امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

کرونا ، زمانی برای مستی اصحاب قدرت و ثروت

اجتماعی , اقتصادی , دلنوشته , سازمان منطقه آزاد کیش , فرهنگی , گزارش مکتوب تاریخ انتشار: 99/01/09 بدون نظر   4328 بازدید

اندازه فونت    

لزوم درک وضعیت بغرنج اقتصادی و اضطراری حاکم بر کشور و جزیره کیش، وضعیت فورس و همت عالی برای گذر از این سیاهی که مطمئناٌ انتهای آن سپیدی خواهد بود.

کرونا وضعیت فورس ایجاد کرده است،حالت فورس بندی مهم از قراردادهای جاری در تمام امور اقتصادی و تجاری و…
چند سوال مهم از صاحبان قدرت و ثروت.؟؟

آیا سازمان منطقه آزاد کیش بعلت وضعیت متخاصم پیش آمده تصمیم ندارد چک های فعالیین اقتصادی را حداقل برای ۲ ماه آینده به بانک نبرد.؟
آیا صاحبان املاک و پروژه های مختلف بخش خصوصی حاضرند قراردادها و دریافت اجاره بهایی مستاجرین خود را ۲ ماه عقب بیندازند و چک ها را برگشت نزنند.؟

آیا منصفانه است و از نظر اخلاقی و شرعی و عرفی صحیح است از مغازه ای که بهترین ماه تجاری خود را از دست داده اجاره دریافت کرد.!؟
آیا صحیح و اخلاقی است در این شرایط بغرنج و ناخواسته از رستوران و کلوپ و کافی شاپی که بهترین روزهای کسب و کار خود را که همانا ایام عید بوده و از دست داده و پرسنل خود را مرخص و یا تسویه نموده و تجهیزات و مواد و امکاناتی که فراهم کرده بوده و حال خاک انبار میخورد و چه بسا مواد غذایی فراهم شده در حال خرابی و تاریخ گذشتن است مبلغی دریافت کرد و چکی از آنها برگشت زد.!؟

راستی از ستاد اقتصادی کرونا در کیش چه خبر .!؟

آیا بهتر نیست صاحبان سرمایه و پروژه ها و بزرگان جزیره که با همتی عالی و بی نظیر و تحسین برانگیز با تشکیل ستادی ویژه فعالیین بخش خصوصی اقدام به تهیه و تامین دارو و امکانات و نیازهای بیماران و بیمارستان کیش نمودند با همین ترکیب و تفکر و اندیشه ای اقتصادی و اجتماعی هدف ستاد را معطوف به تصمیم گیری و چاره سازی برای تعامل با فعالیین اقتصادی و خدماتی و تفریحی آسیب پذیر نمایند.؟
خبر های خوب از بذل و سخاوتمندی برخی از صاحبان غرف در جزیره داشتیم ولی وقتی نگاهی به آمار وسیع موجرین در جزیره می اندازیم آنچه بخشیده و تعدیل شده شاید درصد اندکی بوده از هزاران اجاره نشین غرفه های تجاری و خدماتی و تفریحی و پذیرایی و صنعتی و حتی مسکونی.!!

بله متاسفانه اکثر مستاجرین فعال در جزیره هم مغازه هایشان تعطیل شده و هم پرسنل تعدیل شده و میبایست اجاره بهای منازل را بپردازند. از کجا و چگونه الله و اعلم.

البته باید شرایط برخی از مالکین را درک کرد ولی حرف حساب ما با آن بزرگانی است که دارند و میتوانند. متاسفانه هستند سرمایه گذارانی که صاحب پروژه ها و مجموعه های تجاری و گذشت و انصاف را فراموش کردند به هر دلیل درست و یا غلط و بعضا بهانه و راه فراری دارند برای عدم پیوستن به صفوف بخشندگان و ایثارگران در این کرونای خانمان سوز.!!
قابل ذکر و تامل است در قانون حاکم بر تنظیم قراردادها بندی وجود دارد تحت عنوان وضعیت فورس ماژور یا وضعیت اضطراری که میتواند قراردادها را معلق و کنسل و تعدیل نماید. بنظر وضعیت تهاجم و اپیدمی ویروس کرونا که اقتصاد و سلامت و تولید و گردشگری کل دنیا و به تبع آن ایران را تحت تاثیر عمیق و سنگین خود قرار داده چیزی از وقوع سیل و زلزله کم ندارد و لازم است تصمیم سازان و تصمیم گیران حاکمیت( دولت) و سرمایه گذاران و صاحبان پروژه های بخش خصوصی با درکی بالا از وضعیت موجود و لمس شرایط فوق اضطراری برای گذر از این وضعیت بحرانی اقدامی انسانی و اخلاقی و منطقی در دستور کار قرار دهند. و با بخشودگی و تعدیل و تعویق قراردادها و تفسیر دقیق از اوضاع موجود نهال دوستی بنشانند و بدانند که خدا هست و زندگی ادامه خواهد داشت چون شقایق هست و زندگی اجباری است…

فورس ماژور یا قوه قهریه چیست و چه کاربردی در قراردادها دارد؟ – مجله حقوقی وینداد
https://vindad.com/blog/%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%B3-%D9%85%D8%A7%DA%98%D9%88%D8%B1-%DB%8C%D8%A7-%D9%82%D9%88%D9%87-%D9%82%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF/

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه