌توان برداشت.

بهرام‌پور تاکید کرد: با یک هم افزایی و همکاری همه جانبه به دنبال ایجاد انگیزه و بهبود وضعیت معیشتی معلمان هستیم که در همین رستا رایزنی‌هایی نیز با وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه بهره‌مندی از ظرفیت‌های اجتماعی کیش در رفع مشکلات مربوط به آموزش و پرورش ضروری است، افزود:‌ از اصحاب رسانه تقاضامندیم تا در این مسیر و برای دعوت از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار برای مشارکت بیشتر، همکاری لازم را داشته باشند.

۱۰ هزار و ۲۵ دانش آموزش در کیش مشغول به تحصیل هستند که بیش از هشت هزار آن مختص مدارس دولتی است.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه