امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

آزاد سازی ۳۸۸ هزار متر مربع از سواحل اختصاصی کیش

شرکت عمران، آب و خدمات شهری کیش , عمران و شهرسازی تاریخ انتشار: 99/07/11 بدون نظر   2794 بازدید

اندازه فونت    

مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش از آزادسازی ۳۸۸ هزار متر مربع از سواحل جزیره کیش خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصاد ملی با دستور و حمایت دکتر مظفری طرح آزاد سازی و ساماندهی سواحل کیش توسط شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش از خرداد ماه ۹۹ آغاز و همچنان درحال پیگیریست و اجراست بطوری که تاکنون ٣٨٨هزار مترمربع از اراضی ساحلی کیش آزاد شده است. این آزاد سازی شامل حدفاصل انتهای پارک مرجان ( پارک دلفین ها در ابعاد ۱۶ هکتاری تا ابتدای پارک سیمرغ شامل محوطه مارینا پارک و هتل مارینا و برج های دوقلوی کیش و اراضی ساحلی محدوده کرانه از مقابل دامون ساحلی الی انتهای پروژه کرانه بوده است .
با آزاد سازی این سواحل ، ضمن ایجاد پارک های ساحلی ، براساس قوانین در محدوده مجاز ساحلی در مجاورت این بخش ها با احداث فضاهای گردشگری و خدماتی و ایجاد امکان فعالیت بخش خصوصی می توانیم به توسعه گردشگری، اشتغال زایی و رونق اقتصادی کیش کمک کنیم. درحقیقت آزاد سازی سواحل کیش حق همه مردم برای بهره برداری و هدیه این دوره به آیندگان وفرزندان این جزیره است.
ابوالفضل طیبی در حاشیه بازدید چند ساعته از سواحل کیش از در اختیار گرفتن سه موج‌شکن بخش خصوصی در سواحل مجموعه مارینا خبر داد.
وی گفت: درحال انجام عملیات عمرانی روی این موج شکن ها هستیم که به صورت اسکله تفریحی در اختیار مردم، گردشگران و ساکنان جزیره کیش قرار بگیرد.
طیبی گفت: تا سه ماه آینده عملیات عمرانی این ۳ موج شکن تمام خواهد شد و به مدار گردشگری اضافه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش با اشاره به بهره برداری از ۳ اسکله جدید تا دو ماه آینده، گفت: بازسازی اسکله سیمرغ تمام شده است، اسکله نیلوفر در حال بازسازی است و انشاالله تا سه ماه آینده اسکله مارینا هم آماده سازی و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت
وی با اشاره به اینکه تاکنون حجم قابل توجهی ازسواحل درجه یک جزیره کیش آزادسازی شده است از تغییر کاربری این زمین‌ها در راستای بهره‌برداری برای عموم مردم خبر داد و گفت: ۳۸۸ هزار متر مربع از زمین های درجه یک و ساحلی جزیره زیبای کیش آزاد سازی شده است.
طیبی گفت: عملیات احداث خیابان ها و معابر در این قسمت ها درحال انجام است بطوری که بعضی از نقاط به صورت پیاده راه و پارک ساحلی، سنگ فرش و معابر شهری ایجاد خواهد شد.
طیبی مدیر عامل شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش در این تور رسانه ای افزود ، ساحل پارک دلفین های کیش که امروز شاهد آزاد سازی آن هستیم در طول ۱۰۰۰ متر و عرض ۱۴۵ متر مساحتی در حدود ۱۶ هکتار را سال ۷۲ مسدود و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته بود وی ادامه داد در راستای این آزاد سازی ها حمایت کامل دکتر مظفری مدیر عامل سازمان باعث شد همکاران بنده در شرکت تا پای جان در جهت اجرایی کامل این پروژه ایستادگی کنند و علیرغم فشارها و مشکلات متعدد به بهترین شکل ممکن و کمترین زمان این اراضی آزاد و بزودی در اختیار عموم مردم کیش و کردشگران قرار خواهد گرفت.
وی در مورد آزادی مناطق دیگر که بنوعی حریم ساحل را در ید خود گرفته اند گفت بدنبال آن هستیم موانع را با تعامل و گفتگو برابر قانون برداریم ، تمام توان خود را خواهیم گذاشت که این اتفاق بیفتد طیبی در بین خبرنگاران قول داد که تا پایان سال در حد امکان کلیه معابر و رینگ کامل جزیره را آزاد کرده و در اختیار عموم مردم قرار دهد. طیبی در ادامه گفت بابت این آزاد سازی سواحل هزینه داده و با ریسک پذیری کامل تن به اقدام جهادی دادیم که امیدواریم یادگاری خوبی از این خدمت گذاران برای مردم کیش باقی بماند وی در مورد چگونگی واگذاری این سواحل در ادوار مختلف گفت متاسفانه در برخی موارد با روجوع به قرار داد مجتمع‌های فروخته شده ساحلی مشاهده میکنیم که واحدها با قید ساحل اختصاصی به مردم فروخته شده که این موارد صحیح نبوده و سواحل قابل فروش نبوده و غیر قانونی در اختیار برخی پروژه ها قرار گرفته بود.
وی افزود خوشبختانه در سه منطقه ساحلی که مجتمع های بخش خصوصی در آنها واقع شده بود در مدت عملیات آزاد سازی تعامل و همکاری خوبی با ما داشتند که جای تشکر دارد البته در برخی از محورها مجبور بودیم بصورت ویژه و خاص ورود بکنیم که از اهالی مناطق حلالیت میطلبیم. وی بیان کرد بر اساس طرح مطالعاتی و جامعه شهری کیش و عنایت به پروژه های تکلیف شده عمرانی و زیربنایی از مدیران بالادستی و معاونت عمرانی سازمان موانع و تصرفات این محورها و معابر رفع و برداشته شد. طیبی افزود در برخی مناطق که نزدیک مجتمع های مسکونی هستند از طرح های ویژه چون سنگ فرش و یا پیرویرس به جای آسفالت استفاده خواهیم کرد و امیدواریم طی ۲ ماه آینده عملیات اجرایی این ۴ محور پایان یافته و بازگشایی آنها را شاهد باشیم.
مهندس آقازاده معاونت خدمات شهری در حاشیه این بازدید گفت ؛ با گشایش معابر و آزاد سازی سواحل شرقی و شمالی جزیره بار ترافیک و تجمع گردشگران و کیشوندان از منطقه ساحلی اسکله تفریحی کم و در این مناطق تقسیم خواهد شد وی افزود تجهیزات و امکانات مناسبی جهت مبلمان و زیباسازی و نورپردازی سواحل و اسکله های آزاد شده تهیه شده که طی ماه های آینده تجهیزات نصب خواهد و پیش بینی میشود جذابیت و شکل و شمایلی زیبا در این سواحل ایجاد و در اختیار گردشگران و کیشوندان محترم قرار دهیم .

طرح آزاد سازی سواحل کیش
کار ماندگار این روزهای شرکت عمران ، آب و خدمات کیش که حق مردم و گردشگران و نسل های ایران بزرگ و آینده کیش زیباست.
برابر آمار اعلامی توسط معاون عمرانی شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش بخشی از اقدمات صورت گرفته در حوزه شهری و ساماندهی معابر وسواحل از منطقه سیمرغ تا ساحل کرانه به شرح ذیل می‌باشد.
۱۶۰ هزار مترمربع ساماندهی سواحل شرقی از سیمرغ تا مرجان
۱۶۳ تن حمل ضایعات نخاله و آسفالت با لودر وکامیون از سواحل شرقی از سیمرغ تا مرجان
حمل وجابجایی قطعات بتنی حجیم با جرثقیل ۶ سرویس از سواحل شرقی از سیمرغ تا مرجان

۲۴۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع ساماندهی سواحل از اسکله تفریحی تا ساحل کرانه
حمل ضایعات گیاهی وهرس درختان ۱۶۰سرویس
حمل ضایعات نخاله و… با لودر وکامیون ۸۹ سرویس
حمل وجابجایی قطعات بتنی و حجیم با جرثقیل ۹ سرویس

رنگ آمیزی جداول ، سطوح فلزی وسیمانی،المان ها ومبلمان شهری / ترمیم و لکه گیری کفپوش بتنی/ ترمیم الوارهای اسکله مرجان واسکله تفریحی/ سیمانکاری، کاشی کاری، ساخت ونصب دوش و سرویس بهداشتی، زیرسازی پیاده روها، اجرای جدول/ تعمیر آلاچیق ها، نصب لاستیک جهت ایمن سازی پیست دوچرخه/ بازسازی ۲۲ المان سطح شهر / نصب ۳۲۰ چراغ پارکی/ اجرای نورپردازی با نصب ۹۵۰ چراغ/ اجرای هزار مترمربع نقاشی دیواری و سه بعدی/ انجام هرس ۱۲۴۲ اصله درخت/ علف زنی ۲۷۰۰مترمربع / کاشت ۲۶۴ اصله درخت در گذر هنرمندان، محوطه مسجد حضرت زینب و خدماتی گلدیس و واکاری ۳۵۰ اصله درخت دربلوار ایران /نصب ۱۵۸ چراغ خیابانی و پرژکتوری/ رفع خاموشی ۸۴ مسیر ومعبر شهری.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه