امروز: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

پایان کابوس ۱۷ ساله در بازار مرکز تجاری کیش

اقتصادی , تجاری , سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار: 98/11/23 بدون نظر   2794 بازدید

اندازه فونت    

پایان کابوس ۱۷ ساله در بازار مرکز تجاری کیش

تحویل اسناد ثبتی و ملکی بیش از ۵۰۰ غرفه مرکز تجاری کیش پس از گذشت ۱۷ سال از زمان بهره برداری با تحویل ۲۲ سند به صورت نمادین به مالکین غرفه های به سرانجام خود رسید.

به گزارش دولتخانه کیش در مراسم تحویل اسناد ملکی بازار مرکز تجاری کیش غلام حسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش سخنان خود را با یاد چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی و گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن آغاز کرد.
او با اشاره به ارائه اسناد ملکی بازار مرکز تجاری کیش بعداز ۱۷ سال گفت ۵ اصل پاکدستی ،شفافیت،مردم داری خدمت صادقانه و کمک به سرمایه گذاران توانمند به عنوان محورهای اساسی حوزه مدیریتی ماست که بر آن پایبند بوده و تاکید داریم .
او از پیچیدگی های برخی پرونده ها و مسئولیت انجام کارها یاد کرد و گفت : در این پروژه ملک تحویل شده بود و افراد بی شمار مشغول به کار بودند و متاسفانه سندها تحویل نشده بود که این خود خسارت بسیاری در پی داشت.وی افزود این خسارت مادی نیست بلکه از این جهت که ۱۷سال افراد درجایی سرمایه گذاری کرده اند و کار می کنند و سند دریافت نکردند و آرامش فکری و روحی ندارند خسارت بسیار سنگینی است وی افزود اما پروژه هایی در کیش داریم که گرفتاری های زیادتری دارند.مثلا به ۱۰۰۰ نفر پیش فروش شده و بلاتکلیف مانده اند.
مظفری به پاکدست و درست بودن سیستم اداری اشار کرد و اضافه کرد که اگر سیستم با اراده پیش برود همه کارها انجام خواهد شد.اگر جای احساس کردیم مشکلی هست باید ما برویم و طرح موضوع بکنیم، مشتری سازمان کیش سرمایه گذاران هستند.هر جای زنجیره دچار مشکل بشود کل سیستم دچار بحران می شود.
مظفری به غرفه داران حاضر در جلسه خاطر شان کرد که :اگر سازمان پروژه نیمه تمام را به پایان می رساند شما غرفه داران نیز منصفانه برخورد کنید چون همه جزو یک خانواده هستیم . ما و مردم و شما سرمایه گذاران همه از یک خانواده هستید.
مظفری ضمن اصرار بر ایجاد پروژه های در آمدی کوتاه مدت و جایگزینی آن به جای بلند مدت افزود: ما باید منابع درامدی کوتاه مدت را دور کنیم به دنبال منابع بلند مدت باشیم.به همین دلیل بنا بر یک تصمیم کارشناسی مجوز ساخت مراکز تحاری را تعطیل کردیم با اینکه برای سازمان منابع پر درامدی هست اما در یک فضای اقتصادی که قرار گرفتیم تصمیم سخت ولی لازمی است.
او همچنین با اشاره به اینکه سازمان مشکل منبع در آمدی ندارد گفت:از جهت منابع درآمدی سازمان دچار مشکل نیست و همه پروژه ها در حال انجام است.ما باید کارها را بلند مدت ببینیم و از کارهای بی کیفیت پرهیز کنیم یا کاری انجام ندهیم یا با کیفیت انچام دهیم.
مظفری سخنان خود را با اشاره به حمایت کامل از سرمایه گذاران ادامه داد و گفت : از سرمایه گذاران واقعی و توانمند حمایت می کنیم و احیای جایگاه و اعتبار سرمایه گذاران برای ما مهم است.ما باید کمک کنیم پروژه های در دست انجام سریع اجرا شود.بنابر این تصمیم جدی داریم که پروژه های رها شده را احیا و یا فسخ بکنیم.

امام جمعه کیش احمد حسن زاده در این مراسم با اشاره به تصمیم گرفته شده توسط سازمان مناطق آزاد از بزرگی و مهم بودن این تصمیم یاد کرد و گفت :فکر سرمایه گذاران راحت شد.اینکه سرمایه را بیاورند و سند تحویل نگیرند اصلا پذیرفته شده نیست.
او گفت: شهر گنجایش اضافه شدن مرکز تجاری ندارد.پیشرفت خوب است اما باید شهر به تناسب پیشرفت کند.
ناصر آخوندی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در پایان این مراسم به مشکل ۱۵ ساله صدور اسناد بازار اشاره کرد و گفت: طی جلساتی که در سازمان با همکاران داشتیم قول دادیم قبل از پایان سال اسناد به صاحبان غرفه ها تحویل شود.
اگر این کار اتفاق افتاده چیزی به غیر از حضور یک مدیر دلسوز ساده زیست و مردمی نبوده است.اگر الان این خبر را شاهد هستیم حضور دکتر مظفری باعث آن شده است.که همیشه می گفتند تمام وقت باید برای ارباب رجوع صرف شود.
او در پایان ضمن اشاره به نقش به سزای مسئولین شرکت عمران و خدمات و معاونت توسعه از همه آنها تشکر و قدردانی کرد.
ارسلان قربانی عضو هیات مدیره بازار مرکز تجاری کیش در ادامه با تشکر از مظفری مدیر سازمان منطقه آزاد گفت که بسیاری از غرفه داران این مرکز تجاری از قدیمی های کیش هستند و همه مدیران را دیده اند اما تنها چند مدیر بودند که کارهای ماندگاری انجام دادند وی به آغاز کار این مرکز از سال ۱۳۷۵ اشاره کرد و گفت اکثر غرفه های این مرکز تجاری با مالکین بازار فرانسه تهاتر شد و طی سالهای متمادی مدیران بیشماری آمدند و رفتند ولی به حل مشکل این بازار ورود جدی نکردند.

ابولفضل ملکلو سرمایه گذار و سازنده بازار گفت از غرفه داران که باصبوری اجرای و اتمام پروژه را تحمل کردند تشکر کرد و افزود : ما از سال ۸۴ طبق مصوبه سازمان وجه صدور سند مغازه ها را واریز کردیم ولی تا امروز همتی نبود که مدیری باشد بدون حاشیه همراهی داشته باشند که بخواهند قدمی برای مردم بردارند.
او از همدلی همه افراد سازمان برای اجرای این کار یاد کرد و گفت این عیدی سازمان به غرفه داران کیش بود. رونق کیش از تلاش و حضور این افراد رقم خورده است.وی افزود تشکر ویژه از دوست و شریک عزیزم اقای حسین رباطی که با حمایت های مالی کمک بزرگی برای به سرانجام رسیدن پروژه داشت دارم .

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه