امروز: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

ورود یکی از شرکتهای معتبر و نام آشنای تامین مالی کشور به جزیره کیش

اقتصادی , بین الملل , سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار: 99/02/04 بدون نظر   4740 بازدید

اندازه فونت    

امضای تفاهم‌نامه سازمان منطقه آزاد کیش با شرکت سهم‌آشنا و ورود ۱۰۰۰میلیارد تومان سرمایه اولیه برای تاسیس صندوق های تامین سرمایه پروژه های کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر شعار سال۹۹ در سال جهش تولید و وعده مشاهده جهش قابل‌ملاحظه بعد از این دوره رکود، گفت این امر، مستلزم استفاده از منابع کشور برای بخش سرمایه‌گذاری می‌باشد و انعقاد قرارداد با شرکت سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا و ورود ۱۰۰۰میلیارد تومان توسط این شرکت به چرخه اقتصادی کیش، از جمله نتایج آن می‌باشد.

به گزارش دولتخانه کیش؛ تفاهم‌نامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم‌آشنا با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مجموعه بخش‌های خصوصی فعال در جزیره کیش و رسانه‌های محلی به امضا رسید.
غلامحسین مظفری در ابتدای این نشست، با اشاره به کنترل خوب شیوع ویروس کرونا در کیش بر لزوم مدیریت بازگشت کیشوندان تاکید کرد و اظهار داشت: باید از تهدیدهای ایجاد شده در پی پاندمی این ویروس، عبور کرده و آنها را تبدیل به فرصت کرد.
وی ادامه داد: با تحلیل مجموعه‌های مختلف سازمان به این نتیجه رسیدیم که معاونت توسعه و منابع، از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌های این مجموعه می‌باشد و با جابه‌جایی‌ها و چینش جدید نیرو‌ها در بخش‌های مختلف به نوعی در آرایش جنگی قرار گرفته‌ایم، چراکه بر این باوریم که در شرایط خاص هستیم و باید از فرصت‌هایی که تاکنون غافل بوده‌ایم، استفاده کنیم.
مظفری تاکید کرد، حضور بخش خصوصی در کیش، و سرمایه‌ی مالی، تجربه‌ آن و خود وجودشان؛ آورده بسیار ارزشمندی در جزیره می‌باشد، و تاکنون آن‌طور که باید از آن استفاده نشده و حتی مجرای ارتباطی صحیحی با بازار سرمایه نداشته‌ایم.
او افزود، دست خالی بودن ما باوجود این حجم از سرمایه نشان می‌دهد که از آن به‌طور صحیح بهره‌برداری نشده است.
وی تصریح کرد: در شرایطی که برای استفاده از منابع خارجی، با محدودیت‌های جدی روبه‌رو هستیم؛ باید توجه ویژه به منابع داخلی داشته باشیم؛ چراکه شاهد بودیم هرکدام از این منابع که به سمت نقدینگی رفته‌اند، بحران ایجاد کرده‌اند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تدوین چهارچوب مدیریت نقدینگی‌های منابع موجود داخلی گفت: نقد و تشویق همیشه وجود داشته اما آنچه ضروری است استفاده درست از ظرفیت‌های موجود است و بازار سرمایه در منطقه آزاد، فرصتی استثنایی است؛ و ما طی مدت گذشته، خود را مکلف به برگزاری جلسات مستمر و منظم “تامین مالی” دانستیم.
وی ادامه داد: نتیجه مباحث این نشست‌ها بدانجا رسید که سازمان منطقه آزاد کیش نه تنها سال۹۸ را بدون بحران به پایان رساند، بلکه سال جدید را نیز با بودجه مناسب آغاز کرد.
مظفری تاکید کرد سازمان منطقه آزاد کیش باید توانمند، مقتدر و پیشرو بوده و همراهی خوبی با بخش خصوصی داشته باشد و با همپوشانی و تعامل مناسب به نتایج و اهداف مشترک برسند و در کل کشور تبدیل به الگویی مناسب گردد.
رئیس هیئت مدیره سازمان با تاکید بر حضور بخش خصوصی در کنترل بیماری کرونا گفت: پیشرو بودن بخش خصوصی نسبت به دولت در کیش، به معنای موفقیت می‌باشد و الگویی است که برای “مدیریت یکپارچه دولتی_خصوصی” باید همه‌جا پیاده شود. وی برای مثال ادامه داد: در ستاد اقتصادی پساکرونا، روسای کمیته‌ها از بخش‌های خصوصی انتخاب شدند.
تمام منابع کیش باید بستر فعالیت بخش خصوصی را فراهم کند و این یک استراتژی مهم می‌باشد که هرگز از این بخش، پنهان هم نبوده است.
مظفری این اتفاق را شروع حرکتی نوین برای ورود و بهره‌گیری از بازار سرمایه دانست و گفت: همه سرمایه‌گذاران باید با اعتماد متقابل، از دانش روز عقب نمانده و همپای هم به نتایج مطلوب برسند.
مظفری با تاکید بر شعار داخلی سازمان مبنی بر انجام دادن هرکاری به بهترین‌شکل ممکن، اظهار کرد: مصداق این موضوع در انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها نیز مدنظر قرار گرفته می‌شود تا جهت سرمایه‌گذاری پا در جای محکمی بگذاریم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به شعار امسال و پیام مقام معظم رهبری، گفت: انتخاب چنین شعاری در شوک و تعطیلی ابتدای سال، باعث می‌شود در همین فاصله با شناسایی خلاء‌ها و ظرفیت‌های موجود، گام‌های بعدی را بلند تر برداریم.
وی خاطرنشان کرد: احداث شهرک تخصصی صنایع دارویی، از جمله تصمیماتی است که در همین راستا گرفته و مقدمات آن نیز فراهم شده است، تا امتیازی به بهترین‌ شرکت‌های دارویی برای حضور و فعالیت در جزیره داده شود.
وی با اشاره به شهرک علم و فناوری و مرکز نوآوری که از امسال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: باید چرخه‌ای تعریف شود که خروجی آن جهشی جدی در ابعاد اقتصادی و علمی در جزیره کیش باشد و به‌تبع آن در سراسر کشور اجرا شود.
مظفری تاکید کرد: جزیره کیش توان و امکان این را دارد که باری از کشور را به دوش بکشد و این امر را وظیفه و رسالت خود می‌داند.
وی خاطرنشان کرد: تلاش مدیران سابق کیش در ادوار گذشته، این فرصت و بستر را فراهم کرده و کیش در اکثر موضوعات، قابلیت پایلوت شدن و تعمیم به سراسر کشور را دارا می‌باشد. وی با اشاره به مدیریت و چگونگی مقابله با ویروس کووید۱۹ در ایام حاضر افزود: آمادگی سیستم باعث شد که سازمان و ساختاری خودبه‌خود شکل بگیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش انعقاد قرارداد با شرکت سهم‌آشنا را نقطه آغاز و شروع خوبی برای حضور بخش خصوصی در حوزه فعالیت اقتصادی دانست و اظهار داشت: تحلیل واقعی و داشتن مشاورین قوی، شرط ورود به این حوزه فعالیت می‌‌باشد؛ تا در تمامی حوزه‌ها مثل استفاده از منابع، الگو باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: امضای تفاهم‌نامه با شرکت سهم‌آشنا، قراردادی اجرایی باشد و به جد در مسیر حصول نتیجه، گام برداشته و در فاز اول، انتشار ۱۰۰۰میلیارد تومان در قالب این تفاهم‌نامه اتفاق بیفتد. وی در گام‌های بعدی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مسکن اشاره کرد و گفت سقف سرمایه‌گذاری باید افزایش یابد تا بخش‌خصوصی بتواند در حوزه‌های دیگر نیز توانمند و بی‌نیاز از منابع شوند.
وی تاکید کرد: این صندوق می‌تواند ساختار بسیار خوبی باشد تا در کیش به‌هیچ‌وجه هیچ نیازمندی وجود نداشته باشد.
مظفری با تاکید بر توجه همه‌جانبه به نیازهای مردم، گفت: ۱۵هزارجلد کتاب تهیه شده است تا همراه با پک‌های ضدعفونی و پیشگیری به کیشوندانی که وارد جزیره و ملزم به قرنطینه می‌شوند، اهدا شود.
او با اشاره به رکود حاصل شده در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت با همراهی بخش خصوصی حمایت‌های خوبی از اقشار آسیب‌دیده در کیش انجام شد. وی افزود: محدودیت‌ها عامل پیشرفت، و با کسب تجربه‌های ارزشمند تبدیل به فرصت‌های مناسبی شد.
مظفری در پایان خاطرنشان ساخت: غلامحسین مظفری گفت: صندوق هایی با درآمد ثابت تحت عنوان “فیکس‌اینکام” که با استفاده از مبالغ و منابع ریز کیشوندان با تضمین و سود قابل‌توجه پیش‌بینی شده است، می‌توان این منابع درآمدی را برای پروژه‌های مختلف کیش هزینه کرد و دریافت ۱۰۰۰میلیارد تومان اوراق صکوک در صندوق‌های مختلف می‌تواند کوچک‌ترین نیازهای کیشوندان را هم تامین کند.

همچنین در ادامه‌ی این نشست معراج نادری فصیح، مدیر سرمایه‌گذاری معاونت اقتصادی کیش اظهار داشت: اولین گام در سال گذشته با انتشار ۳هزار میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره برای توسعه ترمینال فرودگاهی برداشته، و در گام‌های بعدی سعی در استفاده از ابزارهای مختلف بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌های مختلف سازمان و تقویت بخش خصوصی با استفاده از منابع مالی تجمیع‌شده، کردیم. استفاده از حضور گروه‌های مالی‌ای که دارای تمامی مجوزهای لازم از سازمان هستند نیز، از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: مذاکرات با گروه‌های مالی متعدد در نمایشگاه کیش اینوکس و ابراز تمایل چندین شرکت معتبر؛ درنهایت منجر به عقد قراردادی با شرکت سهم‌آشنا شد.

علی‌مقدس‌زاده، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به پیشگام بودن جزیره کیش در اقدامات عملیاتی در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: مطالعه در آمار و گزارشات مناطق آزاد کشور نشان داد که تفاوت بسیار قابل‌توجهی در اقدامات کمی و کیفی کیش نسبت به دیگر مناطق آزاد وجود دارد. وی افزود: تسریع مدیریت عوارض بحران کرونا سبب شد، در حوزه‌های مختلف صنعت، سرمایه‌گذاری، تجارت و هتلداری ؛ ستادهای مختلفی تشکیل شود و با همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی، با برداشت از اتفاق‌های واقعی، اقدامات موثر و کارگشایی را انجام دهند.
مقدس‌زاده با اشاره به بخشودگی بخشی از عوارض و اجاره‌های سازمان و تاکید بر حضور موثر بخش خصوصی و درنتیجه پیشرو بودن جزیره سلام و بازه زمانی یک‌ماه نسبت به کشور، گفت: محدودیت رفت‌وآمد و تعطیلی مراکز تجاری الگویی بود که در تهران نیز اجرا شد.

مقدس‌زاده خاطرنشان کرد: تمامی ظرفیت‌های سازمان بر فعال‌سازی و توسعه حوزه اقتصادی، متمرکز، و منتج به اقداماتی شد که بسیار پرفایده هستند مثل دریافت ۱۰۰۰میلیارد تومان ال‌سی داخلی برای پیمانکارانی که در زمان مقرر بتوانند موفق به ارائه اسناد لازم به بانک شوند. استفاده از ظرفیت بانکی برای اعطای تسهیلات و وام به تجارکیش، از دیگر اتفاقات مثبتی است که می‌تواند الگوی کشوری شود.
وی ادامه داد: در شرایطی که بوروکراسی‌های سیستم بانکی به راحتی اجازه تامین منابع به فعالین اقتصادی نمی‌دهد، و نگرانی از بروز افسردگی اجتماعی و به تبع آن کاهش فعالیت اقتصادی در دوران پساکرونا، به‌کارگیری سرمایه‌های مولد در بازار و ایجاد اشتغال را می‌طلبد تا با کاهش اتکا به بروکراسی‌های بانکی، بنا بر استفاده از بازار سرمایه و پول‌های تجمیع‌شده و بلااستفاده شد که با مدیریت درست، بدون ایجاد تورم، فقط اشتغال‌زایی کند.
مقدس‌زاده تصریح کرد، روش‌های اجرایی در کیش، فقط مبتنی بر تجربه نیست و با روش‌های حرفه‌ای و تخصصی انجام می‌شود. در حوزه حاکمیتی، مجموعه‌ای با مجوزهای رسمی و تخصص‌های حرفه‌ای از فرصت‌های اقتصادی استفاده کرده و ظرفیت مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی مهیا می‌کند.

ناصر آخوندی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به در دستور کار قرار داشتن تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه در اواخر سال۹۸، اظهار داشت: تامین مالی و نقدینگی، اولین گام ما بود که با محدویت‌های معمول بانکی، هدایت به استفاده از بخش خصوصی شدیم تا بتوانیم در بازار سرمایه حضور پررنگی داشته باشیم.
وی با اشاره به رشد سهام برخلاف بازار ملک و طلا در ایام کنونی، و لزوم انتقال آن به بازار سرمایه، گفت: بخش خصوصی با حضور همیشگی در کنار سازمان، مسئولین را مکلف به اقداماتی در جهت گره‌گشایی کار مردم می‌کند و در همین راستا تصمیم به “اتصال بخش خصوصی جزیره کیش به بازار سرمایه” گرفته شد، چراکه علیرغم پیشرو بودن و ظاهر و حجم قابل‌قبول موضوع، مشاهده می‌شود که از بورس و بازار جهانی بسیار فاصله داریم و البته جای کار و سودآوری بسیاری وجود دارد.
وی تصریح کرد: جزیره کیش با دارا بودن ۳۴۰ کارخانه که سودآور هم هستند می‌تواند با پذیرش در بازار سرمایه نسبت به تامین مالی اقدام کند و ورود شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری به بورس می‌تواند به تامین مالی قابل‌توجهی بیانجامد که مقدمات آن در جزیره کیش انجام و طی شده است. آخوندی تاکید کرد، جزیره کیش در هر حوزه‌ای با برترین‌ها قرارداد و همکاری خواهد داشت.

شهریار شهمیری مدیرعامل شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه گام بلندی در توسعه و بهره‌مندی همه فعالان اقتصادی از خدمات بازار سرمایه است؛ گفت: جایگاه این شرکت در اقتصاد کشور جایگاه تثبیت‌شده است که در سه محور اصلی در ارائه خدمات تخصیص تامین مالی، مشاوره تامین مالی و مشاوره سرمایه گذاری فعالیت می کند.

امضای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش با شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا، با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه مدیریت، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت و علی مقدس‌زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، شهریار شهمیری مدیرعامل شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا و بخش خصوصی چهارشنبه سوم اردیبهشت در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه