امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

پیک دوم بیماری کرونا از ۹ اردیبهشت آغاز میشود

اجتماعی , بیمارستان کیش , پزشکی , ستاد کرونا , سلامت تاریخ انتشار: 99/01/26 بدون نظر   5153 بازدید

اندازه فونت    

وی با اشاره به پیک دوم این بیماری که از نهم اردیبهشت آغاز می‌شود اشاره داشت و گفت: با تقویت نظام مراقبت بیمار و بیماریابی می‌توانیم با موفقیت از پیک دوم عبور کنیم.

در جلسه شورای سلامت کیش با محوریت گام دوم ابلاغیه ستاد ملی کرونا مطرح شد؛
تقویت راهبرد مهار و کاهش آسیب‌ها، باعث کنترل منحنی اپیدمی در کیش،


سعید پورعلی: با تقویت راهبرد مهار و کاهش آسیب‌ها در راستای مدیریت بحران و مقابله با ویروس کرونا، در شرایط بحرانی منجربه تاب‌آوری بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کیش می‌شود
به گزارش دولتخانه کیش، جلسه شورای سلامت کیش با حضور سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، معاونین و مدیران این سازمان، نماینده نهادها و ادارت مستقر در جزیره کیش با محوریت ارائه گزارش بهداشت و درمان و ستاد بازگشت کیشوندان و تشریح سیاست‌های گام دوم ستاد ملی کرونا دوشنبه ۲۵ فروردین در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

سعید پورعلی رییس شورای سلامت کیش ضمن تشکر و قدردانی از پرسنل بهداشت و درمان، سربازان گمنام امام زمان (عج) در تامین امنیت کیش و بخش خصوصی که در تمام گام‌ها، کنار شورای سلامت کیش بودند، افزود: نقش راهبرد مهار که تاکنون شناسایی بیمار بود با تمام قوت ادامه خواهد داشت و با فراهم شدن دستگاه تست کرونا این مهم تقویت می‌شود.

پورعلی بر لزوم دستگاه تست کرونا و در نهایت غربالگری هدفمند اشاره داشت و عنوان کرد: تعامل موثر میان بخش بهداشت و بخش درمان ثمرات و دستاوردهای خوبی به دنبال داشته است.

وی شناسایی بیماران و ایزولاسیون را یکی از راهبردهای مهم این گام برشمرد و گفت: با انجام تست گسترده ایزولاسیون می‌توانیم فرصت کنترل اپیدمی را افزایش دهیم.

سعید پورعلی خاطر نشان کرد: بهبود نمونه‌گیری از ابتدا، سیاست بخش بهداشت و درمان بود و نتیجه افزایش آمار شناسایی بیماران نشان دهنده نمونه‌گیری دقیق و در نهایت بحث قرنطینه و پیشگیری از شیوع این بیماری در جامعه است.

وی با اشاره به پیک دوم این بیماری که از نهم اردیبهشت آغاز می‌شود اشاره داشت و گفت: با تقویت نظام مراقبت بیمار و بیماریابی می‌توانیم با موفقیت از پیک دوم عبور کنیم.

وی تاکید کرد: جلب مشارکت جامعه در رعایت مسائل بیماری و بهداشتی و همکاری در اجرای موثر سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا اعم از فاصله‌گذاری اجتماعی و ایزولاسیون اجتماعی همچنان ادامه دارد.

رییس شورای سلامت کیش بهره‌گیری از ظرفیت رادیو کیش را جلب مشارکت جامعه در حوزه‌های فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: می‌توانیم با کمک به توسعه نظارت‌های همگانی، گزارش و به‌ویژه در بحث قاچاق مسافر از طریق ورودی بنادر اطلاع‌رسانی موثر انجام شود.

سعید پورعلی با اشاره به تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر استمرار گفتمان میان بخشی، افزود: انسجام، وحدت و همدلی که میان بخش‌ها شکل گرفته است تا زمان سرکوبی بیماری در کیش باید استمرار داشته باشد.

وی بر هدفمند بود بسته‌های حمایتی و سلامت در جزیره کیش اشاره داشت و گفت: تامین عادلانه اقلام بهداشتی و درمانی برای اقشار آسیب‌پذیر اعم از بیماران قلبی عروقی، دیابتی، ضعف سیستم ایمنی، زنان باردار و افراد ساکن در مناطق کم‌سواد، و پر جمعیت را جزو اولویت‌های این ستاد عنوان کرد.

گفتنی است همچنان تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها ادامه دارد و دروس مدارس در بستر اینترنت و به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد و این امر به قوت خود باقی است.

شایان ذکر است مدیران حاضر در این جلسه گزارش عملکرد خود را در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و مدیریت بازگشت کیشوندان و شیوه اجرای طرح قرنطینه در کیش را ارائه دادند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه