امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

بابت شرایط برپایی عزاداری محرم تابع دستورات شورای سلامت کیش هستیم

اجتماعی , بیمارستان کیش , پزشکی , ستاد کرونا , سلامت , مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش تاریخ انتشار: 99/05/28 بدون نظر   5153 بازدید

اندازه فونت    

بابت برگزاری مراسم و عزاداری محرم تابع دستورالعمل ها و پروتکل ها شورای سلامت کیش هستیم .


حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده امام جمعه محترم کیش؛ در گفتگو با خبرنگار روزنامه های حمایت و اقتصاد ملی گفت برابر دستورات و منویات مقام معظم رهبری در رابطه با توجه و رعایت دستورات متخصصین حوزه سلامت همه ما موظف به پیروی و اطاعت از منویات مقام معظم رهبری و رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین هستم .

حفظ سلامت و جان مومن و انسانها خط قرمز ماست

امام جمعه کیش افزود جان مومنین و مردم برای ما خط قرمز و اولویت‌ اول است در این رابطه همان گونه که در مسائل دینی و مذهبی به مراجع دینی و علما رجوع میکنیم در بحث سلامت و حفظ جان مردم بابت این بیماریها و این ویروس منحوس همه باید تابع دستورات متخصصین حوزه سلامت و بهداشت کشور باشیم.
وی ادامه داد خوشبختانه در ایران همه عاشق امام حسین (ع) هستند و همواره ارادت خود را به نحوی نشان میدهند اما امسال محرم متفاوتی در پیش داریم و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم تجمع به نحوی مراسم و عزاداری ها برگزار شود که به احدی از مومنین خسارت جانی وارد نشود.
وی بیان داشت در این رابطه جلسات مهم و مکرری با دکتر رضانیا ریاست مرکز بهداشت کیش و اعضای شورای سلامت کیش داشته ایم و با گوش جان موارد را پذیرا بوده ایم و مسلمأ نظر و دستورات ایشان برای همه لازم الاجرا است.

تمهیدات لازم برای مداحی و عزاداری بصورت آنلاین


حسن زاده عنوان کرد تمهیداتی برای برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی و مداحی بصورت آنلاین در فضای مجازی از طریق کانال های مختلف و اینستاگرام صورت گرفته و عزاداران می‌توانند در ایام محرم از این امکان بهره مند شودند. وی افزود البته فضای مجازی کیفیت و صلابت فضای روحانی مراسم های که با حضور انبوه مردم برگزار میشده را نخواهد داشت ولی ناچاریم امثال جهت حفظ جان و سلامت مردم مطیع دستورات متخصصین حوزه سلامت و درمان باشیم .

اداره امور در کیش یک دست است


امام جمعه کیش اظهار داشت؛ خوشبختانه در جزیره کیش همه امور منظم و یک دست مدیریت میشود یکی از نکات بارز برگزاری مراسم شبهای قدر در کیش بود بطوری که تصویر مراسم شب قدر مصلای کیش جزو تصاویر برگزیده سایت مقام معظم رهبری گردید. احمد حسن زاده در ادامه افزود ریاست مرکز بهداشت تاکید دارد اگر مراسمی برگزار شود باید با رعایت پروتکل ها و در زمان های کوتاه و رعایت فاصله های اجتماعی و حتما در فضای باز باشد.

تاسوعا و عاشورای حسینی فراموش نشدنی است


وی بیان کرد تاسوعا و عاشورای حسینی فراموش نشدنی است پیشنهاد میشود امسال مردم حسینی کیش با برپایی عزاداری های منظم و اصولی و حتی جمع های کوچک و خانوادگی و خانگی ارادت خود به ابا عبدالله الحسین را به منظره شهود جهانیان برسانند.

وی در مورد اهدای نذر توسط مردم و خیرین گفت یک نوع نذری شرعی واجب داریم که باید به دست مراجع و علما جهت هزینه در امور دینی برسد ، اما نذری دیگر که واجب و شرعی نیست همان نذر و قربانی مردم با نیت خیر بین مستمندان و نیازمندان است ، وی پیشنهاد داد که این نوع نذری بهتر است امسال توسط مردم خٓیر کیش صرف کمک به بیماران کرونایی و تقبل هزینه های درمانی این قشر واقع گردد و یا صرف تهیه بسته های معیشتی و ارزاق مردم بی بضاعت شود.

جان روحانیت کیش رفت


حجت اسلام و المسلمین حسن زاده در ادامه به در گذشت حاج سیدین امام جمعه موقت کیش اشاره کرد و گفت رفتن ایشان جان روحانیت کیش را گرفت و به واقع جان ما رفت.
وی از شخصیت بالای معنوی و تقوی والا و انسانی مرحوم سیدین یاد کرد و گفت وی افتخاری برای کیش بود واقعا درد و تالم رحلت ایشان دل همه ما را سوزاند آقای سیدین در واقع فدای راه کرونا شد وی افزود حاج آقا سیدین با از خود گذشتگی و ایثار و شهامت شخصأ کفن و دفن و نماز چند نفر از افراد فوت شده کرونایی را انجام داد کاری که اعضای خانواده و بستگان و دوستان متوافی از انجام چنین کارهای عاجز و دست به عصا بودند ، متاسفانه خود عاقبت با همین بیماری و ابتلا به کرونا و مبارزه سخت جان به جان تسلیم کرد. وی عنوان کرد حاج آقا سیدین یک دهه برای فرهنگ و مذهب کیش خدمت کرد و بانی و پایه گذار اقدامات موثر دینی و فرهنگی و مذهبی در حد عالی برای کیش بود. وی افزود بابت دفن حاج سیدین در مسجد امام حسن مجتبی (ع) نظر شخص اول بهداشت و درمان کیش برایمان ارجعیت داشت و با نظر مساعد دکتر رضانیا و اعلام بلامانع بودن دفن جنازه حاج سیدین در جوار شهدای گمنام کیش با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی اجازه دفن داده شد و بحق و انصاف محل دفن این عزیز بهترین مکان در کیش بود و این کمترین اقدامی برای تقدیر از مقام و منزلت و خدمات این روحانی ایثارگر بود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه