امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

گام بلند ثبت شرکتهای کیش، جهت ثبت برند و نشان تجاری و مالکیت معنی

اقتصادی , سازمان منطقه آزاد کیش , صنعت و تجارت , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 99/02/16 بدون نظر   3047 بازدید

اندازه فونت    

مدیر ثبت شرکت‌ها با تاکید بر ظرفیت جزیره کیش در پایلوت شدن ثبت انواع مالکیت‌های معنوی در سطح مناطق آزاد، گفت: کشور و تمامی مناطق آزاد می‌توانند از خروجی این اتفاق در کیش منتفع شوند

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرگزاری مهر ؛ شیما فرج زاده مدیر اداره ثبت شرکت‌های جزیره کیش در گفتگوی ویژه با خبرنگار مهر، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های اقای علی ابراهیمی مدیر سابق ثبت شرکتها، در خصوص اداره و عملکرد اداره ثبت شرکتها با اشاره به اهمیت اطلاعات خصوصا در استعلامات مقام‌ قضایی و انتظامی و دستگاه های نظارتی اظهار داشت: از زمان تحویل گرفتن ثبت‌شرکت‌ها، اولین کاری که در دستور کار قرار گرفت، “ورود اطلاعات کامل” و “شفاف‌سازی” در این اداره مهم بود.
فرج‌زاده افزود: در این راستا، برای هر شرکت ۳۸ فیلد تعریف گردید، که اطلاعات کاملی از اشخاص حقوقی را شامل می شد.
وی تاکید کرد: این فایل‌ها کاملا استاندارد و در چهارچوب پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی می‌باشد.
وی با اشاره به تعداد پرونده‌ها که حدود ۱۴هزار شرکت ثبت‌شده را شامل می‌شود که به جهت امنیت اسناد و شفاف سازی برگ شماری ، اسکن و ورود اطلاعات گردیده و این مهم تحقیقا در سرزمین اصلی نادر و در مناطق آزاد بی‌سابقه می‌باشد، گفت.
وی با تاکید بر زمان‌بر بودن این پروسه و تلاش کارکنان خدوم اداره ثبت‌شرکت‌ها، ادامه داد: برای مقابله با مفقودی، فراموشی پرونده‌های واصلی و هرگونه سوءاستفاده احتمالی نیز، تمام این اطلاعات ثبت و در سامانه بارگزاری، و مشکلات بُعد مسافت برای ارباب رجوع برطرف شد.
فرج‌زاده تصریح کرد: اشکالات فنی محدودی نیز در سامانه وجود دارد که توسط متخصیصن در حال رفع می‌باشد. وی ادامه داد: ثبت علائم و اختراعات نیز از وظایف تقنینی و اصلی، و دغدغه‌ی مناطق ازاد و صاحبان سرمایه می‌باشد که تاکنون به سرانجام نرسیده است و خلا آن حس می‌شود. وی پیوستن ایران به کنوانسیون مادرید را از دلایل سرزمین اصلی دانست و اینکه آیا کنوانسیون می تواند ناقض قوانین فراملی باشد جای بحث داردکه می بایست با جلسات متعدد و تعامل با سرزمین اصلی به خروجی مثبت و وظیفه قانونی مناطق ازاد و دغدغه سرمایه گذاران خاطرنشان کردو گفت:برای دست‌یابی به اهداف و منویات مقنن، حداقل اتفاقی که باید بیفتد این است که اگر کاملا مستقل هم نشدیم، امکان استعلام علامت را از اداره کل مالکیتهای معنوی داشته باشیم تا از سواستفاده و ثبت علائم مشترک جلوگیری شود و این کار با تشریک مساعی و هماهنگی با اداره کل مالکیت‌های معنوی میسر است؛ تا هم به وظیفه قانونی خود عمل کرده باشیم و خود مناطق این وظیفه را بطور مستقل انجام دهند و هم ارباب‌رجوع دچار بروکراسی‌های سرزمین اصلی نشده و دچار اتلاف زمان نگردد.
مدیر ثبت شرکت‌ها با تاکید بر ظرفیت جزیره کیش در پایلوت شدن ثبت انواع مالکیت‌های معنوی در سطح مناطق آزاد، گفت: تمامی مناطق آزاد می‌توانند از خروجی این اتفاق در کیش منتفع شوند.
وی خاطر نشان کرد نظر به جایگاه تقنینی اداره ثبت شرکتها برای نیل به اهداف کلان سازمان ضرورت دارد به اداره ثبت شرکتها توجه خاص گردد.
فرج زاده افزود ثبت برند و هواپیما و انواع شناور در محدوده مناطق از وظایف قانونی نحوه چگونگی اداره مناطق ازاد می‌باشد که هم اکنون مسکوت مانده است.
وی اضافه کرد عملی شدن این اتفاق علاوه بر ایجاد جذابیت برای جزیره کیش، می‌تواند تعاملی مثبت بین دستگاه‌های ذیربط و مناطق آزاد باشد.
فرج‌زاده با اشاره به بیشترین تعداد ثبت شرکت‌ها در حوزه صادرات و واردات، در ارائه آمار این اداره گفت در سال ۹۷ تعداد ۲۰۳ شرکت به ثبت رسیدند که از این تعداد، ۶ شرکت خارجی و۴ شرکت مشارکتی بودند. وی ادامه داد: در سال ۹۸ نیز، ۱۹۵ شرکت که ۱ شرکت خارجی و ۲ شرکت مشارکتی بودند به ثبت رسیدند و در مجموع تقریبا نزدیک به ۱۴ هزار شرکت ثبت شده است.
وی تاکید کرد: شرکت‌های ثبت شده کاملا دارای اقامتگاه قانونی مستقل بوده و عمدتا فعال می‌باشند.
فرج‌زاده تصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در سفارش به تولید، سعی کردیم در ثبت شرکت‌های تولیدی برای اقامتگاه قانونی به شرکت‌های تولیدی کمک کرده تاهزینه کمتری متحمل گردند.

مدیر اداره ثبت شرکت‌ های جزیره کیش، افزود: تعداد زیادی از ارباب رجوع‌ها از قوانین برای معافیت مالیاتی بی‌خبر هستند که به دلیل این بی اطلاعی و تصور اینکه معافیت مالیاتی در مناطق ازاد می باشند ، تشریفات قانونی مبنی بر تکمیل اظهارنامه به موقع مالیاتی و عدم انجام پلمپ دفاتر مشمول مالیات گردیده اند که در این حوزه به مراجعین اطلاع رسانی و تاکید بر رعایت تشریفات قانونی مشمول ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق ازاد را اظهار داشت .
فرج‌زاده افزود: شرکت‌های نوآوری به دلیل عدم همکاری ادارات ثبت شرکت‌های سرزمین اصلی جهت انتقال پرونده های ثبتی از سرزمین اصلی به مناطق ازاد و عدم ثبت شعبات را از دغدغه های این اداره برشمرد که این اشخاص امکان انتقال پرونده ثبتی خود را از سرزمین اصلی به مناطق ازاد ندارند.
وی افزود امیدوارم شرایطی پیش بیاید که واگذاری و تایید اسامی غیر ایرانی برای شرکت‌های خارجی بالاخص در آینده نزدیک در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به شرکت‌هایی که علی‌رغم ثبت بودن در اداره، فعالیتی ندارند، گفت: این شرکت‌ها در صورتی که ثبت شده باشند جز با دستور مقام قضایی اجازه منحل کردن آن را نداریم چرا که حقوق مالکانه اشخاص را نمی توان از انها سلب نمود وی در خصوص شرکت‌های غیر فعال افزود فقط می‌تواند تذکر یا دستور تعلیق بدهد که تعلیق شرکتها و رفع تعلیق آن نیز توسط پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی میسر است .
وی با تاکید بر عدم صحت خبری مبنی بر سوءاستفاده از طرح معافیت مالیاتی و فرار از آن با ثبت شرکت در مناطق آزاد گفت، طرق قوانین و شرایط گذاشته شده برای ثبت شرکت و دریافت مجوز فعالیت، به هیچ عنوان چنین امکانی وجود ندارد.
گفتنی است، عملکرد اداره ثبت شرکت‌ها، طی ۲ سال اخیر، ۳ بار مورد تقدیر واقع گردیده و همچنین ۲ بار از وزارت اقتصاد و دارایی ( پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی ) و ۱ بار نیز از دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، تقدیرنامه دریافت نموده است

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه