این گزارشی کاملا است از آنچه بر کیش ایر طی ۳ سال گذشت و آن را از یک شرکت هواپیمایی زمینگیر شده به ایرلاینی موفق و فعال و سوده تبدیل کرد.
آنچه در سال ۱۴۰۱ تحویل یک مدیر کاربلد و دلسوز و پیگیر شد شرکتی بدهکار با هواپیما های زمینگیر شده و آسمانی خالی از پرنده کیش ایر بود.
عدم خرید موتور از سال ۱۳۹۸ به مرور منجر به زمینگیری هواپیما های شرکت گردید به نحوی که در نیمه اول سال ۱۴۰۱ شرکت دارای ۳ فروند هواپیمای عملیاتی بود (تعداد ناوگان شرکت در دوره ۱۲ فروند بوده که در واقع تنها ۲۵ درصد ناوگان پروازی بوده است) که با خرید تعداد ۱۱ دستگاه موتور از سال ۱۴۰۱ تاکنون و اقدامات صورت گرفته در زمینه فعالسازی هواپیماهای زمینگیر؛ شرکت هواپیمایی کیش در حال حاضر دارای شش هواپیمای MD، یک هواپیمای ایرباس A 321 ، یک هواپیمای F-100 و مجموعاً دارای تعداد هشت فروند هواپیمای فعال، معادل ۷۳ درصد کل ناوگان؛ میباشد. (لازم به ذکر است شرکت دارای ۱۱ فروند هواپیمای ملکی میباشد یک هواپیمای F-100 از رجیستر شرکت خارج شده است)
موجودی انبار قطعات در مهر ماه ۱۴۰۳ نسبت به اسفند ۱۴۰۰ رشد ۴۰۰% داشته است
با افزایش تعداد هواپیمای فعال مسیرهای پروازی داخلی و بین المللی افزایش یافته و پروازهای دائمی به مقاصدی راهبردی مانند دبی، مسقط، کابل و قندهار برقرار گردیده است.
با پیگیری های مستمر و بعد از رفع مشکلات حقوقی شرکت در کشور امارات؛ پروازهای شرکت از جزیره کیش به دبی به صورت روزانه برقرار گردید و مجدداً پروازها به منظور جابجایی مسافرین ویزاچنجی با هدف رونق اقتصادی جزیره کیش انجام می گیرد. (این پروازها از سال ۱۳۹۴ قطع گردیده بود)
افزایش تعداد پروازها و مسافرین حمل شده به جزیره کیش (معادل ۶۷ درصد کل مسافرین شرکت) به نحوی که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، تعداد پروازهای ورودی و خروجی به کیش، معادل ۱۲ درصد و تعداد مسافرین جابجا شده در این مسیرها، حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است. سهم شرکت از کل پروازهای جزیره کیش در سال ۱۴۰۲ معادل ۳۴ درصد بوده است.
مسافرین حمل شده در۶ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ دارای رشد ۲۹% بوده است.
با توجه به کمبود فضای اداری و استیجاری بودن یکی از ساختمانهای اداری و کترینگ تهران و دغدغه چندین ساله شرکت مبنی بر تجمیع کلیه کارکنان ستادی در دفتر تهران، در سال جاری شرکت طی فرایند مزایده یک ساختمان با متراژ ۴۷۰۰ متر مربع خریداری کرده است و با توجه به خریداری صورت گرفته کارکنان ستادی و کترینگ شرکت تجمیع می گردند
نظر به هزینه بالای اجاره واحد مسکونی در جزیره کیش و بمنظور ایجاد امکان استفادۀ بهینه از ظرفیت های موجود جهت اسکان همکاران ، با ساماندهی و بازسازی مجتمع اقامتی کارکنان واقع در مجتمع غروب کیش و فارابی و اسکان حدود ۵۰۰ نفر از پرسنل و خانوادۀ ایشان ساکن گردیده اند (عمدتاً جمله بخش کارگری شرکت و سطح پایین حقوقی محسوب می شوند)
با توجه به بازنگری طرح طبقه بندی و یکسان سازی شرایط حقوق و مزایا و تسهیلات رفاهی برای کلیه پرسنل شاغل در شرکت اعم از قرادادی کیش ایر یا تأمین نیروی انسانی از طریق تعاونی ها؛ منجر به افزایش رضایتمندی کلیه پرسنل حاصل شده است.
متناسب و همسان سازی حقوق کروی پروازی و مهندسی و تعمیرات مطابق با عرف و شرابط این صنعت به منظور جلوگیری از خروج پرسنل متخصص با هدف نگهداشت و حفظ سرمایه انسانی شرکت و همچنین ممانعت از مهاجرت این نیروها با هدف کسب درآمد بیشتر
راه اندازی مرکز آموزش شرکت همراه با دریافت تأییدیه های تخصصی از سازمان هواپیمایی کشوری و ایجاد زیرساختهای لازم به منظور آموزش متقاضیان در دوره های تخصصی مرتبط با صنعت هوانوردی
حل و فصل و تعین تکلیف پروانده های معوق از سال های گذشته و پرداخت بیش از ۲,۰۰۰ میلیارد ریال مربوط به بدهیهای مربوط به آنها از جمله هلال احمر، عوارض شهرداری و شرکتهای هندلینگ دهنده و…
صندلی عرضه شده طی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۲۹ درصد افزایش یافته همچنین این تعداد صندلی طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۳۲ درصد افزایش داشته است.
میزان درآمد به ازای هر صندلی عرضه شده طی شش ماهه اول سال جاری نسبت به شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ معادل ۵۴ درصد افزایش یافته داشته که این مهم ضمن رعایت سقف قیمت برای هر مسیر نرخ مصوب و الزامات سازمان هواپیمایی کشوری این افزایش درآمد از طریق از طریق پیادهسازی استراتژیهای دوگانه، اصلاح قیمت و اصلاح مسیر صورت گرفته است.
در این بین جامعه هتلداران و فعالان عرصه چارترینگ و گردشگری جزیره کیش ضمن آرزوی توفیق روز افزون از مدیریت ارزشمند و کارآمد جناب آقای ابولفضل اسناوندی مدیررعامل شرکت هواپیمایی کیش ایر و کلیه پرسنل این ایرلاین ارزشمند و بزرگ تشکر و قدردانی کردند.
باشد چنین مدیرانی لایق و شایسته بر راس امور مملکت و پروژه های مختلف اقتصادی پو خدماتی و عمرانی و تجاری و فرهنگی
نظر شما