امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

دستگیری کلاهبردار ۳۰ میلیارد تومانی در کیش

اجتماعی , انتظامی , حوادث , قضایی و انتظامی تاریخ انتشار: 99/07/14 بدون نظر   4201 بازدید

اندازه فونت    

جزیره کیش؛

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از کشف و دستگیری متهم به یک فقره کلاهبرداری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش دولتخانه کیش، سرهنگ علی اصغر جمالی افزود: شهروندی با مراجعه به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اعلام کرد برای اخذ تسهیلات ارزی با هدف سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به یکی از بانک های جزیره کیش مراجعه می کند.
فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش افزود: این سرمایه گذار در رفت و آمدهای خود به بانک با فردی که خودش را کارشناس امور سرمایه گذاری معرفی می کند، آشنا می شود.
وی با اشاره به اینکه برای دریافت تسهیلات بانکی نیاز به ارائه ضمانت نامه است، گفت: این سرمایه گذار با حضور در دفترخانه اسناد رسمی، وکالت تام الاختیار سند یک قطعه زمین زراعی ۱۰ هکتاری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال و حساب بانکی خود را به عنوان ضمانت بانکی و انجام امو اداری در اختیار کلاهبردار قرار می دهد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کلاهبردار مورد نظر به بهانه های مختلف و با سوء استفاده از اطمینان مال باخته، رمزهای همراه و اینترنت بانک وی را  دریافت کرده است، افزود: سرمایه گذار پس از مدتی با پیامک غیرفعال شدن همراه بانک و اینترنت بانک مواجه و موضوع را به اطلاع کلاهبردار می رساند.
فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت: کلاهبردار به سرمایه گذار اطمینان خاطر می دهد که برای جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی، دسترسی به اینترنت و همراه بانک را غیر فعال کرده و پس از واریز تسهیلات دوباره آن را فعال خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه کلاهبردار با سوء استفاده از اعتماد سرمایه گذار و جعل نامه سربرگ یکی از بانک ها پرینت حسابش را ارائه و از واریز مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به این حساب مطلع می کند، افزود: متهم همچنین ادعا می کند که توانسته حواله قدرت جذب ۲۰۰ میلیارد ریالی برای سرمایه گذاری در جزیره کیش را با حمایت از بانک مرکزی دریافت کند.
سرهنگ جمالی با بیان اینکه فرد مال باخته مدتی بعد هنگامی که به بانک مراجعه می کند، متوجه می شود اساساً وجهی به حسابش واریز نشده و به جعلی بودن پرینت حساب، نامه های ارائه شده و اعتماد بی جای خود به فرد کلاهبردار پی می برد، گفت: موضوع با حمایت دستگاه قضائی به صورت جدی در دستور کار پلیس آگاهی کیش قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه ابتدا متهم ممنوع الخروج و پس از اقدامات اطلاعاتی محل تردد و پاتوق کلاهبردار شناسایی که در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر می شود، افزود: در بررسی تکمیلی پرونده مشخص می شود که کلاهبردار علاوه بر قصد فروش زمین به بهانه های مختلف مبلغ یک میلیارد ریال نیز از مال باخته دریافت کرده است.
فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با بیان اینکه سند و وکالت نامه به شاکی عودت شده است، خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه