امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

آمار بالای تخلفات رانندگی در جزیره کیش غیرقابل پذیرش است

آموزشی , اجتماعی , انتظامی , حوادث , فرهنگی , قضایی و انتظامی تاریخ انتشار: 99/07/26 بدون نظر   2921 بازدید

اندازه فونت    

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش آمار بالای ۵۰ هزار اعمال قانون در ۶ ماهه گذشته برای ۲۱هزار خودروی موجود و توقیف ۳۶۵خودرو در کیش را هشداری جدی برای توجه و اهتمام ویژه برای ترمیم و آموزش بیشتر و اهمیت به فرهنگ ترافیکی در جزیره کیش دانست و گفت قابل قبول نیست که چنین آماری در حوزه ترافیکی کیش داشته باشیم این آمار نه در شأن کیش است نه با فرهنگ و نماد ترافیکی کیش همخوانی دارد وی افزود بجد با تخلفات برخورد خواهد شد و پلیس راهور با تدابیر و تمدید طرح های نظارتی و کنترل محسوس و نامحسوس اوضاع را سامان خواهد داد.

سرهنگ علی‌‌اصغر جمالی گفت: فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در نشست خبری ویژه هفته ناجا در جزیره کیش گفت ؛ آمار بالای ۵۰ هزار اعمال قانون در ۶ ماهه گذشته برای ۲۱هزار خودروی موجود و توقیف ۳۶۵خودرو در کیش را هشداری برای اهمیت فرهنگ ترافیکی در جزیره کیش دانست.

وی گفت در ادامه گفت صدور گذرنامه مکانیزه شده تنها با یک مرتبه حضور در دفاتر پیشخوان مردم دیگر نیازی به حضور مجدد جهت تمدید نخواهند داشت.

صدور مکانیزه صدور گذرنامه در کیش تنها با یک‌ بار حضور در دفاتر پلیس+۱۰ و بدون نیاز به حضور مجدد برای صدور و تمدید، برای اولین‌بار در کشور در جزیره کیش اجرا می‌شود.
وی گفت: برای دریافت این خدمت مردم از حضور فیزیکی در دفاتر بی‌نیاز شده و می توانند تقاضاهای خود را از طریق سیستم های خانگی و یا اینترنت تلفن های همراه پیگیری کنند.
سرهنگ جمالی افزود:  ۴۰ برنامه در جزیره کیش در طول هفته ناجا برگزار خواهد شد.
وی گفت: با هم برای امنیت و سلامت شعار امسال هفته نیروی انتظامی است و در دوران شیوع کرونا همه ما بیشتر از گذشته به اهمیت دو نعمت “امنیت و سلامت” پی‌می‌بریم.
وی افزود: اجرای برنامه فرهنگی و اجتماعی ناجا با مشارکت مردم و کارکنان پلیس خواهدبود.
وی گفت: در طول هفته ناجا ۱۲۰۰ دقیقه از ظرفیت رسانه‌های مختلف جزیره کیش و صداوسیما برای انعکاس اقدامات پلیس استفاده خواهیم کرد.
سرهنگ جمالی گفت: کارشناسان و روسای تخصصی پلیس در ۲۵ برنامه صداوسیما مرکز کیش شرکت خواهند کرد و به سوالات، انتقادات، مشکلات مردم و همچنین عملکرد پلیس پاسخ خواهند داد.
وی ارائه مطالب آموزشی در برنامه ها را از دیگر اقدامات پلیس بیان کرد و افزود: هدف اصلی از ارائه این آموزش ها و برنامه ها فرهنگ سازی در جامعه از طریق آموزش رسانه‌ای است.
فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و جزیره گفت: امسال و در هفته نیروی انتظامی انجام برنامه ها به شکل متفاوت تری است به گونه ای که ما میزبان مردم و مسئولان هستیم.
سرهنگ جمالی گفت: در هفته ناجا مراسم کلنگ زنی مجتمع آموزشی و تربیتی فرماندهی انتظامی کیش برگزار خواهد شد.
وی همچنین به تجلیل از نیروهای نمونه و کارکنان برجسته با حضور امام جمعه کیش در هفته نیروی انتظامی اشاره کرد.
سرهنگ جمالی با اشاره به تلاش مسئولان برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در هفته نیروی انتطامی بسته های بهداشتی با هدف فرهنگ‌
در ۶ ماهه نخست سال ۳۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده که در مقایسه با ۶ ماهه نخست سال قبل ۷۵٪ افزایش را نشان می دهد.
در ۶ ماهه نخست سال بیش از ۷۰۰ طرح پلیس و پاکسازی در مناطق جرم خیز جزیره اجرا شده و ۱۸۱ نفر سارق دستگیر و تحویل مقامات قضایی گردیده اند. در این آمار به نسبت پارسال ۷٪ کاهش سرقت و ۶٪ افزایش کشف اموال سرقتی را داشته ایم .
آمار جرایم خطرناک از جمله قتل و شرارت و تجاوز به عنف و چاقوکشی در جزیره کیش صفر می‌باشد.
انجام بیش از ۱۰ هزار خدمت برای صدور گذرنامه و تمدید و صدور مجوز کار و فعالیت و گذرنامه اتباع خارجی و صدور ویزای کار و تحصیل از دیگر اقدامات پلیس در ۶ ماهه نخست سال بوده است.
پلیس اماکن کیش با ۲۱ هزار خدمت از جمله بازدید و صدور مجوز های هنری و صنفی و کارت تاکسی رانی و پلمپ و تذکرات و برخورد با صنوف متخلف و برگزاری ۴ دوره کلاس آموزشی بخشی دیگر از اقدمات ما بوده
۱۱ مکان ترافیکی پرخطر توسط پلیس راهور مشخص و به معاونت عمرانی سازمان جهت اصلاح هندسی شناسی و اعلام شده است که ۲ مورد اصلاح و مابقی در حال پیگیری است.
در این مدت پلیس دریابانی کیش بیش از ۱۰ هزار خدمت به صیادان و صاحبان قایق و لنج های صیادی و یا تفریحی داده است.
کاهش ۵۰ درصدی تصادف منجر به فوت در کیش و کاهش ۹٪درصدی کل تصادفات به نسبت پارسال .
در ۶ ماهه گذشته ۲۶۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در سواحلی مرزی کیش که اکثر متعلق به استانهای همسایه کیش بوده کشف و به مراکز قضایی جهت رسیدگی ارجاع داده شدند

سرهنگ جمالی عملکرد پلیس فتا را قابل قبول توصیف کرد و گفت، کشف ۱۰۰ درصدی پرونده های جرائم سایبری توسط پلیس فتا از دیگر موفقیت های پلیس کیش است و افزایش روند آموزش های همگانی حوزه فضای مجازی باعث کاهش جرائم گردیده است

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش آمار بالای ۵۰ هزار اعمال قانون در ۶ ماهه گذشته برای ۲۱هزار خودروی موجود و توقیف ۳۶۵خودرو در کیش را هشداری برای اهمیت فرهنگ ترافیکی در جزیره کیش دانست.

طی ۶ ماهه اول سال بیش از ۱۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شده است ، در این بین ۲۴ قاچاقچی و ۷۹ نفر خرده فروش مواد دستگیر شدند و ۲۱۸ نفر معتاد جمع آوری و به مراکز قضایی و ترک اعتیاد معرفی شدند .

طی ۶ ماهه گذشته ۳۰ هزار تلفن به پلیس ۱۱۰ شده که ۸ هزار مورد آن منجر به عملیات و اقدامی پلیس گردید و ۲۲ هزار مورد آن با مشاوره پلیسی حل و رفع شده است .

در ۶ ماهه گذشته ۲۴ هزار کیلو انواع ماهی قاچاق که بعضا غیر قانونی و غیر اصولی صید شده بودند کشف و ضبط و ۱۶ فروند لنج و قایق توقیف شدند در این بین بیش از ۴۱ هزار متر انواع تور غیر مجاز صیادی کشف و معدوم شده است.

سرهنگ جمالی در پایان گفت جهت تهیه تجهیزات پایش ترافیک شهری و تجهیزات مورد نیاز هوشمند سازی پلیس از جمله تجهیزات چهره نگاری در سال ۹۷ اقداماتی صورت گرفت و قول‌های از جناب مسئولین سازمان داده شده ولی تا به امروز اقدام عملی صورت نگرفته است .

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه